Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهرود با بیان اینکه طرح شناسنامه‌دار شدن درختان در شاهرود اجرا شد، از پلاک‌کوبی پنج هزار اصله درخت در هر هفته خبر داد.

مسعود عشقوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود با اشاره به اینکه طرح شناسنامه‌دار شدن درختان در شاهرود اجرایی شده است، اظهار کرد: شناسنامه‌دار کردن درختان شاهرود گام مؤثری در حفاظت از درختان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در شاهرود اجرایی می‌شود، افزود: از آنجایی که این درختان جزو میراث معنوی و طبیعی شهر به شمار می‌آیند با اجرای این طرح در اولین گام با تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع‌آوری‌شده، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت حفظ و گسترش فضای سبز اعمال می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه شناسایی و ثبت اطلاعات مربوطه به درختان شهری ضروری است، ابراز کرد: مزایای شناسنامه‌دار شدن درختان ازجمله جلوگیری از قطع غیرقانونی، تعیین مقدار سن درخت و برنامه‌ریزی در جهت آب‌رسانی هوشمند بر اساس مصرف گیاه، برنامه‌ریزی جهت تغذیه مناسب بر اساس میزان مصرف تغذیه گیاه، برنامه‌ریزی جهت واکاری و عدم هدر رفت آب در فضای بین درختان، برنامه‌ریزی جهت مبارزه هوشمند با آفات و بیماری‌های گیاهی می‌توان برشمرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهرود با اشاره به اینکه در فاز اول این طرح پنج هزار اصله درخت کدگذاری و پلاک‌کوبی شده و این روند در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: این طرح با اعتباری بالغ‌بر ۳۵۰ میلیون تومان انجام شده است.

عشقوی با بیان اینکه سعی خواهیم کرد تا سال آینده اقدامات نرم‌افزاری این طرح را به پایان برسانیم، بیان داشت: تمامی درختان شاهرود به جز سوزنی برگان (کاج و سرو) به دلیل نیازهای متفاوت با پهن برگان که کدگذاری و پلاک‌کوبی متفاوت خواهند داشت، از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

وی ضمن این مطلب که درختان به‌عنوان مهم‌ترین شاخص فضای سبز شهری شناخته می‌شوند، عنوان داشت: بدون تردید ثبت اطلاعات درختان حساسیت و دقت شهروندان را نیز در حفظ و نگهداری از درختان و سرمایه‌های ارزشمند شهر افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای سبز شاهرود شهرداری سازمان سیما شاهرود فضای سبز شهرداری سازمان سیما شناسنامه دار شدن درختان برنامه ریزی پلاک کوبی فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۱۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود

رییس هیات مدیره خانه تئاتر درباره برگزاری برنامه‌های اردیبهشت تئاتر که هر سال به انگیزه بزرگداشت روز جهانی تئاتر و از سوی انجمن‌های مختلف خانه تئاتر برپا می‌شد، توضیحاتی ارایه کرد.

ایرج راد به ایسنا گفت: هر سال از دی و بهمن سال قبل برای برنامه‌های هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر برنامه‌ریزی می‌کردیم و دبیر و رییس جشن را مشخص می‌کردیم و در پی آن، برنامه انجمن‌های گوناگون به مناسبت این هفته مشخص می‌شد اما زمستان سال گذشته این اتفاق رخ نداد.

وی اضافه کرد: بعد از همه‌گیری کرونا، دیگر برنامه‌ریزی برای هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر صورت نگرفت و امسال هم برنامه خاصی تدارک دیده نشده که دلایل گوناگونی دارد از جمله مشکلات مالی و مسائل دیگر.

او در عین حال اضافه کرد: با وجود این، برخی از انجمن‌ها به صورت خودجوش، برنامه‌هایی تدارک دیده‌اند و خودشان پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌اند مانند برنامه کانون کارگردانان که برای بزرگداشت آقای زنجان‌پور برگزار می‌شود. در هر حال ما ممانعتی برای برگزاری برنامه‌های مستقل انجمن‌ها نداریم ولی در هیات مدیره مرکزی، برنامه‌ریزی کلی برای اردیبهشت تئاتر در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ایسنا، تا پیش از همه‌گیری کرونا، هر سال برنامه بزرگداشت روز جهانی تئاتر به کوشش انجمن‌های زیر مجموعه خانه تئاتر برگزار می‌شد اما چند سالی است که این برنامه‌ها ‌به دلیل مشکلات اقتصادی و وضعیت اجتماعی، برگزار نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • شمسایی با قدرت ادامه می دهد/فضای خوبی در تیم ملی فوتسال وجود دارد
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود