Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز برنامه ریزی و تحقیقات نفتی هند اعلام کرد واردات نفت خام این کشور تا ۱۴.۶۱ میلیون تن کاهش یافته که پایین‌ترین رقم از ۲۰۱۵ تا حالاست. ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از تایمز آو ایندیا، واردات نفت خام هند در ماه مه 22.6 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت که بیشترین کاهش از 2005 تا حالا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقاضا برای سوخت و تولید پالایشگاهی به خاطر تعطیلی های گسترده در این کشور جهت مهار گسترش همه گیری ویروس کرونا آسیب دیده است.

 مرکز برنامه ریزی و تحقیقات نفتی هند اعلام کرد واردات نفت خام این کشور تا 14.61 میلیون تن کاهش یافته که پایین‌ترین رقم از 2015 تا حالاست.

 واردات محصولات نفتی 0.8 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته و به 3.57 میلیون تن رسیده است در حالی که صادرات 5.9 درصد بالا رفته و 5.75 میلیون تن ثبت شده است. کاهش تقاضا در داخل باعث شده شرکت های هند نفت بیشتری را به خارج از کشور صادر کنند.

هند محدودیت های اعمال شده برای مهار گسترش ویروس کرونا را در مناطق کم خطرتر برداشته که احتمالا باعث بهبود تقاضا و افزایش پالایش نفت خام می شود.

واردات نفت چین به رکورد 11.34 میلیون بشکه در روز رسیدپیش بینی روسیه از نفت بشکه ای 35 دلار در سال 2020

 جدیدترین اطلاعات نشان می‌دهد تقاضا برای سوخت 50 درصد در ماه مه نسبت به ماه قبل از آن افزایش داشته که نشان دهنده بهبود فعالیت‌های اقتصادی است.

  تحلیلگران صنعتی انتظار دارند بازگشت کامل به شرایط قبل از ویروس کرونا در هند ماه‌ها طول بکشد چون فصل بارندگی های موسمی در این کشور نزدیک است و فعالیت های تولیدی و تقاضا برای حمل و نقل همچنان پایین هستند.

 صادرات دیزل که بخش بزرگی از صادرات هند را تشکیل می دهد، 33 درصد افزایش یافته و به 2.79 میلیون تن رسیده است.

 واردات نفت خام هند در آوریل تا 16.55 میلیون تن کاهش یافت یعنی یک افت 16 درصدی نسبت به سال قبل.

 انتهای پیام/112

R7586/P/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واردات نفت خام میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

کد خبر 6088475 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳