Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه رضوان مدنی امروز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه فضای بسیاری از ادارات و دستگاه‌ها هنوز برای معلولان مناسب‌سازی نشده است و این موضوع مشکلاتی را برای این عزیزان به همراه دارد. مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه مناسب‌سازی را دغدغه اصلی معلولین دانست و گفت: حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت همه را مکلف کرده است که مثل سایر شهروندان خدمات خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوان مدنی گفت: با عنایت به گزارش معاون عمران توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در خصوص اعمال چک لیست مناسب سازی اماکن و معابر عمومی برای معلولان و کم توانان جسمی حرکتی در فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی توسط شهرداری‌های سراسر کشور، عملکرد شهرداری‌های استان کرمانشاه در این زمینه با ۶۵ درصد جزو پائیں ترین سطح نسبت به سایر استان‌ها در امر قرار دادن چک لیست مناسب سازی در فرآیند صدور پروانه ساختمانی است. وی ادامه داد: این در حالی است که عملکرد شهرداری‌ها در استان‌هایی نظیر استان همدان و البرز مطلوب واعمال چک لیست به صورت مکانیزه انجام می‌شود ولی در استان کرمانشاه نه تنها اعمال چک لیست به صورت مکانیزه و نرم افزاری نیست بلکه استفاده از چک لیست به صورت دستی نیز در برخی از شهرستان لحاظ نشده است. این مسئول بیان داشت: بر این اساس تقاضا داریم دفتر فنی و دفتر امور شهری استانداری با فراهم آوردن تدابیر لازم نظارت دقیق‌تری بر عملکرد شهرداری‌های استان در این حوزه به عمل آورند. رضوان مدنی با بیان اینکه بهزیستی به عنوان دبیرخانه مناسب سازی در استان موضوع اختصاص ۳۰ امتیاز جشنواره شهید رجایی به مناسب سازی را در دستور کار دارد، گفت: بررسی ورودی ساختمان ادارات، تجهیز ورودی ادارات به رمپ، سرویس فرنگی، آسانسور، نشان گر حسی و … و همچنین همکاری با برخی بانک‌ها جهت مناسب سازی دستگاه خودپرداز برای استفاده افراد دارای معلولیت از جمله اقدامات صورت گرفته دیگر در این زمینه است. مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: با توجه به شکایات‌متعددی که از سوی افراد دارای معلولین، جانباران، سالمندان و بیماران کم توان جسمی حرکتی از وضعیت نامناسب برخی معابر و محیط‌های شهری، اماکن عمومی و اداری به صورت حضوری یا تلفنی دریافت می‌شود از دادستان درخواست می‌شود تا یک شعبه ویژه برای پیگیری شکایات معلولین در حوزه مناسب سازی در نظر گرفته شود. وی به ارزیابی وضعیت مناسب سازی ادارات استان در جشنواره شهید رجایی سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: تا کنون ۵۸ دستگاه و ۵۶۵ ساختمان اداری مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که نتایج نهایی در ۲۵ تیرماه اعلام‌خواهد شد. کد خبر 4954350

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره شهید رجایی استانداری کرمانشاه کرمانشاه معلولان ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان آتش سوزی استانداری سمنان ایلام بیرجند مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه یاسوج استان کرمانشاه شهرداری ها مناسب سازی چک لیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا



به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از خانه ملت، عادل نجف زاده در دیدار معاون نخست وزیر اوگاندا که امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: بهره برداری ایران و اوگاندا از ظرفیت های موجود در دو کشور یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط دوجانبه است.
وی تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه های دوجانبه بین ایران و اوگاندا را ضروری دانست و ادامه داد: براساس آمارهای گمرک، تراز تجاری بین ایران و اوگاندا شرایط مطلوبی ندارد در حالی‌که ظرفیت افزایش و تشکیل بلوک‌های اقتصادی وجود دارد.
نجف زاده افزود: آمادگی داریم تا با صادرات خدمات فنی و مهندسی، تامین تجهیزات پزشکی، جاده سازی و انتقال آب و برق با اوگاندا همکاری کنیم.
همچنین معاون نخست وزیر اوگاندا نیز در این نشست گفت: توافقنامه‌هایی که بین روسای جمهور دو کشور به امضا رسیده باید از طریق تاسیس کمیسیون مشترک اجرائی شود.
خانم روکیا ناکاداما با بیان اینکه مواد اولیه مناسبی در اوگاندا وجود دارد که با استفاده از مهارت و فناوری ایرانی می‌تواند برای هر دو کشور نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد، افزود: به تجهیزات پزشکی در کشور خود نیاز داریم. همچنین علاقمند به همکاری با ایران در زمینه زیرساخت های نفت، گاز و پتروشیمی هستیم.

دیگر خبرها

  • خروجی اکسپو فرصتی برای پیگیری قراردادهای تجاری مناسب بین کشورهاست
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • طبقه بندی مشاغل باید به صورت ویژه پیگیری شود
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • انتخابات دور دوم در کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود