Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@16:13:00 GMT

اولویت مجلس یازدهم از زبان قالیباف

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۲۱۳۱

اولویت مجلس یازدهم از زبان قالیباف

رئیس مجلس گفت:در مجلس یازدهم دو اولویت داریم، اولویت اقتصاد و فرهنگ ؛ این دو اولویت از قضا وزارت ICT پیشران حرکت این دو اولویت مجلس یازدهم است.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه اول تیر) قوه مقننه  در ادامه پاسخ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بحث مجلس درباره زیرساخت، محتوا و خدمات است که مجلس به طور جدی آن را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات فضای مجازی مطرح کرد: شورای عالی فضای مجازی وظایف همه دستگاه ها را در  زمینه فضای مجازی به روشنی مشخص کرده و فکر می‌کنم هیچ ابهامی در این زمینه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

قالیباف: ایرادات جدی به شبکه ملی اطلاعات وارد است تذکر قالیباف به وزیر جهاد کشاورزی درباره خسارات وارده به کشاورزان

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم بیان کرد: در شبکه ملی وقتی که سیاستگذاری و مدیریت وجود ندارد، مشکلات به وجود می آید و سیاست‌ها آنطور که در بخش های دیگر مانند صنعت خودرو یا عرصه کشاورزی شاهد هستید، پیاده نمی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت سیاستگذاری در این حوزه ادامه داد: سیاستگذاری در موضوع ارتباطات و فناوری اطلاعات از مسائل مهم کشور است. حتی در موضوع جنگ اقتصادی، مبانی زیرساخت ها و مبانی خدمات عمومی با عرصه های دانش بنیان است.

قالیباف  تاکید کرد: این موضوع بحث مهمی است ، اجازه بدهید این بحث به این چند دقیقه خلاصه نشود. ان شاالله در کمیسیون ها مطرح می شود. امروز موضوع کمیسیون ها قطعی و کار شروع می شود و یکی از فرصت های مهم و اساسی ما تحول در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از وزیر ارتباطات تاکید کرد: ما در مجلس یازدهم دو اولویت داریم، اولویت اقتصاد و فرهنگ ؛ این دو اولویت از قضا وزارت ICT پیشران حرکت این دو اولویت مجلس یازدهم است. ان شاالله این بحث در اولویت ماست. در خدمت مجموعه وزارتخانه و وزیر ارتباطات هستیم و در جلسات بعدی به طور روشن براساس سیاست های شورای فضای مجازی که مصوب و ابلاغ شده است، پیش می رویم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم مجلس محمدباقر قالیباف مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم دو اولویت مجلس یازدهم فضای مجازی رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره قالیباف

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست اعضای هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بنابر گزارش خانه ملت، در این نشست محسن اسماعیلی، رئیس هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین با اشاره به پایان دوره یازدهم مجلس گزارش مختصری از عملکرد هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین ارایه کرد و گفت: در دوره یازدهم ۴۷۵ جلسه اعم از جلسات عمومی و کارگروه‌ها برگزار شد که ۲۶۹۰ مصوبه مورد بررسی قرار گرفت و بررسی هیچ مصوبه‌ای در این هیأت به تأخیر نیفتاد.

وی یادآور شد: از ۲۶۹۰ مصوبه برای ۷۱۰ مصوبه رأی مقدماتی صادر شد و برخی از این موارد وقتی به دولت ارجاع شد نسبت به رفع اشکال آن اقدام شد، ولی برخی که رفع ایراد نشد، منجر به صدور رأی نهایی از جانب رئیس مجلس شد که مجموعه این موارد که منجر به رأی نهایی شد، به ۳۸۵ مورد رسید و ۲۱۶۱ مورد نیز اصلاً مشکلی نداشت و مورد تأیید قرار گرفت؛ یعنی ۸۰ درصد مصوبات در ابتدا تأیید شده و نهایتا ۱۴ درصد مغایر نهایی داشته‌ایم.

اسماعیلی ضمن تشکر از اعضا و کارشناسان و مشاوران هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین که با حداقل نفرات و صرف زمان تلاش بسیاری را با دقت صرف کردند، افزود: یکی از اقدامات خوبی که در این دوره صورت گرفت این بود که تمامی مذاکرات انجام شده در هیأت تطبیق از زمان تأسیس به صورت صوت دیجیتال آماده شد و تمامی کاست‌های قدیمی جمع شد و در راستای شفافیت که شعار رئیس و نمایندگان این دوره مجلس بود، آرای رئیس مجلس ضمن اینکه در روزنامه رسمی منتشر می‌شد به صورت کتاب هم منتشر شد.

اسماعیلی تصریح کرد: از سوی دیگر باید شهادت دهم و بارها در جلسات دیگر نیز گفته‌ام که قالیباف حتی یک مورد در دوره‌ای که گذشت، در کار هیأت مداخله نکرد در حالیکه این حق قانونی رئیس مجلس است و هرچه هیأت رأی داد همان ابلاغ شد و این باعث شد که اقتدار هیأت و حرمت قانون حفظ شود.

وی با بیان اینکه تلاش ما این بود که گره‌ای در کار دولت ایجاد نشود گفت: امیدواریم خداوند تلاش همه دوستان را بپذیرد و کارهایی که در هیأت صورت گرفت، سنت حسنه‌ای باشد که حرمت قانون در کشور حفظ شود.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903926

دیگر خبرها

  • شهادت رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره قالیباف
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • ببینید | واکنش جالب چهره سیاسی نزدیک به قالیباف به اختلافات شدید اصولگرایان در مجلس دوازدهم
  • تحول از مجلس سنتی به نوین از مجلس یازدهم تا دوازدهم
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند