Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: اگر بخواهیم جامعه ای دینی، متدین و با اخلاق نیکو داشته باشیم باید در کلیه حوزه ها اعم از حوزه های اعتقادی، معیشتی و اقتصادی، فرهنگ صحیح دینی و اسلامی را نهادینه کنیم.

حجت الاسلام « احمد نجنو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، با بیان این مطلب که شاکله هر کاری فرهنگ است و فعالیت های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی حد و مرز ندارد، گفت: ما اگر بخواهیم جامعه ای دینی، متدین و با اخلاق نیکو داشته باشیم باید در کلیه حوزه ها اعم از حوزه های اعتقادی، معیشتی و اقتصادی، فرهنگ صحیح دینی و اسلامی را نهادینه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قلعه گنج افزود: یکم تیر سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) است، در سال ۱۳۶۰ برای این که نهادی متولی امور تبلیغی در حوزه های فرهنگی، اطلاع رسانی و تبلیغات دینی شود، با نگاه دینی و تدبیر ایشان، این سازمان تبلیغات اسلامی تاسیس شد و سپس با مشارکت روحانیون و طلاب، مسائل دینی، اعتقادی و مذهبی مردم پیگیری شده و سوال های شرعی آنها نیز پاسخ داده می شود.

وی اظهار کرد: اصلی ترین رسالت این نهاد ابلاغ و اعلام پیام های دینی به مردم است و بخشی از این رسالت توسط طلاب و روحانیون در ایام مذهبی همچون ماه های محرم، صفر، رمضان و ایام فاطمیه انجام می شود و به همین منظور روحانیون و مبلغین به دورترین نقاط کشور اعزام می شوند تا به رسالت تبلیغی دینی خود جامه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام نجنو ابراز کرد: حوزه فعالیت بعدی سازمان تبلیغات اسلامی، رصد مشکلات مردم در خصوص مسائل اعتقادی و سبک زندگی آنها است و در این خصوص روحانیون برای رفع این مشکلات می کوشند تا اخلاق اسلامی را در جامعه نهادینه کنند.

امام جمعه قلعه گنج عنوان کرد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قلعه گنج، اداره ای نو پا است که قریب ۸ سال از تاسیس آن می گذرد، در این بازه زمانی فعالیت های بسیار خوبی توسط این اداره در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی دینی، امور فرهنگی و قرِآنی صورت گرفته که برکات زیادی بهمراه داشته است.

وی تاکید کرد: در ایام کرونایی روحانیون زیر مجموعه اداره تبلیغات اسلامی قلعه گنج به منظور حفظ سلامت جسمی، نفسانی، اعتقادی، روحی و روانی مردم، پیشگام هستند.

حجت الاسلام نجنو اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا و لزوم اطلاع رسانی نکات بهداشتی، اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان نیز به سهم خود کار آموزش راه های پیشگیری از کرونا را آغاز کرده و به صحنه عمل آمد و در ضدعفونی معابر، جلب کمک های مومنانه و توزیع در بین نیازمندان گام برداشت و در این خصوص طلاب و روحانیون نقش اساسی داشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قلعه گنج بیان کرد: یکی از فعالیت های کرونایی روحانیون زیر مجموعه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قلعه گنج که بی خطری هم نیست، غسل و تدفین متوفیان کرونایی است که با توجه به رسالت دینی خود با رعایت کامل نکات بهداشتی در حال انجام آن می باشند.

وی ابراز کرد: طلاب و روحانیون در قالب طرح امام محله در روستاها مستقر شده اند و به عنوان زبان گویای مردم بوده و با رساندن مشکلات آنها به گوش مسئولین پیگیر رفع آنها هستند و علاوه بر این پاسخ گوی سوال های شرعی مردم بوده و نماز جماعت را با رعایت کامل نکات بهداشتی اقامه می کنند.

حجت الاسلام نجنو با اشاره به فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی قلعه گنج در حوزه فعالیت های قرآنی، اظهار کرد: تاکنون قریب ۳۰ حافظ کل قرآن کریم تربیت شده است و با محوریت موسسه قرآنی مرکز شهر، قریب ۵ موسسه قرآنی در روستاهای این شهرستان در راستای ترویج معارف قرآنی فعالیت دارند.

امام جمعه قلعه گنج عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت های ما، تشکیل و ساماندهی هیئت های مذهبی شهر و روستا است و علاوه بر این با هدف ساماندهی و آموزش مداحان، کانون مداحان را نیز راه اندازی کرده ایم.

وی اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم رسالت اصلی خود را به گونه ای انجام دهیم که مورد رضایت خداوند متعال و امام زمان (عج) قرار گرفته و لبخند رضایت بر لبان مقام معظم رهبری بنشیند.

حجت الاسلام نجنو در خاتمه بیان کرد: این روز را خدمت مقام معظم رهبری، نماینده ولی فقیه، مدیر کل فعلی و مدیران کل سابق اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان تبریک عرض می کنم که همواره ما را مورد لطف و حمایت خود قرار داده اند و همچنین از مردم به دلیل ارتباط تنگاتنگ با روحانیون اعزامی تشکر می کنم که همواره حامی و پذیرای این مبلغان دینی هستند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح امام محله سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی کرونا فرهنگ دینی سازمان تبلیغات اسلامی اداره تبلیغات اسلامی حجت الاسلام نجنو قلعه گنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی در این مراسم با گرامی داشت هفته معلم اظهار کرد: جامعه روحانیت نیز  در کسوت معلمان جامعه هستند و از محورها و ماموریت‌هایی  که تبلیغات اسلامی در این حصوص تلاش می‌کند مسئله رصد و کارهاو اقدامات دشمنان است و در حال حاضر با بیداری دانشجویان اروپا وآمریکا در قبال نسل کشی صهیونیست‌ها یعنی درگیر شدن دشمنان ما با همدیگر است.

وی با اشاره به نامه ۱۰ سال پیش مقام معظم رهبری به دانشجویان امریکا افزود: منشاء این تحولات دانشگاهی در آمریکا و اروپا نامه رهبری در ۱۰ سال پیش است که به جوانان اروپایی نوشت و حالا به اینده نگری رهبری می‌رسیم و وظیفه ما را سنگینتر می‌کند باید جهاد تبین کنیم.
سپس در پایان مراسم با تقدیر از حجت اسلام یداللهی حجت اسلام حسین حسن نژاد را به سمت مسئول تبلیغات اسلامی جغتای معرفی کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد
  • کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود
  • تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود