Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا شانه ساز، در مراسم رونمایی از اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور که به صورت ویدئوکنفرانس و با دستور وزیر بهداشت انجام شد، با بیان این مطلب، افزود: دو هفته پیش در اراک خط تولید مواد اولیه دارویی افتتاح شد و ظرف یکی دو هفته آینده نیز محصولات جدید دارویی در کشور رونمایی و روانه بازار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: نمکی اصرار بسیار زیادی دارند که تولید محصولات ارزبر در کشور، در اولویت قرار گیرد و با توجه به ارزبری فوق العاده بالای انسولین در کنار فرآورده‌های پلاسمایی و خونی و واکسن، به ویژه در سال‌های سخت تحریم، باید شرکت‌های تولید کننده این محصولات در کشور با سرعت افتتاح شوند.

شانه ساز افزود: حدود یک ماه است که انسولین قلمی تولیدی شرکت پویش دارو وارد بازار شده و خوشبختانه با استقبال پزشکان و بیماران نیز روبرو شده است. این شرکت در زمینه تولید داروهای بایوتک، پیشگام بوده است.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: در کمیسیون ساخت و تولید تصمیم گرفتیم که دیگر سالانه فهرستی را اعلام نکنیم و نیازهای کشور در حوزه اقلام دارویی، ملزومات و تجهیزات پزشکی را در سایت سازمان غذا و دارو اعلام کنیم و از محققان، اساتید و صنایع نیز تقاضا داریم به این لیست توجه و برای تولید آنها گام بردارند.

شانه ساز افزود: در جلسه قبلی کمیسیون ساخت و تولید سازمان غذا و دارو، یک قلم ملزومات پزشکی که بازار آن حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و بخش زیادی از آن وارد می‌شود، مورد بررسی قرار گرفت. در کشورمان شرایط تولید این محصول به وجود دارد، لذا برای شرکت‌های دانش بنیان تسهیلاتی فراهم می‌کنیم تا این اقلام با سرعت در کشور تولید شود.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: باور داریم که حداقل حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بازار برای شرکت‌های دانش بنیان که امکان تولید محصولات مورد نیاز کشور در حوزه سلامت را داشته باشند، ایجاد شده و تولید اقلام در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و اقلام آرایشی و بهداشتی تقویت خواهد شد.

کد خبر 4954360

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو انسولین ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کووید 19 علیرضا زالی بیماری های قلبی و عروقی سرطان سازمان نظام پزشکی سازمان غذا و دارو رادیوتراپی زوال عقل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ورزش سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۲۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم کریم زاده بعدازظهر یکشنبه در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیت و پتانسیل‌های شیلاتی استان مازندران در پنج محور بررسی و در این نمایشگاه عرضه شده است، تصریح کرد: صادرات و توسعه بازار آبزیان از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه صادراتی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش شیلاتی مازندران یادآور شد: شیلات مازندران دارای ۳۹۰۰و احد آبزی پروری و ۱۱۴ تشکل صیادی است که سالانه ۱۳ هزار نفر در پروتئین جامعه تلاش می‌کنند.

کریم زاده با تاکید بر اینکه میزان تولید مازندران در بخش شیلاتی سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن است و از این میزان تولید سالانه ۶ تا ۱۲ تن محصول صادر می‌شود، عنوان کرد: سالانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار از محل صادرات شیلاتی استان مازندران حاصل می‌شود که سال گذشته رقم صادرات استان مازندران ۸۰۳ میلیون دلار بود.
مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه ماهیان خاویاری محصول اصلی و ارزآور حوزه شیلاتی کشور و این استان است، گفت: سالانه ۲۶۰۰ تن ماهی خاویاری در مازندران تولید می‌شود که از این میزان ۹۰۳ تن خاویار استحصال می‌شود که ارزش اقتصادی آن هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اعلام اینکه در این اداره کل، ۴۲ فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده است، تاکید کرد: با به انجام رسیدن این فرصت‌ها، ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی استان افزایش خواهد یافت و همچنین ۱۷۰۰ شغل جدید در این مسیر ایجاد می‌شود.

کد خبر 6091153

دیگر خبرها

  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد