Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان‌جنوبی صنایع‌دستی و گردشگری را از پیشران‌های توسعه استان ذکر کرد و گفت: استان خراسان‌جنوبی در برخی محصولات رتبه جهانی دارد اما به علت فروش فله‌ای و بدون نشان آن‌ها، هیچ نامی از استان خراسان‌جنوبی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در دیدار جمعی از فعالان حوزه خوشه‌های صنایع دستی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: صنایع‌دستی و گردشگری از پیشران‌های توسعه استان به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اقدامات میدانی و بررسی‌های صورت گرفته در زمینه شناسایی ظرفیت‌های استان اشاره و بیان داشت: برآورد اقدامات این است که حوزه صنایع‌دستی به‌لحاظ تعدد و تنوع، علاقه‌مندی مردم به این هنر صنعت و گستردگی آن در مناطق مختلف روستایی و عشایری، ظرفیت بسیار خوبی است که اگر به خوبی پشتیبانی شود می‌تواند انتفاع عمومی را به همراه داشته باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی تدوین سند جامع صنایع‌دستی را از مأموریت‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ذکر کرد و افزود: این سند نقشه راهی برای تعیین تکلیف برنامه‌ها و افق برنامه‌ها در آینده است.

معتمدیان تفاهم‌نامه منعقده در سفر اخیر نوبخت و برنامه‌ریزی برای ایجاد سه هزار شغل ثابت و پایدار در زمینه صنایع‌دستی را یکی از این اقدامات ارزشمند عنوان کرد و گفت: هنرمندان آموزش دیده‌ای که به جهت نداشتن سرمایه کافی یا بازار فروش و تأمین مواد اولیه نتوانسته‌اند از هنر خود درآمدی حاصل کنند، جامعه هدف این تفاهم‌نامه هستند.

وی نداشتن بسته‌بندی مناسب و نشان تجاری محصولات را از ایرادات وارده بر حوزه صنایع‌دستی ذکر کرد و گفت: توجه به همین دو موضوع می‌تواند در ایجاد ارزش افزوده و فروش بهتر صنایع‌دستی بسیار مؤثر باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی گذراندن دوره‌های آموزشی لازم را شرط موفقیت هنرمندان این عرصه دانست و تصریح کرد: برای حصول نتیجه بهتر در این زمینه باید از ظرفیت دانشگاه و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان استفاده شود.

معتمدیان با اشاره به اینکه بسته‌بندی مناسب در جلب و جذب مشتری نقش مهمی دارد، مطرح کرد: استان خراسان‌جنوبی در برخی محصولات رتبه جهانی دارد اما به علت فروش فله‌ای و بدون نشان آن‌ها، هیچ نامی از استان خراسان‌جنوبی نیست.

وی درخصوص بازار فروش صنایع‌دستی، خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای احصا شده در زمینه صنایع‌دستی استان، نبود بازار فروش مناسب است که در راستای رفع این معضل نسبت به احداث بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در سطح شهرهای استان اقدام شد.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این است که بخش‌هایی از این بازارچه‌ها را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم، افزود: استان آمادگی لازم برای حمایت از حضور هنرمندان صنایع‌دستی جهت حضور در نمایشگاه‌های خارج استان را دارد.

معتمدیان حضور در نمایشگاه‌ها را فرصت مغتنمی برای هنرمندان صنایع‌دستی عنوان کرد و ادامه داد: امسال باید اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان برای برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای برنامه‌ریزی کند به‌گونه‌ای که هنرمندان استان بتوانند حضور پیدا کرده و از ظرفیت نمایشگاه‌های شهرهای مختلف برای فروش محصولات خود بهره ببرند.

وی یادآور شد: براساس جهت‌گیری‌هایی که سال گذشته صورت گرفت و با تزریق مناسب اعتبارات در بحث ایجاد مشاغل فصلی در حوزه راه و مسکن و غیره به وضعیت خوبی دست پیدا کردیم لذا امسال برنامه این است که با استفاده از ظرفیت صنایع‌دستی، پنل‌های خورشیدی و غیره در راستای ایجاد اشتغال پایدار، گام‌های مؤثری برداشته شود.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: صنایع دستی خراسان گردشگری توسعه خراسان جنوبی صنایع دستی گردشگری میراث فرهنگی استاندار خراسان جنوبی صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی نمایشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به رونمایی از فروشگاه اینترنتی خرید و فروش محصولات صنایع‌ دستی با عنوان هفت گالری در نمایشگاه بین المللی اکسپو ایران که در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در حال برگزاری است، گفت: این فروشگاه مجازی صنایع‌دستی اقلام و دست‌ساخته‌های هنری هنرمندان را به زبان‌های عربی و انگلیسی عرضه می‌کند.

او با بیان اینکه این سایت به آدرس www.haftgallery قابل دست. یابی است، افزود: این فروشگاه اینترنتی از سال ۹۷ با تعداد ۵۰ هنرمند و ۵۰۰ قلم محصول در سایت خود به زبان فارسی آغاز به کار کرد و در حال حاضر با ۲۵۰هنرمند و تعداد بیش از ۲هزار قلم محصول سایت خود را به دو زبان دیگر بین المللی ارتقاء داده است.

ایزدی به امکان دست‌یابی به بازار‌های بین‌المللی مانند کانادا، انگلیس، عمارات و همچنین توسعه مباحث صادرات و قابلیت فروش بین المللی و صادرات صنایع‌دستی از طریق این سایت اشاره کرد.

او گفت: سایت فروشگاهی صنایع‌دستی هفت گالری باسرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی مازندران و سازمان فنآوری و اطلاعات استان به نتیجه رسیده است و بستر مناسبی جهت عرضه الکترونیک و فروش بین‌المللی صنایع‌دستی ایجاد کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: برای توسعه صنایع‌دستی توجه به فناوری‌های جدید، اجرای آلمان‌های بومی و محلی و اصالت کالا‌های تولید شده، الزامی است.

نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان