Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@04:29:41 GMT

زلزله فرضی ۶.۲ ریشتری سرخه دیزج طارم را لرزاند

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۲۵۷۰

زلزله فرضی ۶.۲ ریشتری سرخه دیزج طارم را لرزاند

زلزله فرضی ۶.۲ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، همزمان با سالگرد زلزله طارم، سرخه دیزج این شهرستان را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، زلزله شهرستان طارم و رودبار سال 69، خسارت‌های سنگین جانی و مالی را برای این استان و استان‌های همجوار وارد کرد و به همین مناسبت مانور فرضی از پیش تعیین شده‌ای برای بررسی نقاط ضعف و قوت پیش‌بینی کردیم تا میزان آمادگی در برابر بلایای طبیعی ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در این خصوص در جمع خبرنگاران گفت: مانور فرضی زلزله 6،2 ریشتری سرخه دیزج طارم با حضور مسؤولان جمعیت هلال احمر کشور و استاندار استان زنجان و مسؤولان ارشد هماهنگی شد و هیچکدام از نیروهای عملیاتی از ساعت و زمان این مانور فرضی اطلاعی نداشتند.

 

شهرام میرزایی تاکید کرد: این زلزله ساعت 18:4 شامگاه شنبه در منطقه سرخه دیزج شهرستان طارم اتفاق افتاد که روستاهای تشویر، دستجرده و از جمله روستای ذاکر را متاثر از این حادثه لحاظ کردیم تا جمعیت هلال احمر شهرستان زنجان نیز وارد عملیات شود.

 

این مقام مسئول گفت: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه سرخه دیزج تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شدند و گزارش‌های اولیه خود را ارائه دادند و به تبع آن مرکز EOC جمعیت هلال احمر استان نیز که 24 ساعته پاسخگوی حوادث و اتفاقات است موضوع هماهنگی و اطلاع‌رسانی دعوت از مدیران، معاونین، همکاران، داوطلبان و امدادگران را انجام داد و سپس جلسه مدیریت بحران تشکیل شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و در سطح همه شعب جمعیت هلال احمر استان وضعیت قرمز اعلام شد، اظهارداشت: همه همکاران در شهرستان‌های استان زنجان موظف شدند داوطلبان، جوانان و امدادگران را فراخوان داده و در شعب حاضر و آماده باش شوند.

 

وی یادآوری کرد: به منظور ارزیابی میزان توانایی و پاسخگویی همکاران و امدادگران به حوادث و سوانح، دستور اسکان اضطراری داده شد و در حین عملیات در روستاهای سرخه دیزج و ذاکر برپایی چادر انجام شد.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه حوادث و بلایای طبیعی در سطح کشور متعدد وجود دارد، خاطرنشان کرد: بویژه در استان زنجان حوادث مختلفی داشتیم که آمادگی در برابر این حوادث و نقاط ضعف و قوت باید مورد پایش قرار گیرد تا آمادگی لازم در حوادث واقعی محقق شود و در کمترین زمان ممکن خدمات را به آسیب دیدگان ارائه دهیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان هم ضمن قدردانی از مدیر عامل جمعیت هلال احمر در خصوص تعریف سناریوی زلزله 6،2 ریشتری سرخه دیزج به مناسبت سالگرد زلزله طارم گفت: برگزاری این مانورها موجب همکاری‌های بیشتر و تقویت نقاط مثبت است.

 

صفی‌اله کرامتی افزود: با وجود اینکه جمعیت هلال احمر نیروهای تشکیلاتی دارد، اما بیشترین حجم از کار آن برعهده اعضای داوطلبان آن خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه امسال 53 نوع حادثه در سطح استان زنجان روی می‌دهد، تاکید کرد: بیشترین آمار این آتش سوزی بود که خوشبختانه با همکاری و تعامل بین دستگاهی اطفا شد.

 

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان گفت: باید آگاهی و اطلاع‌رسانی به مردم بیشتر باشد تا در مواقعی که در تفریح و گردش در مناطق کوهستانی و مراتع استان هستند از روشن کردن آتش بپرهیزند و در صورت روشن کردن نیز از خاموش شدن آن اطمینان داشته باشید تا شاهد حوادث ناگوار در مراتع و جنگل ها نباشیم.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان جمعیت هلال احمر استان زنجان مانور زلزله جمعیت هلال احمر استان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۳ استان و در پنج روز گذشته، از حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به افراد آسیب‌دیده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از چهارم تا نهم اردیبهشت اظهار کرد: ۱۳ استان از جمله اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، افزود: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند، امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748627

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن