Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@18:31:35 GMT

افزایش 30 هزار و 210واحدی شاخص بورس تهران

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۲۷۹۳

افزایش 30 هزار و 210واحدی شاخص بورس تهران

خبرگزاری آریا - شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه با افزایش 30 هزار و 210 واحد روبه‌رو شد و با ورود به کانال یک میلیون 300 هزار واحدی رکورد جدیدی از خود به جای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری آریا ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه با افزایش 30 هزار و 210 واحد به رقم یک میلیون و 300 هزار و 164 واحد رسید که به یک رکورد بی‌نظیر دست یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناسان دلیل رکوردشکنی پی‌درپی بورس را سرازیر شدن سیل نقدینگی به سمت بازار می‌دانند که حجم نقدینگی در کشور به 270 هزار تریلیون تومان رسیده است.
امروز شاخص کل با معیار هم‌وزن 1973 واحد رشد کرده و به رقم 411 هزار و 216 واحد رسید.
ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 هزار و 868 تریلیون تومان رسید که اگر ارزش فرابورس ایران را هم در نظر بگیریم که به 946 هزار میلیارد تومان رسیده، ارزش روز شرکت‌های حاضر در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران به بیش از 5 میلیون و 814 هزار میلیارد تومان رسیده است.
امروز معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران بیش از 12.5 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.6 میلیون فقره معامله و به ارزش 14 هزار و 570 میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات امروز فرابورس ایران که به بیش از 6 هزار و 632 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، معامله‌گران امروز در بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران بیش از 20 هزار و 892 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
به گفته مقامات بورس، همه این معاملات پول جدید نیست و حدود 10 درصد آن یعنی 2 هزار میلیارد تومان آن نقدینگی جدیدی است که جذب بازار شده و بقیه مربوط به دست به دست شدن سهام بین اشخاص حقیقی و حقوقی است.
در این زمینه کارشناسان توصیه کردند، برای عمق‌بخشی به بازار و افزایش سهام شناور بازار باید شرکت‌های بزرگ عرضه اولیه داشته باشند و در بورس حاضر شوند و همچنین شرکت‌های حاضر در بورس برای جذب نقدینگی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود، میزان سهام شناور خود را افزایش دهند.
همچنین کارشناسان به تازه‌واردان بورس اکیداً توصیه می‌کنند در ورود به بازار سرمایه با دقت و تحلیل و مشاوره با افراد مجوزدار و صلاحیت‌دار عمل کنند و در ابتدا از خرید عرضه‌های اولیه، واحدهای صندوق ای‌تی‌اف دولتی و نیز سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری را آغاز کنند، چون حضور در بازار بورس الزاماً همراه با ریسک و بازدهی است.
کارشناسان همچنین می‌گویند، برای سرمایه‌گذاری در بورس از پس‌اندازهای کناری استفاده کنند و به هیچ‌وجه دارایی‌های سرمایه‌ای خود مانند خانه یا ماشین مورد استفاده و یا فروش گاو و گوسفند و ابزار کار خود برای بورس استفاده نکنند که ممکن است، دچار زیان جبران ناپذیر شوند.
امروز شاخص کل در بورس 2.3 درصد رشد کرده، شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 2.3 درصد، شاخص کل با معیار هم‌وزن 48 صدم درصد، شاخص قیمت با معیار هم‌وزن 48 صدم درصد، شاخص آزاد شناور 2 درصد، شاخص بازار اول 2.2 درصد و شاخص بازار دوم بورس 2.6 درصد رشد کرد.
امروز نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس، شستا، همراه اول، هلدینگ تاپیکو و چادرملو بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.
نمادهای پربیننده امروز شامل بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس ، بانک صادرات و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو بوده‌اند.
به گزارش فارس، در فرابورس ایران نیز در پایان معاملات امروز شاخص کل 276 رشد کرده و به رقم 14 هزار و 455 واحد رسید.
امروز ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 946 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران در فرابورس ایران امروز 3.1 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 861 هزار نوبت معامله و به ارزش 6 هزار و 632 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
نمادهای پتروشیمی زاگرس، هلدینگ معدنی خاورمیانه، صبا تأمین، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان، ذوب‌آهن اصفهان و بیمه پاسارگاد همگی در تقویت شاخص فرابورس مؤثر بوده‌اند.
نمادهای پربیننده در فرابورس ایران شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پتروشیمی تندگویان، بانک دی، سیمان لار سبزوار، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و نیروی برق دماوند بوده‌اند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار تهران میلیارد تومان رسید هزار میلیارد تومان معاملات امروز فرابورس ایران سرمایه گذاری شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۲۰ هزار واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار واحدی ایستاد و شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۶ هزار واحدی در سطح ۷۴۴ هزار و ۱۰۰ واحد رسید تا شاهد روندی منفی باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: امروز حجم معاملات ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۲ هزار و ۸۷۷ میلیارد تومان ثبت شد سرانه خرید حقیقی‌ها ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۲۳ میلیون تومان رقم خورد و امروز ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او گفت: امروز ۲۱ درصد بازار مثبت و ۶۱۵ نماد به عبارتی ۷۹ درصد بازار در محدوده منفی به کار خود پایان دادند همچنین امروز صنعت کانه‌های فلزی شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی بودند و بیشترین خروج نقدینگی هم به صنعت بانک‌ها اختصاص یافت.

سالگرد ریزش تاریخی شاخص کل بورس

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: از جمله عوامل اثر گذار بر روند بازار می‌تواند به موعد تاریخی اشاره کرد سابقه نشان داده هر ریزشی که در یک سال داشته باشیم سال بعد هم در آن روز هیجان را تجربه خواهیم کرد ۱۷ اردیبهشت سال گذشته شاهد یکی از ریزش‌های تاریخی شاخص بورس بودیم ریزشی که با حاشیه‌های بسیار زیادی همراه شد، کاهش نرخ دلار و بحث مالیاتی هم از دیگر عوامل اثر گذار بر روند نزولی بازار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس قرمز ماند | افت ۱۲ هزار و ۳۲۹ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۹ اردیبهشت/ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص
  • ریزش بورس ادامه دار شد؛ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص
  • بورس امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • هفت پله قرمز بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس