Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام طالبی گفت: مفسدان اقتصادی علاوه بر خسارت مالی، خسارت معنوی و لطمه حیثیتی به نظام اسلامی وارد می‌کنند که به سادگی قابل جبران نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، حجت الاسلام والمسلمین اکبر طالبی صبح امروز در نشست معارفه هیئت بازرسی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: اداره ثبت از دستگاه‌هایی است که گستره کار و مراجعات زیادی دارد و تمام خانواده‌ها به نوعی با آن ارتباط دارند و کار سخت و پیچیده‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با وجود گستره و حجم زیاد کار در اداره ثبت اسناد، براساس آمار و اطلاعات موجود استان یزد؛ جز استان‌های برتر در کشور محسوب می‌شود و این جایگاه نشاندهنده زحماتی است که در این راستا کشیده شده است. 

رئیس کل بازرسی استان یزد عنوان کرد: در فرمایشات ائمه معصومین علیهم السلام جایگاه افرادی که به مردم خدمت رسانی می‌کنند و مرجعی برای مراجعه دیگران هستند تا مشکل مردم را حل کنند جایگاه خیلی مهم و فوق العاده‌ای است و این منصب امانتی از سوی خداوند است تا در خدمت مردم باشند و در واقع خداوند برما منت گذاشته تا با قرار گرقتن در این جایگاه به مردم خدمت کنیم.

طالبی ادامه داد: در فرمایشات امیرالمومنین علی علیه السلام است که زمانی که مراجعه کننده ای به شما مراجعه می‌کند و درخواست یک کار قانونی و قابل اقدامی را دارد نه تنها منتی بر آن فرد نیست؛ بلکه آن فرد بر ما باید منت بگذارد که شرایطی را برای خدمتگزاری ما ایجاد کرده است و این ذخیره‌ای برای آخرت ما است که در این جایگاهی که به امانت به ما سپرده شده می‌توانیم انجام دهیم.

وی عنوان کرد: شخصیت امام علی(ع) در برخورد جدی ایشان با مفاسد به گونه‌ای بود که کسی باور نمی‌کرد ایشان همان شخصیتی باشند که با یتیمان آنگونه با مهربانی رفتار می‌کند، در واقع زمانی که حق مردم و بیت المال مطرح می‌شود باید با جدیت برخورد کرد.

طالبی تصریح کرد: متاسفانه جای تاسف است برخی اتفاقات و مفاسدی از سوی برخی افراد که جایگاه خاصی داشتند در جامعه اسلامی رخ داده و اخیرا نیز در جریان است که علاوه بر خسارت مالی، خسارت معنوی و لطمه حیثیتی زیادی به اسلام، انقلاب و نظام از سوی این افراد وارد شده که علاوه بر فساد مالی موجب بی اعتمادی مردم به نظام و تشکیلات اسلامی می‌شود که به زودی و به همین سادگی قابل جبران نیست.

وی با اشاره به بررسی انواع پرونده‌هایی که در سازمان بازرسی مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد گفت: پیشگیری از تخلف مهمترین برنامه سازمان بازرسی در یزد است و در یک سال اخیر این مهم با مکاتباتی که از سوی ریاست قوه قضائیه به صورت جدی پیگیری شده در دستور کار این سازمان قرار گرفته است چرا که پیشگیری از تخلفات مانع از دست رفتن نیروهای انسانی و مدیران که سرمایه اصلی ما هستند می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۳۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، متن پیام یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز شوراها به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُم

اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.«مقام معظم رهبری» 

انقلاب شکوهمند مردم ایران پایه گذار نظامی شد که به عنوان جمهوری اسلامی بر تصمیم، نقش و قدرت مردم استوار شده و شوراهای مردمی به لطف این نظام شکوهمند، قوت و استحکام بی سابقه و تاریخی یافته و اراده مردم در قالب شوراهای گوناگون به ویژه شوراهای روستایی و شهری محقق شده است.

نهم اردیبهشت هر سال که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز "شوراها" نامگذاری شده، یادآور مردم سالاری دینی و نقش بارز مردم در تعیین آینده و سرنوشت شهر و روستا بوده تا بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است بتوانند سرنوشت خود را به دست خویش رقم بزنند.

"شوراها" از یک سو بر آمده از خواست و اراده مردم هستند و از سوی دیگر زمینه ساز حضور فعال و پرثمر مردم در اداره امور شهر و روستا بوده و در طی چندین دوره فعالیت‌، این نهاد مردمی به پشتوانه سرمایه‌های اجتماعی و تخصصی که پیدا کرده جایگاه ویژه‌ای را در تحولات ساختاری و خدمت رسانی به جامعه بدست آورده است.

مشورت و همفکری از موضوعات مهمی است که در قرآن مجید و دین مبین اسلام بر جایگاه آن تأکید شده و از این روی، روز "شوراها" فرصتی است تا از تلاش‌های ارزنده و فعالیت‌های ثمر بخش این نهاد انقلابی که همواره در پی احقاق حقوق و توسعه و آبادانی شهرها و روستاها گام برداشته‌اند قدردانی شود.

بر خود لازم می‌دانم این روز مبارک را به تمامی اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر استان خراسان رضوی که در این جایگاه، خدمتگزار مردم منطقه خویش هستند تبریک عرض نموده و سربلندی و توفیق بیش از پیش همه اعضای خدوم شوراها را از خداوند متعال مسئلت نمایم.

دیگر خبرها

  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»