Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:09:44 GMT

رصد خورشید گرفتگی در تهران

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۳۲۲۰

رصد خورشید گرفتگی در تهران

‍‍‍‍‍‍

آخرین خورشید گرفتگی قابل رویت در قرن حاضر در ساعت ۹:۰۵ دقیقه روز یکشنبه اول تیر ماه ۱۳۹۹ روی داد.این خورشید گرفتگی یک خورشید گرفتگی حلقوی بود به این معنا که در زمان بیشترین گرفت، کل خورشید به طور کامل تیره نشد و حلقه ای روشن دور آن قابل مشاهده است. 

در این گزارش تصاویر و فیلمی از خورشید گرفتگی که صبح امروز در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران گرفته شده است، برای علاقمندان نجوم منتشر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

خورشیدگرفتگی (یا کسوف) هنگامی رخ می‌دهد که ماه از میان زمین و خورشید عبور کند که تصویر خورشید را کاملاً یا جزئی برای بیننده روی زمین مبهم می‌کند و سایه ماه بر سطح زمین می‌افتد. خورشیدگرفتگی حلقوی هنگامی رخ می‌دهد که قطر ظاهری ماه از خورشید کوچکتر باشد. بدین ترتیب نور بیشتری از خورشید را مسدود می‌کند و باعث می‌شود خورشید مانند یک حلقه به نظر برسد. خورشیدگرفتگی حلقوی از منطقه‌ای دیگر از زمین که هزاران کیلومتر دورتر است، شبیه به خورشیدگرفتگی جزیی به نظر می‌آید. 

برچسب‌ها رخداد های نجومی خورشیدگرفتگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خورشیدگرفتگی خورشیدگرفتگی خورشید گرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حلقه‌های المپیک در پاریس به آتش کشیده شد!

حلقه‌های المپیک در جریان تظاهرات در پاریس سوختند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پایتخت فرانسه، تظاهرات کارگران به اقداماتی علیه المپیک آینده تبدیل شد و معترضان حلقه‌های المپیک را آتش زدند.

بر اساس گزارش فیگارو؛ حدود 50 هزار نفر به نمایندگی از اتحادیه‌های کارگری در پاریس تظاهرات کردند. این در حالی بود که ابتدا حضور 15 تا 30 هزار معترض در پایتخت پیش‌بینی شده بود. در جریان این تظاهرات، نیروهای پلیس 15 نفر را بازداشت و سلاح های سرد کشف شدند.

بازی‌های المپیک تابستانی در پایتخت فرانسه از 26 جولای تا 11 آگوست (5 تا 21 مرداد) برگزار می شود.

بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خورشید را هرگز از این زاویه ندیده‌اید/ فیلم
  • (تصویر) حلقه‌های المپیک در آتش سوختند
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • حلقه‌های المپیک در پاریس به آتش کشیده شد!
  • ساخت یک شعله سه بعدی از سیاهچاله با استفاده هوش مصنوعی
  • اعلام برنامه های دهه کرامت در هرمزگان/ جشن های زیر سایه خورشید درهرمزگان+عکس
  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • هفدهمین کاروان زیر سایه خورشید در مسیر استان سمنان