Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@16:30:37 GMT

افزایش تولید بچه ماهی در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۳۲۵۰

افزایش تولید بچه ماهی در استان اردبیل

میرآرمان واعظی روز یکشنبه در مصاحبه با ایرنا افزود: پارسال میزان تولید بچه ماهی در این استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه بود.

وی از ارائه بسته‌های ویژه حمایت از تولیدکنندگان ماهی و خسارت‌دیدگان از کرونا در استان خبر داد و اظهارداشت: این اداره کل بخشی از خسارات وارده به تولیدکنندگان ماهی ناشی از شیوع بیماری کرونا را با توزیع رایگان بچه ماهی در بین استخرها و مزارع پرورش ماهی جبران خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در سال ۹۶ بیش از ۹ هزار و هفت تن و در سال ۹۷ حدود ۹ هزار و ۳۰۸ تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در استان تولید شد و در سال گذشته این میزان به بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن رسید.

وی افزایش تعداد مزارع، رشد تقاضای مصرف، صرفه اقتصادی بالا، وجود منابع آبی متعدد و نیز شرایط آب و هوایی مساعد را از جمله دلایل افزایش میزان تولید آبزیان در استان اردبیل ذکر کرد.

او ۶۰ درصد تولیدات آبزیان استان اردبیل را مربوط به ماهیان سردابی دانست و ادامه داد: این استان از قطب‌های مهم پرورش و تولید ماهیان سردابی در کشور محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: میزان تولید ماهی در استان در سال ۸۶ حدود هزار و ۲۰۰ تن بود که این رقم در ۱۳ سال گذشته بیش از ۸.۵ برابر شده است.

واعظی با اشاره به فعالیت ۵۴۰ مزرعه پرورش انواع ماهی در این استان افزود: این ماهی‌ها در استخرها، مزارع نوین، منابع آبی محصور، مخازن آبی خرد و منفرد و نیز در دریاچه‌های محلی پرورش داده می‌شود.

وی تولید و تکثیر آبزیان و تلاش برای افزایش مصرف آبزیان را از جمله اهداف کلی سازمان شیلات در کشور و استان اردبیل دانست و با اشاره به مطالعات جامع آبزی پروری در شهرستان‌های خلخال ،مشگین‌شهر و پارس‌آباد گفت: در سایر شهرستان‌های استان نیز با استقرار اداره شیلات، امور مربوط به آبزی‌پروری به صورت جامع پیگیری می‌شود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل ادامه داد: با اجرای طرح‌های مکانیزه، میزان تولید در مزارع پرورش ماهیان استان افزایش یافته طوری که پیش از این به ازای هر ۱۰ لیتر دبی آب، یک تن ماهی تولید می‌شد ولی اکنون به ازای هر یک لیتر دبی آب، یک تن ماهی استحصال می‌شود.

وی  با بیان اینکه اداره کل شیلات استان اردبیل ۷۰ تا ۸۰ درصد منابع مالی مورد نیاز برای راه‌اندازی واحدهای تولید آبزیان را به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد برای هرگونه همکاری جهت تکمیل و راه‌اندازی با سرمایه‌گذار بخش خصوصی مجمتع آبزی‌پروری چم منامن خلخال که از سال‌ها پیش نیمه کاره رها شده اعلام آمادگی کرد. 

وی با بیان اینکه تولید ماهی در خلخال ۱۰ درصد ظرفیت این شهرستان است، اظهارکرد: سالانه ۷۰۰ تن ماهی از مجموع ۲۷ استخر پرورش ماهی خلخال تولید می‌شود که برای رساندن این میزان به هزار و ۵۰۰ تن در سال تلاش می‌کنیم.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی اردبیل سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اردبیل سازمان شیلات ایران وزارت جهاد کشاورزی اردبیل سازمان شیلات ایران استان اردبیل میزان تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۳۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی در شناسایی بازماندگان از تحصیل موفق عمل کرده است

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، شناسایی بازماندگان و تارکین تحصیل را امری بسیار مهم و تاثیرگذار در جذب دانست و گفت: آموزش و پرورش استان تاکنون در شناسایی تارکین و بازماندگان از تحصیل موفق عمل کرده است.

علی مطهری در گفت و گو با ایسنا، رمز موفقیت استان در شناسایی تارکین و بازماندگان از تحصیل را ابلاغ مصوبه شورای آموزش و پرورش استان به دستگاههای ذیربط جهت همکاری در این امر مهم دانست و گفت: موضوع بازماندگان و تارکین تحصیل مورد توجه وزارت آموزش و پرورش و استان است و به عنوان یک مشکل اساسی، در دستور کار شورای آموزش و پرورش استان قرار دارد که در این راستا تکالیفی برای دستگاههای اجرایی تعیین شده است. 

وی تاکید کرد: براساس تکالیف معین شده تمامی دستگاههای ذیربط اعم از فرمانداران، دهیاران، بخشداران، ائمه جماعات در امر شناسایی و جذب تارکین و بازماندگان از تحصیل، مکلف به همکاری هستند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: اگر چه موضوع شناسایی، جذب و نگهداشت بازماندگان و تارکین تحصیل ۳ موضوع مهم و قابل تامل در حوزه آموزش و پرورش است اما موضوع نگهداشت جذب شده ها بسیار مهم تر است. 

وی با بیان اینکه به لحاظ اهمیت موضوع، تاکنون اقدامات خوبی در راستای شناسایی، جذب و نگهداشت، تارکین و بازماندگان از تحصیل در استان انجام شده است، افزود: متاسفانه میزان بازماندگان و تارکین از تحصیل قابل تامل است که می طلبد بیش از این به این مسئله توجه شود. 

مطهری تاکید کرد: تلاش می کنیم میزان بازماندگان و تارکین تحصیل در استان را به حداقل و میزان جذب و نگهداشت را به حداکثر برسانیم. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به مشکلات حوزه شناسایی تارکین و بازماندگان از تحصیل استان گفت: گاها در بین  آمار اعلامی در تعداد بازماندگان یا تارکین تحصیل شناسایی شده، افرادی هستند که سن آنها خارج از محدوده ضروری تحصیل است یا فرد مذکور مهاجرت کرده و در استان نیست، لذا قابلیت جذبی برای این افراد وجود ندارد. 

وی ادامه داد: مسئولان مرتبط با این مساله در استان همه تلاش خود را برای جذب و نگهداشت بازماندگان و تارکین تحصیل معطوف کرده است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • آذربایجان‌غربی در شناسایی بازماندگان از تحصیل موفق عمل کرده است
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی در اردبیل
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل