Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@10:39:15 GMT

قرارداد ساخت بیمارستان 250 تخت خوابی ساوه منعقد شد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۳۲۸۱

قرارداد ساخت بیمارستان 250 تخت خوابی ساوه منعقد شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه از انعقاد قرارداد ساخت بیمارستان 250 تخت خوابی با پیمانکار خبر داد و گفت: طی هفته آتی با استقرار کارگاه‌های ساخت بیمارستان جدید ساوه که یکی از مهم‌ترین نیازهای بهداشتی و درمانی این شهر است آغاز خواهد شد تا بتوانیم بخشی از کمبودهای زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان را تامین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، مهدی مصری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رعایت نکات بهداشتی و ایمنی را یکی از الزامات و راه‌های مقابله با بیماری کرونا دانست و اظهار کرد: طبق محاسبات صورت گرفته اگر یک سوم مردم شهر ساوه از ماسک استفاده کنند طی 10 روز آینده 50 درصد از ابتلاهای جدید طی هفته‌های گذشته کاهش خواهد یافت.

وی افزود: باید اهمیت استفاده از پروتکل‌های بهداشتی و لوازم حفاظت فردی از جمله ماسک در جامعه فرهنگ سازی شود، چراکه باتوجه به رفتارهای ناشناخته ویروس راهی جز جلوگیری از گسترش آن نداریم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با تاکید بر اینکه همچنان در مرحله اول شیوع ویروس هستیم تصریح کرد: این بیماری با فاصله گذاری اجتماعی، محدودیت‌ها و حضور در اماکن شلوغ و پر تردد رابطه مستقیم دارد و افراد باید در محیط‌های بسته و اماکن پر تردد حتما از ماسک استفاده کنند.

مصری وضعیت شهر ساوه را در وضعیت زرد دانست و افزود: در حال حاضر وضعیت مناسبی از نظر ابتلا در شهرستان داریم اما میزان ابتلا در حال افزایش است که اگر شاهد پیک‌های مختصر باشیم ناچار به اعمال برخی محدودیت‌های اجتماعی و تصمیمات محلی خواهیم شد. 

وی افزود: تاکنون وضعیت نسبتا قابل قبولی در زمینه کنترل بیماری در شهرستان ساوه داشته‌ایم اما به واسطه باز شدن همه مشاغل و محل‌های تجمع مثل تالارها، رعایت نکات بهداشتی بیش از پیش احساس می‌شود ضمن اینکه اگر شاهد ابتلای بیشتر به واسطه فعالیت برخی اماکن باشیم قطعا فاصله گذاری پویا را در دستور کار قرار خواهیم داد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه بر لزوم توزیع اقلام بهداشتی ارزان قیمت در سطح شهرستان تاکید داشت و افزود: اتاق اصناف با همکاری سایر نهادها در همه جای شهر نسبت به توزیع اقلام بهداشتی ارزان قیمت خصوصا ماسک اقدام کند چراکه اگر 50 درصد مردم از ماسک استفاده کنند شانس انتقال بسیار کاهش خواهد یافت.

 مصری هشداری به خانواده‌های دارای سالمند یا بیماری زمینه‌ای داد و گفت: بالغ بر 84 درصد افرادی که دچار بیماری زمینه‌ای هستند احتمال مرگ و میرشان بالاست بنابراین کسانی که از محیط کار یا شهر به منزل می‌روند مراقب سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای باشند.

وی حفظ جان و سلامت مردم را اولویت مهم دانشکده علوم پزشکی و وزارت بهداشت دانست و ادامه داد: احتمالا تا دو سال آینده با ویروس کرونا همزیستی خواهیم داشت بنابراین چاره‌ای جز تغییر سبک زندگی و ترویج زندگی سالم نخواهیم داشت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه از انعقاد قرارداد ساخت بیمارستان 250 تخت خوابی با پیمانکار خبر داد و بیان کرد: طی هفته آتی با استقرار کارگاه‌های ساخت بیمارستان جدید ساوه که یکی از مهم‌ترین نیازهای بهداشتی و درمانی این شهر است آغاز خواهد شد تا بتوانیم بخشی از کمبودهای زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان را تامین کنیم.

مصری تصریح کرد: همچنین پیشنهاد تاسیس مرکز بیماری های عفونی در ساوه نیز مطرح شده است که در حال حاضر در حال رایزنی و پیگیری آن هستیم.

 نعمت اله عزیزی معاون بهداشتی دیانشکده علوم پزشکی نیز در حاشیه نشست خبرنگاران با رئیس و معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه با تقدیر از مردم ساوه بخاطر همراهی در ایام کرونا گفت: در حال حاضر تنها راه فعلا پیشگیری است و واکسن و درمانی قطعی برای این بیماری کشف نشده است لذا عادی سازی در رفتار با این بیماری بشدت خطرناک خواهد بود 

معاون بهداشتی دیانشکده علوم پزشکی ساوه افزود: رعایت فاصله یک یا دو متری، شست و شوی دست با آب و صابون و استفاده از ماسک بویژه برای افراد علامت دار و بدون علامت از مهم ترین راه های پیشگیری از انتقال بیماری بشمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه باید در سبک زندگی خود تجدیدنظر کرد افزود: ناچاریم برخی رفتارها از جمله شرکت در مراسمات عروسی و عزا و اماکن شلوغ را کنار بگذاریم چراکه مشخص شده است در یک مراسم عروسی ممکن است بیش از 50 نفر به این بیماری مبتلا شوند. 

عزیزی امن ترین جا را کماکان ماندن در خانه دانست و تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم از رفت و آمدها , مسافرت های غیرضروری , پیک نیک های دسته جمعی و شب نشینی ها خودداری کنند و با کسانی که از محل تردد و رفت آمد آنها اطلاعی ندارند تا حد ممکن ارتباط نداشته باشند . 

وی به پایش اماکن پر تردد اشاره ای کرد و افزود: علیرغم تاکیدات در خصوص رعایت نکات بهداشتی یکی از تالارهای شهر ساوه بدلیل رعایت نکردن این نکات روز گذشته پلمب شد. 

در ادامه مشاور رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: ساوه یکی از شهرهایی بود که بدلیل موضعیت جغرافیایی در سطح وزارت خانه دغدغه هایی را ایجاد کرده بود که خوشبختانه با حضور دکتر مصری دستور برای ایجاد یک سند استراتژیک برای مقابله با کرونا تدوین شد و علیرغم بالا بودن آمار در شهرهای همسایه ساوه , این بیماری بخوبی کنترل شد. 

 سیامند انوری افزود : یک شورای عالی در دانشکده پیش بینی شده  است تا زیر مجموعه های اندیشکده ها و کارگروه های توسعه استراتژیک بتوانیم دانشکده را به دانشگاه علوم پزشکی ارتقا دهیم و سرانه تخت ها و تجهیزات پزشکی را بروز کرده تا از تردد مردم به قم و تهران برای استفاده از امکانات بهداشتی و درمانی جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر آغاز به کار ساخت بیمارستان 250 تخت خوابی از هفته آینده افزود : طرح توسعه بیمارستان زرندیه و یک بیمارستان تخصصی در ساوه نیز مطرح است و تلاش میکنیم در کنار مبارزه و کنترل بیماری کرونا , برنامه های تعالی دانشکده را نیز به پیش ببریم.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان ساوه علوم پزشکی سبک زندگی بیمارستان ساوه علوم پزشکی سبک زندگی رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه ساخت بیمارستان 250 تخت خوابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۳۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر امیر حسابی شامگاه شنبه در این راستا افزود: ظهر شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

فوق تخصص جراحی اطفال بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس نیز که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

دکتر سعیده مجیدی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس بهمن ماه پارسال با ظرفیت ۱۱۲ تختخواب با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس در سال ۱۴۰۰ و با همکاری پالایشگاه نفت‌ بندرعباس با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی آغاز و در سال ۱۴۰۲ به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل داده شد.

با تاکید ریاست جمهور در زمینه توسعه درمان و آموزش پزشکی، این بیمارستان طی ۲ سال تکمیل شد.

عملیات اجرایی و تجهیز این طرح با هزینه‌ای افزون بر پنج هزار میلیارد ریال به اتمام رسید و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای تامین تجهیزات پزشکی و اداری حدود ۲ هزار میلیارد ریال هزینه کرد.

این بیمارستان دارای امکاناتی در تراز استانداردهای جهانی ازجمله بخش‌های اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه نوزادان وکودکان، بخش‌های بستری داخلی، جراحی اتاق عمل، عفونی، ریه، خون، سرطان، نورولوژی، قلب، تصویربرداری، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و اورژانس است.

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)