Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به فرسوده بودن بنای مدارس علمیه قزوین گفت: اگر مدرسه علمیه در مناطق جدید ایجاد شود نیاز چند دهه ما را برطرف می کند و برای این منظور نیاز است خیران هم وارد میدان شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «محمدتقی سبحانی نیا» در نشست خبری که امروز (یکشنبه یکم تیر) در سالن جلسات حوزه علمیه قزوین برگزار شد، بیان کرد: حوزه علمیه تاریخ درخشانی دارد و باید نسبت به معرفی حداکثری پیشینه تاریخی حوزه علمیه قزوین تلاش کنیم که این امر انگیزه مضاعفی را در جوانان ایجاد می کند که بدانند قزوین زمانی در حوزه علمیه شاخص بوده و پل ارتباطی بین ایران و نجف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: حوزه های علمیه به برکت انقلاب اسلامی رشد کرده اند و امروز همه استان های ما دارای حوزه علمیه هستند و هر حوزه علمیه، مدارس متعدد علوم دینی دارد و حوزه های علمیه توسعه و رشد زیادی یافته اند و همین عامل سبب شده حوزه علمیه قزوین به نسبت به مابقی حوزه چندان دیده نشود.

 

وی عنوان کرد: ما باید بکوشیم حوزه علمیه قزوین رشد بیشتری یابد، البته انتظار نداریم جای قم را بگیریم ولی می خواهیم دنبال رو قم و نجف باشیم و جای این رشد و توسعه بسیار است، بنابراین از رسانه ها می خواهیم حوزه علمیه قزوین را تقویت کنند.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا افزود: خواهش دیگر مطالبه گری از حوزه علمیه است شما رسانه ها اگر مشاهده کردید، حوزه علمیه فعالیت نمی کند از ما مطالبه کرده و اگر مطالبه اصحاب رسانه افزایش یابد منجر به تحرک می شود و حرکت شما می تواند سازنده باشد به شرط اینکه با نیت صادقانه انجام شود و موج تحرک حداکثری ما باشد.

 

وی اعلام کرد: پیامبر گرامی اسلام فرموده اند بهترین امت من کسی است که مردم را به سمت خدا دعوت کند و رابطه آنها را با خدا اصلاح کند و محبت خدا را در دل آنها ایجاد کند؛ هر کسی می تواند در این خصوص اقدام کند و دعوت به سمت خدا داشته باشد و اگر اصحاب رسانه حوزه علمیه را حمایت کنند، تلاش حوزه علمیه دعوت مردم به خداست و اصحاب رسانه در این امر سهیم بوده اید.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه اضافه کرد: برنامه های متعددی در حوزه علمیه داریم و باید در حوزه پژوهش قدم های خوبی را برداریم در بعد آموزش هم باید شاهد جهش باشیم، اگر نیروی انسانی ما یعنی طلاب رشد کمی و کیفی یابند، قطع یقین خروجی بهتری خواهیم داشت.

 

وی در خصوص زیرساخت های حوزه علمیه خاطر نشان کرد: ما امروز شاهد مدارس کهنه و تاریخی هستیم، مدارسی که۲۰۰ تا ۴۰۰ سال عمر دارند و این نشان از تاریخ درخشان است و امروز حتی توریست هایی که می آیند از این مدارس بازدید می کنند، ولی مشکلی که وجود دارد فرسوده بودن بناها و بالا بودن هزینه های نگهداری این مدارس علمیه است.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا اظهار کرد: مدارس تاریخی ما بسیار ارزشمند است اما برای جوان ۱۶ و ۱۷ ساله ما خیلی جذابیت ندارد لازم است چند مدرسه خوب در مناطق شمالی داشته باشیم تا جوانان مستعد بهتر جذب شوند و هم اینکه هر مدرسه علمیه یک پایگاه فرهنگی است.

 

وی تأکید کرد: این مدارس مشکلات زیادی دارند و نمی تواند نیاز طلاب را برآورده کنند و از طرفی در منطقه قدیمی شهر واقع شده و آمد و شد به آنها سخت است و اگر مدرسه علمیه در مناطق جدید ایجاد شود نیاز چند دهه ما را برطرف می کند و برای این منظور نیاز است خیران هم وارد میدان شوند.   

 

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: ما در حال حاضر نزدیک به یک هزار نفر طلبه در حال تحصیل در هشت مدرسه و مرکز تخصصی داریم و حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر مجموع طلاب حاضر در استان هستند و نیاز استان قزوین به طلبه و روحانی فاضل ۵ هزار و ۳۰۰ نفر است.

 

وی خاطر نشان کرد: بنابراین تعداد طلبه هایی که داریم کمتر از حد نیاز است و این در حالی است که ۲ هزار مدرسه، ۸۰۰ روستا، ۲۰۰ تا ۳۰۰ مسجد و غیره داریم که هر کدام یک روحانی نیاز دارند و امروز باید به این سمت رویم نیاز استان را برطرف کنیم و ما طلابی را نیاز داریم که برای شغل به حوزه علمیه نیایند.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا یادآور شد: ما نیازمند این هستیم برادران جوان و با انگیزه والای اخلاقی وارد حوزه شوند و خداوند هم به آنها برکت داده و آنها را به افراد مثمرالثمر در جامعه تبدیل کند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیر حوزه علمیه قزوین طلاب و روحانیون حوزه علمیه حجت الاسلام سبحانی نیا حوزه علمیه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حمید شیرازیانی افزود: در ابتدای طرح، مدارسی در سطح استان برای انجام امور شناسایی و بررسی می‌شوند.

او با اشاره‌ به اینکه سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است افزود: کارشناسان اداره نوسازی باید برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان تصریح کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادهای کوچک و جزئی است؛ از همین رو برخی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی نیاز به تعویض رادیاتور دارند. 

او گفت: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی نیز اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند. 

شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.

دیگر خبرها

  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود