Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین مهدی‌پور گفت: در هفته قوه قضائیه و تا پایان سال قرارگاه معاضدت حقوقی و قضائی به منظور مشاوره به اقشار کم درآمد و در درجه اول جامعه هدف ما خانواده محترم شهدا، ایثارگران، جانبازان، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی فعالیت خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین مهدی پور در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و به ویژه شهدای هفتم تیر گفت: با توجه به اقدامات انقلابی و خاص ریاست قوه قضائیه آیت الله رئیسی در زمینه مسائل حقوقی و قضائی که در حال شکل گیری است، مهمترین برنامه هایی که در این هفته مد نظر قرار گرفته است؛ همکاری و اطلاع رسانی مربوط به هفته قوه قضائیه از طریق رده های قشری بسیج حقوقدانان در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمان مبتکر هر مسجد یک حقوقدان در کشور

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمان ادامه داد: از چهار سال گذشته مبتکر طرح هر مسجد یک حقوقدان در کشور بوده ایم که این مسئله ماحصل نتایج هئیت اندیشه ورزمان بوده است و تا قبل از شیوع بیماری کرونا ده مسجد در مرکز استان و سه مسجد در شهرستان ها این طرح را به منظور ارتقا آگاهی حقوقی مردم اجرا شد.

وی با بیان اینکه طرح هر مسجد یک حقوقدان سبب کاهش ورودی پرونده ها به میزان ۱۵ درصد شده است، تصریح کرد: با توجه به رایزنی ها انجام شده از طریق مراجع ذیربط موارد اعلامی مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرند.

مهدی پور بیان کرد: طرح مشاوره های حقوقی رایگان یاوران عدالت به مدت سه سال در سطح استان برنامه ریزی شده است تا همکاران ما بتوانند به افرادی که نسبت به مسائل حقوقی اطلاعاتی ندارد، مشاوره دهند؛ این در حالی است که چنانچه شهروندان به منظور مشاوره و کارشناسی به همکاران ما مراجعه داشته باشند هزینه ای را باید پرداخت کند.

راه اندازی قرارگاه معاضدت حقوقی و قضائی برای اقشار کم درآمد 

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمان با اشاره به مطلب فوق افزود: در هفته قوه قضائیه و تا پایان سال قرارگاه معاضدت حقوقی و قضائی به منظور مشاوره به اقشار کم درآمد و در درجه اول جامعه هدف ما خانواده محترم شهدا، ایثارگران، جانبازان، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی فعالیت خواهد کرد.

وی اظهار کرد: رویکرد این قرارگاه به منظور ارتقا سطح آگاهی مردم نسبت به مسائل حقوقی است تا از حضور مردم به مراجع قضائی جلوگیری شود؛ چرا که می دانیم مردم به دلیل عدم اطلاعات نسبت به مسائل به مراجع قضائی مراجعه می کنند، پرونده آنان ثبت می شود و بعد از یک سال طی کردن مراحل متوجه می شوند که طرح دعوا اشتباه بوده است و باید از ابتدا شروع کنند.

مهدی پور تأکید کرد: در این راستا توسعه نظام معاضدت قضایی و آگاه‌سازی عمومی حقوقی به ‌منظور کاهش حجم مراجعات به مراجع قضایی از طریق گسترش میانجیگری و داوری، واحدهای مشاوره در تمامی بخش‌ها با تأکید بر روحیه جهاد حقوقی مد نظر است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمان تأکید کرد: قضات خوب و انقلابی آماده هر گونه همکاری در این زمینه هستند تا بتوانیم معاضدت قضایی برای قشر کم ‌بضاعت جامعه و کم درآمد را برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به شبکه سازی فعالیت بسیج حقوقدانان استان ابراز کرد: در حال حاضر هشت انجمن تخصصی در استان متشکل از انجمن قضائی، وکالتی، دانشجویی، فارغ التحصیلان حقوق، بانوان فعال در عرصه مسائل حقوقی و قضائی و … برنامه ریزی کرده ایم.

مهدی پور در پایان با تأکید بر اینکه هدف ما خدمت رسانی حقوقی به آحاد مردم است، خاطر نشان کرد: انجمن ها تمامی مسائل حقوقی خود را مد نظر قرار می دهند و با توجه به محتوایی که داده می شود چکیده مباحث کارگروه ها را در مجموعه هئیت اندیشه ورز بررسی می شود و بعد از تصمیم گیری، برنامه ریزی مد نظر انجام می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بسیج حقوقدانان استان اقشار کم درآمد برنامه ریزی مسائل حقوقی قوه قضائیه مهدی پور مد نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای مقابله با بیماری نیوکاسل، طرح واکسیناسیون طیور در زنجان اجرا شد.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای برنامه ملی کنترل بیماری نیوکاسل و بر اساس وظایف قانونی سازمان دامپزشکی کشور در مبارزه با بیماری‌های دام و طیور و جلوگیری از سرایت و انتشار آنها، مرحله دهم واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت علیه بیماری نیوکاسل در سطح استان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه نیوکاسل یک بیماری ویروسی است، گفت: در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی معمولاً نمی‌توان درمان خاصی انجام داد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی زنجان گفت: طی دو ماه گذشته بیش از ۳۵۷ هزار و ۷۰۰ قطعه طیور بومی در روستاهای شهرستان‌های تابعه استان با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت به صورت آشامیدنی مورد واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

حاج‌کاظمی گفت: نیوکاسل یکی از بیماری‌های مهم و قابل توجه در گله مرغ و خروس یا ماکیان است که در صورت بروز، سبب خسارات سنگین به پرورش‌دهندگان طیور صنعتی (مرغداری‌ها) و روستاییان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالا بردن سطح ایمنی در طیور بومی، مانع از سرایت بیماری به مجموعه‌های پرورش صنعتی طیور می‌شود.

کد خبر 748669

دیگر خبرها

  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • کسب درآمد از ایتا ممکن شد! (راه های کسب درآمد از ایتا)