Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ استاندار فارس با اشاره به اجرای طرح "امام محله" در استان گفت: امام محله فردی عادل و مقید و قابل اعتماد برای مردم است، اگر از این ظرفیت استفاده کنیم با سرعت بیشتری می‌توانیم مشکلات مردم را رفع کنیم. ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، عنایت‌الله رحیمی پیش از ظهر امروز در مراسم سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی و تقدیر از فعالان فرهنگی اظهار داشت: هدف سازمان تبلیغات گسترش فرهنگ دینی است چراکه نسل جوان تشنه دریافت حقایق دین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خطاب به مبلغان و فعالان فرهنگی استان فارس با بیان اینکه فعالیت شما در گسترش دین اثرگذار است گفت: برای موفقیت در امر گسترش دین نیاز به این است که علاوه بر تسلط بر منابع، الگویی را نیز تعریف و به مردم معرفی کنیم. 

استاندار فارس با بیان اینکه در دین ما چنین الگویی وجود دارد و آن هم شخص پیامبر اکرم(ص) است افزود: پیامبر اسلام (ص) در همه وجوه دارای کمالات است و اگر بخواهیم از چهره‌های معاصر انقلاب اسلامی الگویی معرفی کنیم می‌توانیم به حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اشاره داشته باشیم.

رحیمی با بیان اینکه سیره و روش حضرت امام و رهبری می‌تواند به عنوان الگو معرفی شود بیان کرد: این بزرگان در زمینه‌هایی نظیر رفتار با مردم، رعایت عدالت و انصاف، ارتباط با خانواده و رفتار با مخالف و معاند حضرت پیامبر(ص) الگوی درخشان جامعه هستند.

سناریوی عباسیان برای عدم گرایش مردم بسوی مکتب امام صادق(ع) / امام ششم با اخلاق نبوی مخالفان را به محبت عترت کشاندشرح حدیث اخلاقی امام صادق(ع) توسط رهبر انقلاب|زمینه‌ساز تمام خیرات در زندگیآیت‌الله مکارم‌شیرازی: فضای مجازی بدون ساماندهی سبب گسترش مفاسد اخلاقی می‌شود

وی با بیان اینکه برای معرفی الگو در جامعه کمبود نداریم تصریح کرد: باید این الگوها  با زبان روز،  فن بیان قابل قبول و رسانه‌ها این الگوها به طریق درست به جامعه امروز معرفی شود. 

استاندار فارس با بیان اینکه باید آنچه در کلام و قلم مبلغان موج می‌زند یک بیدارگری برای نسل‌های امروز و فردا باشد خاطرنشان کرد: تبلیع دینی عناصر بنیادین دارد؛ ما باید تجلی جامعیت کمال و پویایی دین را بتوانیم ارائه کنیم به این معنی که دین ما اکمل است و برای تمام عصرها و زمان‌ها راهکار دارد. 

رحیمی با بیان اینکه در این راه یکی از وظایف اصلی ما پاسخ به شهبات کسانی است که به دین واقف نشدند گفت: اگر تفکر کنیم در می‌یابیم که دین ما برای تمام نیازهای امروزی جامعه پاسخ دارد و حکومت دینی می‌تواند پاسخگویی همه نیازهای جوامع بشری باشد. 

وی با بیان اینکه این موضوع در 40 سال انقلاب اسلامی به اثبات رسیده است افزود: انقلاب اسلامی با وجود همه دشمنی‌ها توانسته توفیقات خوبی را در عرصه‌های مختلف به‌دست آورد. 

استاندار فارس با بیان اینکه مذهب شیعه هم به قرآن متوسل است و هم با هدایت ائمه اطهار نسبت به بقیه شاخه‌های اسلام به روزتر و پاسخگوتر است بیان کرد: همچنین مذهب شیعه در اقناع‌کردن افراد تشنه حقیقت پاسخگوتر است بنابراین باید مبلغان از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

رحیمی با اشاره به طرح امام محله که در سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس راه‌اندازی شده است عنوان کرد: امام محله فردی عادل و مقید و قابل اعتماد برای مردم است، اگر از این ظرفیت استفاده کنیم با سرعت بیشتری می‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم؛ امروز در اثر تهاجم فرهنگی پایه‌های اعتقادی و اخلاقی و اقتصادی مورد هجمه قرار گرفته برای مقابله با این موارد باید حتما برنامه مدون داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی ‌کار فرهنگی یکی از اساسی‌ترین کارها است بیان کرد: بدون کار فرهنگی دیگر کارها ابتر می‌ماند چراکه تنها رفاه، آسایش و مادیات مطرح نیست. اگر بتوانیم در زمینه اخلاق و رعایت حقوق شهروندی گام‌های بلندتری برداریم می‌توانیم بگوییم حرکت ما به سمت پیشرفت یک حرکت قابل قبول است. 

استاندار فارس با اشاره به اینکه مبلغ برای ترویج ارزش‌های دین کم نداریم گفت: باید برای این نیروها برنامه عملیاتی تدوین شود تا براساس آن و ارائه ارزش‌ها مسائلی مانند طلاق، زورگویی که در جامعه نمود پیدا کرده از بین برود. 

رحیمی با بیان اینکه پدیده‌هایی مثل طلاق و زورگویی به‌دلیل دوری از اخلاق اسلامی است افزود: قسمت اعظم این مشکلات با میدان دادن به مبلغان و تجهیز آنان برطرف می‌شود.

انتهای پیام/424/ر/ش

R7771/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار فارس انقلاب اسلامی امام محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات آسفالت‌ریزی در محله ۳۸ منظریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛  بهنام دادایی گفت: به دنبال اجرای طرح نهضت آسفالت و برای تسهیل در تردد شهروندان ساکن در محله ۳۸ منظریه عملیات آسفالت‌ریزی انجام می‌شود.
وی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده حدود ۵۰ هزار مترمربع از معابر این محله با ۱۱ میلیارد تومان آسفالت خواهد شد.
مدیر کارخانه آسفالت شهرداری شهرکرد بیان کرد: ابتدا عملیات قیر ریزی در این محله انجام خواهد شد و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوا عملیات آسفالت ریزی شروع می‌شود.

دیگر خبرها

  • امام جمعه اهواز : طرح حجاب «نور» محله به محله اجرا شود
  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب
  • قدردانی امام جمعه بندرعباس از سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان
  • بررسی ابعاد حادثه حریق امام زاده ابراهیم (ع) شفت با حضور میدانی استاندار گیلان+تصاویر
  • حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور
  • اجرای عملیات آسفالت‌ریزی در محله ۳۸ منظریه
  • قدردانی ساوجی‌ها از اجرای طرح نور
  • حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است