Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهری از افزایش ۱۶درصدی مصرف آب دراستان سمنان در سه ماهه اول سال جاری خبردادوگفت: با توصیه شبکه بهداشت و درمان کشور و تاکید بر رعایت بهداشت و شستن دست‌ها مسلماً مصرف آب افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «محمد طاهری» در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه هر ساله هفته نخست تیرماه به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب شناخته می شودگفت: توجه به مصرف بهینه آب به ویژه در فصل تابستان باید مدنظر همه مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان «مدیریت مصرف آب و برق و خانواده»، «مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه»،«مدیریت مصرف آب و برق، صنعت، معدن و سازمان های عمومی و موسسات خصوصی و شرکتها»، «مدیریت مصرف آب و برق ، غذا ، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست»،«مدیریت مصرف آب و برق ، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکتهای مردمی»، «مدیریت مصرف آب و برق و آموزه های دینی»،«مدیریت مصرف آب و انرژی، اقتصاد و حقوق شهروندی» را به ترتیب عنوان های روزهایاین هفته  اعلام کردوگفت: در این هفته برنامه هایی از قبیل نشست هم اندیشی مدیرعامل و مدیران شرکت با اصحاب رسانه، هماهنگی با صدا و سیما جهت تهیه گزارش تصویری و رادیویی، تجلیل از مشترکان و خانواده‌های کم مصرف، نصب تجهیزات کاهنده مصرف در اماکن عمومی(امام زاده‌ها،مساجد،حسینیه‌ها، سالن‌های ورزشی و...)، تشویق مردم از طریق رسانه‌ها جهت جلوگیری از آلوده کردن حریم رودخانه‌ها و منابع آبی، هماهنگی با ائمه جمعه برای پرداختن به موضوع آب در نمازجمعه و نیز هماهنگی با ائمه جماعات مساجد برای تبیین موضوعات مربوط به آب و مصرف بهینه اجرا می‌شود.

 

وی با تأکید براینکه در این شرایط حساس مصرف آب به شدت افزایش یافته است ادامه داد: بنابراین نیاز به توجه جدی و همگانی به مدیریت مصرف آب احساس می شود.

 

طاهری تصریح کرد: به خاطر شرایط کرونا میزان مصرف آب طی سه‌ماهه سال جاری ۱۶ درصد رشد داشته است.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان میانگین مصرف آب آشامیدنی تصفیه‌شده برای هر خانواده طی شبانه روز تا هزار لیتر برآوردواظهارامیدواری کرد: با از بین رفتن ویروس مصرف آب به حالت اولیه خود بازگردد.

 

وی بابیان اینکه سهمیه مصرف آب آشامیدنی در خانواده‌ها با توجه به استاندارد جهانی و کشوری حدود ۷۵۰ لیتر گزارش می‌شود، اضافه کرد: هر چه مردم آب را درست مصرف کنند می‌توانیم این ماده حیاتی را در پیک مصرف تابستان بهتر مدیریت کنیم.

 

طاهری اذعان داشت: خانواده‌ها برای رسیدن به استانداردهای جهانی باید ۲۵ درصد صرفه‌جویی میزان آب آشامیدنی مصرفی خود را مدیریت کنند تا بتوانیم در ایام تابستان با مشکلات کم‌آبی و قطع آب مواجه نباشیم.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان مصرف بی‌رویه آب را موجب هدر رفت این منابع حیاتی  دانست وبیان کرد: فرونشست زمین، کم شدن جمعیت روستایی و مهاجرت به شهرها، جنگ روانی، اختلافات و غیره، کمترین تبعات این افزایش مصرف خواهد بود لذا برای جلوگیری از این پیشامدها صرفه‌جویی در مصرف آب یک ضرورت باشد.

 

وی دردیگر بخش سخنان خود با اشاره به اینکه به منظور کوچک سازی دولت و عمل به اصل ۴۴ قانون اساسی ادارات آب و فاضلاب روستایی و شهری در کشور یکپارچه شده و تحت عنوان آب و فاضلاب استان به کار خود ادامه می دهند گفت: ین مسئله هیچ تاثیری در کم شدن خدمات آب و فاضلاب به مردم نخواهد داشت.

 

طاهری عمده ترین  نتایج یکپارچکی  شرکت را تسریع در پاسخگویی به مشترکان و آمادگی کلیه ادارات آب و فاضلاب جهت ارائه خدمت به مردم و  همچنین کاهش زمان ارائه خدمات به مشترکین و کاهش فاصله ها و افزایش مراکز ارائه خدمات به مشترکان روستایی از ۵ ناحیه به ۱۸ ناحیه و کاهش هزینه های تردد جهت دریافت خدمات، نظارت آنلاین بر عملکرد ماموران قرائت کنتور، کاهش اتلاف آب در جهت تداوم جریان آب با استاندارد سازی نصب انشعابات و رفع به موقع اتفاقات ، کاهش هزینه های صدور و ارسال قبوض  و ارسال آنها از طریق پیامک به مشترکان دانست.

 

در ادامه این نشست جمعی از خبرنگاران به مناسبت هفته صرفه جویی در قالب تور رسانه ای به همت شرکت آب و فاضلاب استان، با روند انتقال آب از چشمه روزیه تا شهرسمنان آشنا شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان مدیریت مصرف آب و برق آب و فاضلاب استان استان سمنان صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۳۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، استاندار کرمان در جلسه شورای اداری از فرمانداران ودهیاران درخواست کرد با توجه به برگزاری کنکور سراسری وبارندگی ها ،تمام تدابیر لازم برای دانش آموزان فراهم شود تا زحمات یک ساله داوطلبان هدر نرود.

 آقای فداکار تاکید کرد: اطلس مراکز آزمون به سرعت در اختیار استانداری قرار گیرد تا برای خدمات رسانی بهتر تدابیر لازم صورت گیرد.

  وی افزود :دستگاه‌های زیرساختی تجهیزاتشان آماده باشد و ارتباطات هم قطع نشود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان هم با اشاره به متون دینی گفت :هر کس که مسئولیتی را دارد در پیشگاه خداوند مورد سوال قرار می‌گیرد بنابراین اگر فردی در مسئولیتی قرار می‌گیرد باید ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهد و مسئولان در ادارات و نهادها هم باید به مسائل شرعی و اخلاقی توجه داشته باشند.

 وی همچنین از اقدام افتخارآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم قدردانی کرد و به ملت ایران تبریک گفت.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات کشور هم از تاسیس نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی توسط حضرت امام خمینی (ره)در سال ۵۹ خبر داد و افزود : وظایف  آن هم در دولت مشخص شده که به موجب این مصوبه ۵ وظیفه سیاستگذاری، ساماندهی ،برنامه‌ریزی ،نظارت و راهبردی را برای مناسبت‌های سیاسی  ملی مذهبی و انقلابی به عهده این نهاد واگذار گردیده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور افزود: با حضور به موقع شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مسائل و مشکلاتی که از سوی دشمنان برای کشور رخ داده با حضور به موقع مردم توطئه‌های دشمنان خنثی شد و مردم به صحنه آمدند و نقش و مشارکت مردم به فرموده رهبر انقلاب بی نظیر بود.

دیگر خبرها

  • راهنمایی مدیریت مالی بهتر در «دخل و خرج»
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • برترین های«آب و رسانه » در استان سمنان تجلیل شدند
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان