Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@05:06:39 GMT

بازنشستگان کشوری چگونه سهام ETF خود را بفروشند؟

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۳۷۴۹

به گزارش اکوفارس، در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ حدود ۸۰ هزار نفر از بازنشستگان با استفاده از تسهیلات یک میلیون تومانی صندوق بازنشستگی کشوری، نسبت به خریداری سهام موجود در «صندوق سرمایه‌گذاری واسطه‌گری مالی یکم» معروف به سهام ETF اقدام کردند؛ اکنون اعلام شده است که این سهام از دوم تیرماه ۱۳۹۹ در بازار بورس قابل معامله است؛ از این‌رو، شمار زیادی از بازنشستگان پرسش‌هایی را درباره چگونگی فروش سهام ETF مطرح کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه در توضیح به سوالات رایج در این خصوص بیان شده است:

۱- شما می‌توانید از دوم تیرماه ۱۳۹۹ سهام خود را از طریق بورس بفروشید.

۲- در صورتی که تا کنون کد بورسی دریافت نکرده‌اید، باید ابتدا نسبت به ثبت نام اینترنتی در سایت سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) به نشانی Sejam.ir اقدام و کد رهگیری دریافت کنید.

پس از ثبت‌نام در سایت سجام، دو راه پیش رو دارید:
 

۳- اول این‌که با در دست داشتن مدارک شناسایی به منظور افتتاح حساب کارگزاری و اخذ کد بورسی به مدیریت‌های استانی صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنید و با تکمیل فرم‌های مربوطه در «کارگزاری صباجهاد» که وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری است، ثبت‌نام کنید. 

۴- دوم آن‌که به یکی کارگزاری‌های بورس در سراسر کشور مراجعه کنید. فهرست کارگزاری‌های بورس را می‌توانید این‌جا ببینید: https://b۲ir/۲۲۰۶۹۲

۵- در صورتی که قبلا کد بورسی و حساب کارگزاری دریافت کرده‌اید، با مراجعه به کارگزاری مربوطه، برای تعیین ناظر سهام خود درخواست دهید.

۶- یادآور می‌شود کسانی که از قبل دارای کد بورسی نزد سایر کارگزاری‌ها هستند، می‌توانند در «کارگزاری صباجهاد» نیز ثبت‌نام کنند.

۷-پس از طی این مراحل شما می توانید از طریق کارگزاری که انتخاب کردید، اقدام به فروش سهام خود کنید.

منبع: ایسنا       

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کد بورسی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۳۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در آئین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: همکاری و همدلی ملی رمز غلبه کردن بر موانعی است که ظاهراً حل ناشدنی به نظر می‌رسد. اتفاق به طاهر ناشدنی ۲۰ ساله امروز محقق شد.

وی افزود: یادمان نرفته که در رابطه با موضوع واگذاری استقلال و پرسپولیس چه می‌گفتند و واگذاری را امری ناشدنی نشان می‌دادند اما شاهد هستیم که امروز در ۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با یک همدلی جمعی، رسماً این دو باشگاه واگذار شدند.

خاندوزی تصریح کرد: دولت سیزدهم دولت خاتمه دادن به پروژه‌های ناتمام است و امروز در حوزه واگذاری دو باشگاه ریشه دار و مردمی یکی دیگر از پروژه‌های ناتمام به سرانجام رسید.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه امروز به اصل مشارکت طلبیدن مردم و بخش غیردولتی اراده جدی داریم، گفت: اینکه در اسفند ۱۴۰۰ موضوع بورسی شدن و افزایش سرمایه این دو باشگاه مطرح شد و به تبع این مشارکت مردم مساله شفافیت در عملکردها و پاسخگویی مدیران و انضباط مالی که باید از تاریکخانه‌ها بیرون می‌آمد و در معرض نظر کارشناسان قرار می‌گرفت، گام اولی بود که رخ داد. در وزارت اقتصاد اصرار داریم مقدمات ورود بخش‌های دیگری که همچنان در بازار سرمایه وارد نشده‌اند را فراهم کنیم.

وی افزود: در حال مذاکره با وزارت نفت هستیم تا پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به عنوان یک شرکت بزرگ اقتصاد ایران وارد بورس کنیم. همچنین با وزارت صمت وارد مذاکره شدیم تا بسیاری از پروژه ه ای جذاب معدنی کشور را برای جذب مشارکت مردمی فراخوان کنیم.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 6087460 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • لحظات بیرون انداختن مدیرعامل شرکت بورسی!
  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود
  • سیر تا پیاز بند بورسی