Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: اگر بخواهیم یک واحد را آلوده معرفی کنیم باید مستندات داشته باشیم و همچنین اگر بخواهیم یک واحد را بدون آلایندگی معرفی کنیم هم باید مستندات داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز حمید قاسمی، مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی امروز در جلسه اعلام نتایج تحقیقاتی درباره خطرات زیست محیطی کارخانه کاوه سودا اظهار کرد: هر واحد ایجاد شده قطعا یکسری اثرات منفی و مثبت خواهد داشت که در نهایت با ضوابط ابلاغی محیط زیست در تلاش کاهش اثرات منفی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کاوه سودا در سال ۱۳۷۶ مجوز برای تولید کربنات سدیم گرفت و در نهایت در سال ۸۲ به بهره‌برداری رسید، گفت: کل واحدی که از نظر قانونی با استفاده لاگون ۱۵۰ هکتار است که ۳۰ هکتار برای خود کارخانه می‌باشد.

مدیرکل محیط زیست استان خاطرنشان کرد: مدیریت اصولی پساب و پسمامدهای سال ۷۶ ابلاغ شده و مشکلات انتشار و تخلیه پساب و شکستن لاگون‌های تبخیری در سال ۸۴ و ۸۹ و سرازیر آن به رودخانه‌ها و شور شدن آب زیرزمینی و خسارت به زمین‌های کشاورزی مطرح شد.

وی به مطالعات آب منطقه‌ای در رابطه با انتقال پساب‌های تصفیه شده کاوه سودا به دریاچه اشاره کرد و گفت:  کارشناسان محیط زیست این مطالعه را در آن دوران بررسی کرده و علاوه بر دفتر آب و خاک یک  مطالعاتی دیگر توسط شرکت انجام گرفت  که بر آن اساس و نظرات استان و شورای تامین به این نتیجه می‌رسند که پساب به دریاچه ارومیه منتقل شود.

قاسمی گفت: اجرای انتقال پساب به دریاچه ارومیه از سال ۸۹ شروع شد و تعداد لاگون‌هایی که قبلا بوده به این شکل که ۶ لاگون ترسیبی پُر شده و ۶ لاگون تبخیری هم با لائه ژئوممبران ایزوله شد.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای و مطالعات بهداشتی دانشگاه تبریز و پایش محیط زیست آلودگی در رابطه با آب‌های زیرزمینی به صورت مستند تا پایان ۹۷ آلودگی پیدا نشد ولی با اعتراض چند خبرگزاری منجر به تشکیل چند جلسه در استانداری شد و تصمیم بر آن شد تا مطالعه آن به یک مرجع علمی داده شود.

مدیر کل محیط زیست استان تصریح کرد: اگر بخواهیم یک واحد را آلوده معرفی کنیم باید مستندات داشته باشیم و همچنین اگر بخواهیم یک واحد را بدون آلایندگی معرفی کنیم هم باید مستندات داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر یک مطالعه مدیریت زیست محیطی و مدیریت ریسک از واحد خواسته‌ایم و این یک روال عادی برای همه واحدها در استان‌هاست.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

 

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی آذربایجان شرقی تبریز محیط زیست آذربایجان شرقی آلودگی تبریز حمید قاسمی کاوه سودا فارس تبریز مراغه بناب رودخانه شور کشاورزی پساب معرفی کنیم کاوه سودا محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۳۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در نشست هم اندیشی دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه که با حضور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت بررسی ابعاد زیست محیطی و جایگاه محیط زیست شهری در زندگی روزمره شهروندان گفت: امروزه توجه به مسائل زیست محیطی در برنامه ریزی‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات توسعه در شهرها می‌تواند گامی مؤثر در جهت بهبود وضعیت محیط زیست و در نتیجه ارتقا سطح کیفیت زندگی شهروندان باشد.

حسینی از دبیران خانه‌ها و کانون‌های محیط زیست مناطق به عنوان رابطین بین مجموعه مدیریت شهری و شهروندان یاد کرد.

وی در ادامه خطاب به دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه با بیان اینکه فعالیت دبیران محیط زیست به عنوان سفیران محیط زیستی در سطح مناطق می‌تواند با شناسایی چالش‌ها و معضلات محیط زیستی در سطح منطقه بسیار راهگشا باشد گفت: شما می‌توانید با تعیین راهکار مؤثر در جهت مدیریت، زمینه ساز ارتقای کیفیت محیط زیست شهری شد.

کد خبر 6090290 علی قدمی

دیگر خبرها

  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس