Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار خراسان جنوبی گفت: با استفاده از ظرفیت صنایع دستی در راستای ایجاد اشتغال پایدار استفاده شود و برای تحقق این موضوع تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط تلاش کنند. ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در دیدار جمعی از فعالان حوزه خوشه‌های صنایع دستی اظهار داشت: صنایع دستی و گردشگری از پیشران‌های توسعه استان به شمار می‌رود و همین دلیل مهم سبب شد برای استفاده از ظرفیت صنایع دستی در توسعه استان ریل گذاری هایی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو تدوین سند جامع صنایع دستی در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: این سند، نقشه راهی برای تعیین تکلیف برنامه‌ها و افق برنامه‌ها در آینده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات میدانی و بررسی‌های صورت گرفته در زمینه شناسایی ظرفیت‌های استان افزود: تفاهم نامه منعقده در سفر اخیر دکتر نوبخت و برنامه ریزی برای ایجاد 3 هزار شغل ثابت و پایدار در زمینه صنایع دستی، یکی از این اقدامات ارزشمند است.

به گفته وی؛ هنرمندان آموزش دیده‌ای که به جهت نداشتن سرمایه کافی یا بازار فروش و تأمین مواد اولیه نتوانسته‌اند از هنر خود درآمدی حاصل کنند، جامعه هدف این تفاهم نامه است.

موانع سر راه صادرات صنایع دستی استان سمنان چیست؟رادیو| افتتاح نمایشگاه دائم صنایع دستی در یزد + صوتنمایشگاه دائم صنایع دستی در یزد افتتاح شد

معتمدیان، نداشتن بسته بندی مناسب و نشان تجاری محصولات را از ایرادات وارده بر حوزه صنایع دستی عنوان کرد و گفت: توجه به همین دو موضوع می‌تواند در  ایجاد ارزش افزوده  و فروش بهتر صنایع دستی بسیار مؤثر باشد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: استان در برخی محصولات رتبه جهانی دارد اما به علت فروش فله‌ای و بدون نشان آنها، هیچ نامی از استان خراسان نیست.

وی درباره بازار فروش صنایع دستی نیز گفت: یکی از نیازهای احصا شده در زمینه صنایع دستی استان، نبود بازار فروش مناسب است که در راستای رفع این معضل، نسبت به احداث بازارچه های دائمی صنایع دستی در سطح شهرهای استان اقدام شد.

معتمدیان افزود: تمام تلاش ما بر این است که بخش‌هایی از این بازارچه‌ها را تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.

استاندار خراسان جنوبی، ایده ایجاد 3 هزار شغل از حوزه صنایع دستی را طرح بسیار خوبی عنوان کرد که مورد استقبال وزارت میراث فرهنگی قرار گرفته و قرار است به عنوان نمونه به دیگر مناطق کشور تعمیم داده شود.

معتمدیان یادآور شد: بر اساس جهت گیری‌هایی که سال گذشته صورت گرفت و با تزریق مناسب اعتبارات در بحث ایجاد مشاغل فصلی در حوزه راه و مسکن و... به وضعیت خوبی دست پیدا کردیم بنابراین امسال برنامه این است که با استفاده از ظرفیت صنایع دستی در راستای ایجاد اشتغال پایدار، گام های مؤثری برداشته شود و انتفاع عمومی و کسب درآمد پایدار از مهمترین اهداف استان در اجرای این طرح‌ها است.

انتهای پیام/ 252/ ع

R41348/P1494/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار خراسان جنوبی ظرفیت صنایع دستی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: مجوز ایجاد پنج کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های نقاشی سفال زیر لعابدار، حصیربافی، زیورآلات سنتی، نقاشی سفال و خراطی چوب برای فعالیت صنعتگران علاقه‌مند به این رشته‌ها در شهرستان آبدانان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۱ کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف در این شهرستان فعالیت دارند، عنوان کرد: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی جزو مشاغلی است که از مزایای آن می‌توان تجهیزات ارزان، سهولت دسترسی، بازار فروش و آموزش سریع آن را نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی