Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سازمان هواشناسی همدان با بیان اینکه استان همدان رادار هواشناسی ندارد گفت: پیش‌بینی‌ها در این سازمان به صورت سه روزه، هفت روزه و اقلیمی انجام می‌شود که از ابتدای سال آبی جاری تا پایان خرداد به صورت میانگین ۴۴۰ میلیمتر بارش در نقاط مختلف ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان سعید باقری ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه بارش‌های استان نسبت به سال گذشته به صورت میانگین ۲۱ درصد کاهش و نسبت به بلندمدت ۳۱ درصد افزایش داشته است اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری تا پایان خرداد امسال به صورت میانگین ۴۴۰ میلی‌متر بارش در نقاط مختلف استان ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه میانگین دمای هوای استان نسبت به بلندمدت سه دهم درجه افزایش داشته است افزود: احتمال ۱۰ درصد خطا برای پیش‌بینی‌های ۷۲ ساعته و ۲۰ درصد برای پیش‌بینی‌های هفت روزه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل سازمان هواشناسی همدان با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها در این سازمان به صورت سه روزه، هفت روزه و اقلیمی انجام می‌شود ادامه داد: در سال جاری فصل تابستان بارندگی زیادی پیش‌بینی نمی‌شود و بارش‌های کم حجم به صورت محلی در این فصل رخ خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه دما هوا در تابستان امسال حدود یک درجه سانتیگراد نسبت به بلندمدت افزایش می‌یابد تصریح کرد: باران‌های پاییزی نیز در سال جاری امسال نسبت به سال‌های گذشته دیرتر آغاز می‌شود.

باقری با اشاره به اینکه تمام پروازها براساس اطلاعات و داده‌های هواشناسی صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: به همین منظور در سراسر کشور نزدیک فرودگاه‌ها ایستگاه هواشناسی نصب است.

وی از وجود ۱۰ ایستگاه سینوپتیک در استان که تمام اطلاعات هواشناسی را در اختیار کارشناسان قرار می‌دهد خبر داد و گفت: در استان ۶ ایستگاه اقلیمی و ۸۸ ایستگاه باران‌سنجی نیز فعال است.

مدیرکل سازمان هواشناسی همدان اظهار کرد: در حال حاضر تمام داده‌های هواشناسی در هر ساعت به‌روز و اطلاعات آن رصد می‌شود ضمن اینکه تجهیزات ایستگاه‌های هواشناسی همدان به‌روز است و اطلاعات مراکز پیش‌بینی به صورت دقیق بارگذاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه تهک یا سامانه توسعه هواشناسی کاربردی در همدان راه‌اندازی شده و اطلاعات هواشناسی را در اختیار مشاغل و جامعه هدف قرار می‌دهد افزود: این سامانه بیشتر در بخش کشاورزی هدفگذاری شده است اگرچه تعریف آن در بخش‌های دیگری چون حمل و نقل، عمران و دیگر ساختارهای جامعه نیز در حال پیگیری است.

باقری خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کشاورز در این سامانه ثبت‌نام کردند و اطلاعات دقیق هواشناسی برای این قشر ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: ایستگاه هواشناسی کشاورزی اکباتان در مرکز تحقیقات کشاورزی جزو اولین ایستگاه‌های هواشناسی کشور است که اطلاعات را به صورت سالانه برای توسعه کشاورزی رصد می‌کند.

مدیرکل سازمان هواشناسی همدان با بیان اینکه استان همدان رادار هواشناسی ندارد و در صورت تحقق اعتبار تا سال آینده سازمان هواشناسی استان به این سامانه مجهز خواهد شد تصریح کرد: مزایای این رادار پیش‌بینی اطلاعات کوتاه مدت هواشناسی برای یک یا دو ساعت آینده به صورت دقیق است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی به صورت روزانه حتی در روزهای تعطیل برای ۲۶۲ اداره، دستگاه و ارگان در استان ارسال می‌شود افزود: مردم می‌توانند با برقراری ارتباط با سامانه هواگو و تماس با شماره تلفن ۱۳۴ و همچنین پایگاه اینترنتی sinamet.ir از آخرین وضعیت جوی این استان باخبر شوند.

باقری در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: تاکنون با مدیریت بحران استان هیچ کشمش نداشتیم و روزانه دیده‌بانان وضعیت هوایی استان رصد و اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته در بحث آلودگی ها سازمان هواشناسی تمام نقشه‌های ماهواره‌ای، دید افقی و پایداری هوا را مورد بررسی قرار داد و به نظر اطلاعات بدست آمده از ایستگاه پایش آلودگی هوا محیط زیست دچار خطا شده بود، اگرچه دستگاه پایش آلودگی هوا در حال حاضر جا به جا شده است.

مدیرکل سازمان هواشناسی همدان در پایان گفت: پیش‌بینی‌های بلندمدت ۳۰ ساله نشان می‌دهد میزان بارش‌ها در منطقه همدان کاهش و میانگین دمای هوا در این منطقه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/89033/

منبع: فارس

کلیدواژه: هواشناسی همدان آلودگی هوا بارش هواشناسی همدان آلودگی هوا بارش باران سعید باقری رادار هواشناسی پیش بینی پیش بینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پس از مشهد بیشترین میزان بارش در شهرستان صالح آباد واقع در شرق خراسان رضوی با ۲۲ میلیمتر و کاخک گناباد با ۲۱ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

زهرا مبشری نسب افزود: این بارشها بر طبق پیش بینی ها  تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد و در این روز بیشتر بارشها به صورت رگباری همراه با  رعد و برق در ساعات بعد از ظهر رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: بیشترین میزان بارش برای روز جمعه در جنوب غرب استان و روز شنبه در شمال غرب خراسان رضوی پیش‌بینی شده است و در این مدت شاهد وزش باد شدید در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش دما در خراسان رضوی از دیروز (چهارشنبه)، افزود: این روند کاهش دمای استان تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، بر طبق پیش بینی ها در این مدت دمای شبانه در مناطق مرکزی خراسان رضوی به حدود هفت درجه سلسیوس و در شهر قوچان تا سه درجه افت خواهد کرد.

مبشری نسب ادامه داد: کاخک گناباد با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و خنک ترین مناطق استان خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند، در همین مدت دمای کلانشهر مشهد بین ۱۳ تا ۲۳ درجه در نوسان بود.

به گفته وی، در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان رشتخوار با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای شهر مشهد برای امروز در گرمترین ساعات ۱۷ درجه سلسیوس و در سردترین ساعات ۱۳ درجه پیش بینی شده است.

 
 

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد
  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم
  • فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان
  • آخرین جزئیات سیل در یزد | بارش بی سابقه باران در تفت ‌؛ آخرین شرایط در یزد چگونه است؟
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند
  • طراوت باران بهاری در دیار هگمتانه