Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به شاخص های اهل جهاد گفت: تقویت روحیه جهادی در جریان مقابله با نظام سلطه از ارکان و شاخص های اهل ایمان و جهاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز « حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع» طی نشست حسینیه فضای مجازی با شرح حکمت 31 نهج البلاغه شریف که شامگاه گذشته (۳۱ خرداد) برگزار شد، گفت: ارکان ایمان و شاخص های اهل جهاد عبارتند از امر به معروف، نهی از منکر، راستگویی در هر حال و دشمنی با فاسقان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی افزود: ایشان در این حکمت می فرمایند: « جهاد یکی از ارکان ایمان است و در چهار شعبه است، که اول امر به معروف، نهی از منکر، راستگویی در هر حال و دشمنی با فاسقان» و در ارتباط این ویژگی ها به عنوان ارکان ایمان ادامه می دهند: « کسی که امر به معروف کند، پشت مومن را محکم می کند چرا که مومن تکلیف دارد که تقویت کننده اهل ایمان باشد، کسی هم که نهی از منکر می کند فضا را برای جولان کفر تنگ می کند، کسی که در میدان نبرد و همه میدان ها صداقت داشته باشد و صادقانه پای عهد و تکلیف خود بایستند آنچه بر گردنش از تکالیف الهی است انجام می دهد، کسی که نفرت از فاسقین داشته باشد و برای خدا علیه فاسقان خشم می گیرد، خدا برای او غضب می کند».

وی با اشاره به ارزش و نکاتی که در نهج البلاغه در خصوص جهاد مطرح شده است توضیح داد: امیرالمومنین(ع) در حکمت 252 نهج البلاغه می فرمایند: خداوند جهاد را بر مسلمانان واجب کرد تا اسلام عزت پیدا کند و یا در خطبه ۱۱۰ نهج البلاغه شریف می فرماید: برترین تقرب انسان ها، اول ایمان به خدا و رسول، دوم جهاد در راه رضای خدا است به خاطر اینکه جهاد قله اسلام است.

حجت الاسلام مهدوی ارفع مطرح کرد: امیرالمونین(ع) در خطبه ۲۷ نهج البلاغه شریف وقتی می خواهند اهمیت جهاد را مطرح کنند با این عبارت که « جهاد دری از درهای بهشت است که خدا این در را برای اولیاء خاصی از بندگان خود باز کرده است». لذا امیرالمومنین(ع) وقتی نزدیک شهادت هستند یکی از اموری که تأکید دارند(نامه ۴۷ نهج البلاغه) خدا را، خدا را با جهاد یاری کنید. حال چرا تا این اندازه بر این مهم تأکید شده است؟! چون نقشی که جهاد در پایداری اسلام و اوج گرفتن آن در نفوذناپذیری و شکست ناپذیری مومنان دارد بی نظیر است.

این استاد حوزه توضیح داد: قتال یک مصداق کوچک از ارکان جهاد است؛ آن روحیه جهادی که مومن باید داشته باشد فقط حضور در صحنه جنگ نیست، بلکه یک روحیه است آن چنان که در هر کاری نیز وارد می شود جهادی کار می کند، لذا تعریف و تبیین امیرالمونین(ع) از جهاد بی نظیر است.

وی با اشاره به بیان امیرالمومنین(ع) در حکمت های ۳۷۳، ۳۷۴ و ۳۷۵ نهج البلاغه و قرائت آن مطرح کرد: حضرت علی می فرمایند: همانا نهی از منکر و امر به معروف نه اجلی را نزدیک و نه از مقدار روزی کسی کم می کند. سپس یک گام بالاتر می روند و می فرمایند: امر به معروف و نهی از منکر بیان سخن حق در مقابل حاکم ستمگر است.

دبیرنهضت جهانی نهج البلاغه خوانی عنوان کرد: در جهانی که دبیرکل مزدور سازمان بین الملل رسما می گوید که ما مجبور هستیم که عربستان را از لیست دولت های کودک کش خارج کنیم چرا که ما را تهدید کرده است!! ملت ایران در مقابل این زورگویی ها و ستم ها ایستاده است. مقابله با نظام سلطه مهم ترین رکن و باوری است که در سایه امر به معروف و نهی از منکر بر آن ایستاده ایم.

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: نهج البلاغه خوانی تقویت روحیه جهادی نهضت نهج البلاغه خوانی حجت الاسلام مهدوی ارفع نظام سلطه شاخص های اهل امر به معروف نهج البلاغه نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، تاکید کرد: جوشش جوانان نشانگر این است که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است. متن بیانیه به شرح ذیل است:

بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهان دارد تغییر پیدا می‌کند و نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد

رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش آموزان(۱۴۰۱/۰۸/۱۱)

بیش از شش ماه از حملات وحشیانه، ناجوانمردانه و ضد انسانی رژیم اشغالگر قدس به غزه می‌گذرد. ده‌ها هزار انسان که عموم آنها کودکان، زنان و مردم بی دفاع بوده‌اند آماج حملات ویرانگر این رژیم جعلی قرار گرفته‌اند. همزمان با این جنایت‌ها موجی از اعتراض گسترده در جهان علیه متجاوزان و جنایتکاران صهیونسیت آغاز شد و تمام ابزارها و ظرفیت‌های نظام سلطه از جمله نهادهای حقوقی بین‌الملل و قدرت رسانه‌ای غرب، برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت‌ها مورد استفاده قرار گرفت و علی‌رغم همه این تلاش‌ها، صهیونست‌ها و حامیان آنها در جنگ روایت نیز در برابر موج آزادی خواهی شکست خورده و افکار عمومی در جهان اکنون بیش از هر زمان علیه آن‌ها و نظام سلطه بیدار شده است.

دانشگاه و نهاد علم در تاریخ همواره آغازگر تحولات سیاسی و اجتماعی بوده و نفی استبداد و آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است که در این موضوع نیز شاهد انفجار و خروش وجدان‌های بیدار جوانان دانشجو علیه جنایت‌های ضد بشری و نسل‌کشی در غزّه بودیم که این جوشش جوانان نشانگر این است که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است.

از سوی دیگر فرهنگ رایج نظام‌های آموزش عالی در جهان؛ استقلال دانشگاه‌ها و نهادهای علمی در ساحت‌های گوناگون از جمله استقلال علمی و آزادی در بیان نظرات، دیدگاه‌ها و اندیشه‌ها بوده است و آزادی آکادمیک در نظام های آموزشی اصلی پذیرفته شده و مورد احترام است. اما در کشوری که خود را مدعی اول آزادی بیان در جهان می‌داند، شاهد هستیم که نقاب از صورت آنها کنار رفته و چهره حقیقی آزادی در غرب نمایان شده است و شدیدترین برخوردها و سرکوب‌ها علیه دانشجویان و اساتیدی که اعتراض مسالمت آمیز به نسل‌کشی و جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی داشتند توسط نیروهای نظامی در داخل دانشگاه‌های آمریکا صورت گرفته است.

ضرورت دارد؛ کلیه تشکل‌های دانشگاهی و نهادهای علمی در ایران و جهان از این اعتراضات مسالمت‌آمیز که علیه نظام سلطه شکل گرفته است، حمایت کرده و تأکید می‌کند جنبش های دانشگاهی ضمن استمرار این تجمعات، اجازه ندهند نظام استکبار در پناه قانون‌های اجتماعی و نهادهای بین‌المللی خودساخته صدای وجدان‌های بیدار در جهان را خاموش کنند و فارغ از هر گرایش سیاسی، دینی و مذهبی به حمایت از این جنبش سراسری دانشگاهی بپردازند.

امید است در پرتو این بیداری وجدان‌های پاک، شاهد نابودی رژیم جنایتکار صهیونیست و رفع ظلم و زورگویی در جهان و حرکت در مسیر تعالیم الهی باشیم.

کد خبر 6090922

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • رادان : اقدام ما در مقابله با بی حجابی کاملاً قانونی است
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • رادان: اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است