Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رییس جمهوری در امور زنان وخانواده با ابراز خرسندی از روند خوب تدوین سند ارتقای وضعیت زنان هرمزگان گفت: این سند، نخستین گام در راستای برنامه ریزی جهت تحقق عدالت جنسیتی درسطح کشور است و تاکنون این طرح در شورای برنامه ریزی تمام استان‌ها تصویب شده است.
معصومه ابتکار در نشست ویدئو کنفرانسی کارگروه شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان افزود: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده هرمزگان به تدریج با مشارکت مردم و سازمان‌های مردم ‌نهاد و حمایت مسوولان استان تکمیل و اجرایی خواهدشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: طرح کمند، جشنواره زن وعلم، آموزش و ترویج تولید محصول سالم و استاندارد به زنان، آموزش مهارت های زندگی و توانمندسازی زنان روستایی از طرح‌های ملی هرمزگان هم راستا با سند ارتقای وضعیت زنان بوده که با همکاری وزارتخانه‌های مربوطه اجرا شده است.
معاون رییس جمهوری در تشریح این طرح‌ها گفت: طرح «کمند» با هدف آموزش دختران دانشجو در مقطع پایانی تحصیلات به منظور کسب مهارت حرفه ای، تولید صنایع دستی و برگزاری نمایشگاه های منطقه ای و تولیدات صنایع دستی اجرا شده است.
وی ادامه داد: همچنین جشنواره زن و علم نیز با حضور زنان دانشگاهی و محقق هرمزگان و طرح توانمندسازی سفیران فرهنگی دانشگاه ها با هدف توان افزایی مهارت‌های تشکل های دانشجویی در این استان برگزار خواهد شد.
ابتکار اذعان داشت: با وزارت جهاد کشاورزی نیز طرح هایی اجرا شده که مهم‌ترین آن، آموزش و ترویج تولید محصول سالم و استاندارد است که در استان هرمزگان ۳۰ نفر به عنوان تولیدکننده محصول در ۱۰ مرکز تولید محصولات جهاد کشاورزی درحال فعالیت هستند.
معاون رییس جمهوری از طرح توانمندسازی زنان روستایی به عنوان مهم‌ترین و موفق ترین طرح‌های این معاونت نام برد و تاکیدکرد: طرح بوم گردی و آموزش آن، از جمله طرح‌هایی است که اعتبارات آن درنظر گرفته شده و پس از بهبود شرایط کنونی کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، در جوامع محلی و در سطح روستاها اجرایی شود.
ابتکار همچنین به حمایت از تشکیل تعاونی‌های زنان که در هرمزگان اجرایی شده، اشاره کرد و گفت: از هر تعداد تعاونی راه اندازی شده در هرمزگان حمایت خواهیم کرد و در مرحله نخست نیز مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال پیش بینی شده است. 
معاون ریاست جمهوری ابراز داشت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست نیز با همکاری وزارت کشور در نقلط حاشیه شهرها اجرا خواهدشد که به موجب اجرای آن، آموزش‌هایی درخصوص مهارت‌های کلی کسب و کار ارائه می‌شود.
وی افزود: درحال حاضر طرحی با هدف آموزش مهارت های زندگی، ارتباطی با دانشگاه فرهنگیان هرمزگان و آموزش وپرورش استان درحال اجراست.
وی گفت: در راستای اجرای این طرح دوره آموزشی ویژه ۲۷۰ دانشجویان معلم دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان نیز برگزار شده است.
ابتکار بیان کرد: طرحی با عنوان گفت وگوی ملی خانواده در استان هرمزگان با انجمن جامعه شناسی ایران به مدت ۲  سال پیاپی اجرا شد. 
وی به طرحی دیگر به عنوان هم افزایی سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: این طرح برای استان هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان هنوز اجرایی نشده و در ماه آینده به صورت مجازی برای ۳۰ تشکل استان هرمزگان برگزار خواهدشد.


 انتصاب مدیران زن در هرمزگان سبب شده تا این استان رتبه بسیار بالایی جهت تحقق شعار ۳۰ درصد دولت روحانی برای انتصاب مدیران زن کسب کرده باشد که جای قدردانی دارد.
معاون رییس جمهوری اظهارداشت: جنسیت و هویت، ملاک برتری انسان نیست بلکه تقوا تنها ملاک برتری بوده و مبنای عدالت جنسیت بر همین نگاه است.


سامانه پایش سند ارتقای وضعیت زنان کشور هفته دولت عملیاتی می‌شود
معاون رییس جمهوری همچنین از تدوین و بارگذاری سامانه رصد و پایش سند ارتقای وضعیت زنان کشور خبر داد و گفت: این سامانه طی فرایندی درهفته دولت امسال عملیاتی می‌شود.
ابتکار اظهارداشت: شاخص‌های عدالت جنسیتی برای این برنامه در ستاد ملی زن و خانواده با حضور رییس جمهوری مبتنی بر ۳۰ سند بالادستی از جمله تعالیم دین  اسلام و قرآن و همچنین سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری تدوین شده است.
وی بیان داشت: این شاخص‌ها ابلاغ و دارای مصوبه دولتی بوده و درحال حاضر در مرحله عملی قرار گرفته است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان وخانواده ابرازداشت: شناسنامه ای با مرکز آمار ایران برای هر شاخصی تدوین شده که در ۲ روز آینده، این شناسنامه را اعلام خواهیم کرد و تمام ۱۷۶ شاخص در هشت فصل در این شناسنامه قابل محاسبه است.
وی اظهارامیدواری کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در زمینه تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و شرایط سخت حاکم بر کشور به دلیل تحریم‌های ظالمانه، با اهتمام جمعی مردم در انجام فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی از این شرایط سخت عبور کنیم و وضعیت بهتری را برای کشور  رقم بزنیم.

برچسب‌ها معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده حقوق زنان هرمزگان معصومه ابتکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده حقوق زنان هرمزگان معصومه ابتکار معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده حقوق زنان هرمزگان معصومه ابتکار سند ارتقای وضعیت زنان معاون رییس جمهوری استان هرمزگان طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۴۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ صفیه رجبی افزود: نخستین دوره از دیروز با ۴۰ کارآموز در شهرستان ماسال آغاز شده و به تدریج در مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها نیز برگزار خواهد شد. وی ارتقای مهارت قالی بافان را یکی از عوامل ترغیب این صنف، برای تولید قالی و فرش‌های اصیل دانست و گفت: این دوره‌های مهارت آموزی نقش مهمی در فراگیری روش‌های نوین هنر در ارتقای این صنعت دارد. رئیس اداره فرش صمت گیلان؛ افزایش بهره وری در بافت انواع قالی و فرش و کاهش هزینه‌های تولید این را از دیگر مزایای دوره‌های آموزشی عنوان کرد. وی در پایان تصریح کرد: قرار است، دوره ارتقای مهارت قالی بافان برای ۳۵۰ نفر از فعالان حوزه فرش دستبافت، در قالب ۵ دوره آموزشی، طبق دستورالعمل‌های مرکز ملی فرش ایران برگزار، و برای شرکت کنندگان گواهینامه مهارت صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش