Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین حکمتیان درگفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای اینکه بتوانیم نیرو به منطقه اعزام کنیم باید حتما مسئولان استان فارس درخواست کمک کنند در غیر این صورت چنانچه حادثه ای برای هر کدام از نیروهای اعزامی پیش بیاید مشکلات اداری پیش خواهد آمد.

حکمتیان ادامه داد:حجم آتش زیاد نیست و مسئولان استان فارس هم پیگیر هستند اما با توجه به اینکه مسیر صعب العبور است عملیات اطفا حریق کامل انجام نمی شود وآتش در سینه کوه به پایین می ریزد و پایین دست را تهدید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآوری کرد فاصله آتش تا مرز استان کهگیلویه و بویراحمد نسبتا زیاد است با این حال نمی توان نسبت به آن غیرمسئولانه رفتار کرد زیرا اگر آتش گسترش پیدا کند تونل ها و روستاهای مسیر نیز در معرض خطر و تهدید قرار می گیرند.

وی تاکید کرد منابع طبیعی مرز نمی شناسد و هنگام بحران باید هر استان و هر دستگاهی هر کاری می تواند انجام دهد.

جمعه شب برخی رانندگان جاده ترانزیتی یاسوج بابامیدان گزارش دادند که ارتفاعات منطقه "پرزه" در جاده بابامیدان به یاسوج دچار آتش سوزی شده است.

پس از حضور نیروهای امدادی این آتش خاموش شد اما در دو روز گذشته نقاط  مختلفی از این منطقه  دوباره دچار آتش سوزی شده است.

یکی از طویل ترین تونل های جاده یاسوج-بابامیدان با عنوان تونل پرزه زیر این ارتفاعات قرار گرفته و یکی از مشکلات این تونل ها همواره برخوردار نبودن از تهویه مناسب بوده است.

با توجه به گستردگی مراتع و جنگل های پرتراکم بلوط در این منطقه که تا دهانه تونل ادامه پیدا کرده است اگر آتش به سرعت مهار نشود تردد در این مسیر با مشکلات زیادی روبه رو خواهد شد و آتش در اطراف جاده ویرانی های جبران ناپذیری ایجاد خواهد کرد.

در سالهای گذشته هجوم کرم ساقه خوار و خشکسالی باعث خشک شدن برخی از بلوط های این منطقه شده است که وجود مراتع بلند با ارتفاع بیش از ۶۰ سانتی متر و همچنین درختان بلوط خشک شده در میان جنگل های این منطقه احتمال افزایش خطر را چندین برابر می کند.

روستای پرزه هم در چند متری دهانه تونل پرزه قرار دارد و با توجه به وجود خانه چوبی خطر اتش سوزی هم‌ خانه های این روستا را تهدید می کند.

برچسب‌ها جنگل کهگیلویه وبویراحمد فارس زاگرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگل کهگیلویه وبویراحمد فارس زاگرس جنگل کهگیلویه وبویراحمد فارس زاگرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به تداوم بارندگی در استان هشدار داد: دامداران، کشاورزان و مزرعه داران ماهی در این بارش ها خسارت هایی را متحمل می شوند که با بیمه کردن بخشی از این خسارت ها جبران می شود. علیرضا نیکروز تاکید کرد: تکرار سامانه بارشی تا پایان سال دور از انتظار نیست و ضرورت داد عشایر، کشاورزان اعم از باغداران، صیفی جات و حتی شیلات استان بیمه محصول خود را جدی بگیرند تا بخشی از خسارت ها با بیمه جبران شود. وی با اشاره به خسارت های سامانه بارشی سه روز گذشته گفت: علاوه بر خسارت های محصولات کشاورزی در شهرستان گچساران و باشت برخی راه های روستایی شهرستان کهگیلویه مسدود شده است که همکاران راهداری در حال بازگشایی آنها هستند. نیکروز با اشاره به ریزش جاده پاتاوه- دهدشت حد فاصل «قلعه دختر» و «قلعه گل» (همجوار روستای «دشت قاضی») ادامه داد: بلافاصله پس از ریزش، این جاده ملی بازگشایی شد و هم اکنون مشکلی برای تردد وجود ندارد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به دیگر خسارت های بارندگی در استان گفت: راه های عشایری و برخی از عشایر ما دچار آبگرفتگی شدند که امدادگران هلال احمر استان کمک های لازم را انجام دادند.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • رهاسازی ۶ جوجه جغد انبار در منطقه مارون کهگیلویه و بویراحمد
  • آتش سوزی خودرو و فوت ۳ نفر در تونل 
  • اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • مصدوم شدن ۲۰۷ نفر در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • مصدومیت ۲۰۷ نفر در ۷۲ ساعت گذشته در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • آخرین وضعیت کهگیلویه و بویراحمد طی بارش‌های اخیر