Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ثمینی روز یکشنبه در جلسه شورای پدافند زیستی در محل فرمانداری بروجرد اظهار داشت: در اوایل با شیوع ویروس کرونا خیلی از خانواده‌ها فشار آوردند که مدارس تعطیل شود، مردم به سلامت خود و فرزندان توجه داشتند اما پس از مدتی این حساسیت را از دست دادیم و علت آن مشخص نیست.

وی تصریح کرد: شرایط اقتصادی مملکت را همه می‌دانیم و نیاز به گفتن نیست اما برای پیشگیری باید این را جزو فرهنگ زیستی خود قرار دهیم و عدم حضور در تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در خانواده و جامعه نهادینه کنیم چرا که چاره‌ای جز این نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ادامه داد: در این شرایط دنبال تعطیل کردن و بستن جایی نیستیم چرا که این مرحله از بحران را پشت سر گذاشته ایم؛ ناچار هستیم در جامعه به گونه‌ای رفتار کنیم تا زندگی مسالمت آمیزی داشته باشیم و طوری رفتار کنیم که به این بیماری مبتلا نشویم.

ثمینی گفت: ارزان‌ترین ابزاری که می‌توان به آن دسترسی داشت و استناد کنیم همین استفاده ماسک است و برای جلوگیری از شیوع بیماری باید به مسائل علمی توجه کنیم.

وی با بیان اینکه ستاد ملی مدیریت کرونا در شهرستان و استان حکم قانون را دارد، اظهار داشت: یکی از راه‌های بسیار مؤثر در پیشگیری از ابتلاء به این بیماری ماسک است و تولیدکنندگان آن در استان متعهد شده اند که با قیمت مناسبی آن را عرضه کنند و باید استفاده از ماسک را در بین مردم به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: اگر مردم دقت لازم در پیشگیری را نداشته باشند ممکن است با خطرات جدی مواجه شویم.

ثمینی تاکید کرد: مردم باید بدانند اگر رعایت نکنیم و به سمت پیک برویم علی رغم اینکه نیروهای مسلح به عنوان پشتیبان اماکنی را برای نقاهتگاه و اسکان پیش بینی کرده اند اما به طور قطع در مرحله پیک بیماری این امکانات پاسخگو نخواهد بود.

وی ادامه داد: این ویروس دنیا را درگیر کرده و اقتصاد آسیب دیده است؛ کشور ایران هم دو ماه نتوانست فعالیت اقتصادی داشته باشد پس کسب و کار باید باز باشد و با این بیماری کنار بیاییم و مدیریت کنیم شاید در مراحل حاد و بحران مجبور شویم برخی از اعمال محدودیت‌ها را داشته باشیم و مردم بدانند هر تصمیمی گرفته می‌شود برای سلامتی آنها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اظهار داشت: تمام تمهیدات بکار گرفته شود تا این فرهنگ را نهادینه کنیم مردم از حضور در اجتماعات بزرگ و گسترده بشدت بپرهیزند چرا که اگر قرار است امروز زنده بمانیم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

ثمینی قول مساعد داد که همه مشکلات مربوط به کمبود دارو، نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی بیمارستان آیت اله بروجردی را به سمع و نظر استاندار و رئیس علوم پزشکی لرستان جهت رفع این مشکلات برساند.

کد خبر 4954664

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری لرستان محمود ثمینی ویروس کرونا بروجرد ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان استانداری سمنان آتش سوزی بیرجند ایلام مجلس شورای اسلامی یاسوج خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۴۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است

ایسنا/لرستان مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت: تاکنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در استان مشاهده نشده است.

مصطفی زبردست با اعلام این خبر گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام بوده که از راه‌های مختلف به انسان انتقال پیدا می.کند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل بهار و تابستان و افزایش میزان زاد ولد حشرات و انگل‌های خارجی امکان انتقال بیماری از جمعیت دامی به جوامع انسانی وجود دارد.

وی افزود: این بیماری در جمعیت دامی فاقد هرگونه نشانه و علائم بالینی بوده اما در صورت بروز بیماری در انسان سبب علائم مختلف و متفاوتی خواهد شد.

زبردست از جمله راه‌های انتقال بیماری را تماس با دام آلوده، تماس با خون و ترشحات دام بیمار، کشتار غیر مجاز دام و گزش توسط کنه ناقل بیماری برشمرد و اضافه کرد: افراد در معرض خطر این بیماری چوبداران، دامداران، قصابان، سلاخان و دامپزشکان هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان از جمله راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری را سمپاشی بدن و جایگاه دام، مبارزه با جمعیت انگل‌های خارجی دام، رعایت پوشش شخصی و فردی در هنگام تماس با دام و ترشحات دام‌ها و همچنین نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال اعلام کرد.

وی در پایان گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته موردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو در استان گزارش نشده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود
  • تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است