Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@10:52:01 GMT

رونمایی از الواح هخامنشی در موزه شهر قزوین

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۵۲۴۴

رونمایی از الواح هخامنشی در موزه شهر قزوین

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: بخشی از الواح هخامنشی که توسط شیکاگو ضبط شده بود پس از استرداد با موافقت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای نمایش به‌صورت امانی به موزه شهر استان منتقل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ درباره الواح هخامنشی منتقل شده به استان قزوین اظهار کرد: بخشی از الواح هخامنشی که توسط شیکاگو ضبط شده بود، پس از استرداد با موافقت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای نمایش به‌صورت امانی به موزه شهر استان قزوین منتقل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طی هفته جاری یا اوایل هفته آینده از این الواح که حدود 40 قطعه هستند در موزه شهر استان قزوین رونمایی شده و در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ابراز کرد: این الواح بیش از ۸۰ سال در کشور نبودند و از این منظر از داستان جالبی برخوردار است که می‌تواند برای بازدیدکنندگان جالب باشد.

وی ادامه داد: قزوین نخستین استانی است که به طور امانی میزبان این الواح است و خوشحالیم که طی تلاش‌های صورت گرفته توسط مدیران پیشین در سال‌های گذشته این شرایط و اطمینان برای استان قزوین فراهم شده است، با این عمل مردم استان سریع‌تر و بدون طی مسافت تا تهران به لوح‌های تاریخی دسترسی خواهند داشت.

این مقام مسئول با اشاره به شرایط بازدید از این الواح عنوان کرد: با توجه به قرار داشتن در وضعیت شیوع کرونا بازدید از این آثار تاریخی با شرایط خاص، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

وی با بیان مزایای در اختیار بودن آثار باستانی گفت: در بخش پژوهشی پژوهشگران با دراختیار داشتن آثار به جا مانده از گذشته می‌توانند تاریخ کشور را مطالعه و شناسایی کنند.

خزائلی در پایان گفت: در استان قزوین، مرکز اسناد از امکان تحقیق و قرائت خانه برای پژوهشگران در حوزه‌های مختلف برخوردار است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: صنایع دستی و گردشگری الواح هخامنشی میراث فرهنگی استان قزوین موزه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مزدا EZ-۶ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴

مزدا EZ-۶ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ رونمایی شد. - اخبار اقتصادی -

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مزدا EZ-6 در نمایشگاه خودروی پکن 2024 رونمایی شد.

براساس اطلاعات منتشر شده مزدا EZ-6 جایگزین مزدا 6 خواهد بود و در نسخه‌های الکتریکی خالص و دارای موتور احتراق درونی به عنوان افزاینده برد عرضه خواهد شد و احتمالاً در همین سال عرضه می‌شود.

 در جلو، EZ-6 یک جلوپنجره شبیه به مزدا دریافت کرده و چهره‌ای شبیه به خانواده مزدا دارد.
این خودرو موفق شده تا در نمای جانبی، هویت مستقلی برای خود بسازد.

شرکت مزدا در نمایشگاه خودروی پکن 2024 از یک شاسی بلند برقی و مفهومی با نام آراتا نیز رونمایی کرد.

نسخه تولیدی آن تا پایان سال آینده میلادی راهی خط تولید خواهد شد. مزدا آراتا نیز همانند سدان EZ-6 توسط جوینت چانگان و مزدا توسعه یافته است.

از آنجایی که آراتا فعلاً محصولی مفهومی است بنابراین بجای آینه‌های سنتی از دوربین استفاده می‌کند و فاقد دستگیره‌های در و برف‌پاک‌کن شیشه عقب است. ژاپنی‌ها از یک اسپویلر بزرگ در عقب و چراغ‌ترمز سوم عمودی استفاده کرده‌اند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس/ رونمایی از شکلات بازی‌های المپیک پاریس
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی در چالوس
  • کشف اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس ؛ این اشیا هنوز قیمت گذاری نشده اند
  • کشف ۳۰۸ قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • رونمایی از مزدا EZ-۶ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد