Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@10:22:27 GMT

۹۰ درصد گیلاس تولیدی در تایباد مصرف داخلی دارد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۵۴۶۶

محمد میری دیسفانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد اظهار کرد: همزمان با آغاز فصل برداشت گیلاس، کشاورزان تایبادی نیز مشغول برداشت این محصول از ۱۳ هکتار باغ‌های مستعد کاشت هستند.

وی با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود ۱۰ تن گیلاس از باغ‌های این منطقه برداشت شود، افزود: سال گذشته ۴۰ تن گیلاس در این شهرستان برداشت شد که با توجه به خسارت‌های ناشی از سرمازدگی به ۸۰ درصد باغات در این شهرستان خسارت وارد شد که کاهش ۸۰ درصدی تولید این محصول را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میری دیسفانی بیان کرد: تایباد با ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار باغ کشاورزی، یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات باغی استان خراسان رضوی است و کاشت گیلاس در این شهرستان افزون بر ۳۰ خانوار بهره‌بردار دارد و اغلب در باغات بخش‌های میان ولایت و کرات تولید می‌شود.

۸۵ درصد اشتغال شهرستان تایباد وابسته به بخش کشاورزی است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان خراسان رضوی اشتغال بخش کشاورزی کشاورزی گفتگو با ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت

سعید خسروجردی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: سال گذشته افزون بر ۶ میلیون و ۷۴۲ هزار قطعه جوجه ریزی در ۱۲۹ مرغداری فعال این شهرستان برای تولید این میزان گوشت مرغ صورت گرفته بود.

او افزود: تأمین به موقع نهاده‌های مورد نیاز مرغداران شهرستان، از عوامل اقبال این قشر تولید کننده به افزایش جوجه‌ریزی بود که موجب رشد تولید گوشت مرغ و عرضه آن در بازار شد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد: ظرفیت تولید مرغ گوشتی در داورزن در ۲ سال اخیر با فعال شدن پنج واحد مرغداری با ظرفیت ۳۵ هزار قطعه و ایجاد ۲ واحد مرغداری جدید با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه، به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است و انتظار می‌رود امسال بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ در این شهرستان غربی خراسان تولید شود.

خسروجردی بیان کرد: از سویی بزرگترین مرغداری غرب خراسان با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه که سال ۱۴۰۱ در شهرستان داورزن پروانه تاسیس گرفته بود اکنون با تکمیل مراحل ساخت و تجهیز، پروانه بهره برداری خود را دریافت کرده است و به زودی با آغاز فعالیت جوجه ریزی، توان تولید مرع این منطقه را افزایش قابل توجهی خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران