Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@08:19:46 GMT

بدهی‌های شهرداری کرمان پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۵۶۲۹

بدهی‌های شهرداری کرمان پرداخت شد

سیدمهران عالم‌زاده روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه افزود: شهرداری کرمان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی داشت که از این مقدار ۱۷۸ میلیارد تومان آن متعلق به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بابت پروژه های شهری بود که خوشبختانه هم اکنون این بدهی‌ها تقریبا به صفر رسیده است.

وی تصریح کرد: یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد شهرداری برای امسال برنامه ریزی شده که این آمار در چهار سال پیش ۳۲۰ میلیارد تومان بود و ۴۰۰ درصد رشد داشته که یکی از گام های بلند شورای اسلامی و شهرداری محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عالم زاده گفت: در حوزه معاونت مالی ۱۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های دولت را در سال گذشته برای نخستین بار تهاتر کردیم که تاکنون یکهزار میلیارد تومان دولت به شهرداری کرمان بدهکار است که تهاتر ظرفیت خوبی برای جبران بدهی ها محسوب می شود.

وی اظهار داشت: بزرگترین سرمایه این سازمان نیروی انسانی آن است لذا حقوق معوق کارکنان شهرداری در اولویت نخست شهرداری کرمان قرار گرفت که خوشبختانه توانستیم ظرف مدت ۶ ماه حقوق کارکنان شهرداری را به‌روز و این دغدغه را برطرف کنیم.

شهردار کرمان با بیان اینکه در گذشته حدود ۲۴۰۰ نفر نیروی انسانی در شهرداری مشغول به‌کار بودند، تصریح کرد: پارسال حدود ۴۰۰ نفر از نیروهای شهرداری بازنشسته شدند و شهرداری اکنون با ۸۰ درصد نیروی انسانی در حال فعالیت است و حدود ۲۰ درصد بهره‌وری در نیروی انسانی داریم.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام شهری به عنوان اولویت بعدی شهرداری کرمان افزود: برای اتمام پروژه‌ها برنامه ریزی مناسبی صورت گرفت به طوری که در این برنامه ریزی اجرا و اتمام هر ۲ پروژه نیمه تمام در دستور کار قرار گرفت که در این راستا معتقدیم یکی از کارهای مهم شهرداری کرمان، بهره‌برداری از پل سیدی بود که سال‌ها معطل باقی مانده بود.

عالم زاده عنوان کرد: مجموع درآمد شهرداری کرمان در سال اول قبول این پست از سوی بنده، ۳۲۰ میلیارد تومان بود و با اصلاحیه‌ای که در سال گذشته صورت گرفت، این میزان درآمد به ۷۲۰ میلیارد تومان رسید و این اقدام بی‌نظیری بود که ظرف مدت ۲ سال درآمد شهرداری حدود ۲۰۰ برابر افزایش پیدا کرد.

وی تعمیر و نوسازی۲۳ دستگاه ناوگان اتوبوس شهری را یکی دیگر از اتفاقات مهمی دانست که در این دوره شهرداری انجام شد و عنوان کرد: بدهی قیرهای که در دوره‌های قبل خریداری و از این بابت بدهی‌هایی به بانک‌ها داشتیم، در این دوره شهرداری پرداخت و هم اکنون همه بدهی‌ها در این زمینه نیز پرداخت شده است.

شهردار کرمان با اشاره به مشکلاتی که برای آرامستان جدید شهر کرمان ایجاده شده بود، اظهار کرد: عملیات اجرایی آرمستان جدید شهر کرمان آغاز شده و تاپایان سال بخش عمده از این آرامستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: در این دوره از شهرداری، ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک برای شهرداری کرمان خریداری و کلیه ماشین‌های سنگین نیز نوسازی و به‌روزرسانی شد.

عالم‌زاده با بیان این مطلب که اتوماسیون اداری شهرداری کرمان از روز گذشته کار خود را آغاز کرد، عنوان کرد: راه اندازی سایت شفافیت را همانگونه که قول داده بودیم، محقق شد و طرح تفصیلی مهمترین اقدام بوده و بزرگترین رانت در شهرداری ها نداشتن دسترسی مردم به طرح های توسعه ای بود و با این اقدام به روز کارها انجام می شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی سیستم مالی یکپارچه عملکرد مناطق و سازمان ها بررسی می شود گفت: لوایح عوارضی شهرداری پس از ۱۲ سال بازنگری شد و به لحاظ ساختاری در جهت ایجاد درآمد پایدار تغییر کرد و در شورای اسلامی وقت بسیاری روی آن گذاشته شد و توانست بخشی از منابع شهرداری را محقق کند.

شهردار کرمان با بیان اینکه نظام بودجه بودجه ریزی در دستور کار شهرداری قرار گرفت افزود: تخصیص اعتبار به سامانه نظارت تصویری شهر کرمان که بیش از ۳۰ دوربین به ۴۱۳ دوربین رسیده که اکنون مرکز مانیتورینگ شهرداری کرمان از مراکز بزرگ کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به شورای اجتماعی محلات تصریح کرد: باید اداره امور محلات به دست مردم صورت گیرد و در این زمینه شهر کرمان به ۷۳ قسمت تقسیم شد و این شورا با ساختار سیاسی گونه مدنی از اقشار مختلف در آن حضور دارند و اداره امور محله به آنان سپرده می شود.

عالم زاده اضافه کرد: خانه های فرهنگ شهرداری و جشنواره های فصلی و بهاره، پاییزه و تابستانه برگزار شد و در ایام کرونا جشنواره کرمانی شو ۲ میلیون نفر بازدید کننده داشت.

وی افزود: ۴۱ پروژه سیما و منظر شهری، ۴۶۰ هزار مترمربع در حوزه آسفالت و ۱۶۰ کیلومتردر جدول گذاری مناطق هدف کم برخوردار برگزار شد و ۹۱ هزار مترمربع فضای سبز جدید و چهار میلیون نهال فصلی طی این دوره کاشته شده است.

وی تصریح کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری چهار هزار بسته حمایتی معیشتی تهیه و توسط سمن ها در محلات هدف توزیع شد.

شهردار کرمان بیان داشت: امسال از تعدادی فیلم در موضوعات فرهنگی اجتماعی، صنعت و هنر پته کرمان و معرفی جنگل قائم برای آورده ارزش افزوده در شهر کرمان حمایت و برای حمایت از ارکستر خواجوی کرمانی برنامه ریزی شده است.

وی افزود: محور گلبازخان و قلعه محمود جزو پروژه های پیاده راه سازی شهر کرمان محسوب می شوند و امسال این اقدام محقق می شود.

عالم زاده بیان داشت: ۲ تا سه ماه آینده نرم افزار شهرسازی شهرداری تعویض می شود و نرم افزار قبلی کند و ناکارآمد بود که بهترین مورد خریداری شده و در مرحله نصب قرار دارد و استقرار این نرم افزار شفافیت به حوزه عملکردی می دهد.

وی گفت: ممیزی شهر باید تا ۹۰ درصد انجام شده و پس از استقرار نرم افزار مابقی اجرا می شود.

برچسب‌ها  سید مهران عالم‌ زاده کرمان شهرداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان شهرداری کرمان کرمان شهرداری کرمان شهرداری کرمان میلیارد تومان شهردار کرمان نیروی انسانی برنامه ریزی شهر کرمان عالم زاده نرم افزار پروژه ها بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد

سرپرست شهرداری کرمان با اشاره به آغاز به کارنهضت آسفالت معابر شهری کرمان، گفت :برای توسعۀ شهر کرمان، چاره‌ای نیست جز اینکه همگی با اهتمام مضاعف، پای کار شهر کرمان باشیم.

وی افزود:  از الطاف اعضای شورای اسلامی شهر در همراهی با شهرداری در سرعت‌بخشی به آغاز جهاد آسفالت معابر و همچنین از همکارانم که بی‌چشم‌داشت و تمام‌وقت کار می‌کنند، تشکر می‌کنم.

تویسرکانی بیان کرد: قرارگاه جهاد آسفالت شهرداری کرمان را تشکیل دادیم تا آسفالت معابر در اسرع وقت، رصد و اجرا شود.

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این مراسم گفت:طی دوسال گذشته معابر حاشیۀ شهر کرمان و شهرک‌های اطراف آسفالت شد  و در برنامه‌ریزی روکش آسفالت سال‌جاری، معابر داخل شهر و معابر خاکی بالای ۱۴ متر آسفالت می‌شود. 

ر پایان این آیین توسط شهردار کرمان، احکام «محمدرضا یحیی‌زاده»، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان به‌عنوان «فرمانده قرارگاه جهاد آسفالت» و «قاسم بابایی»، مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری به‌عنوان «جانشنین فرمانده قرارگاه جهاد آسفالت» اعطا شد.

طی دو روز گذشته با آسفالت خیابان‌های «شهید کامیاب» و «پاسداران»، روکش آسفالت دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر در قالب «جهاد آسفالت» آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند