Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رحمان علیجانی بعدازظهر یکشنبه در نشست مطبوعاتی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز، اظهار کرد: استان البرز حدود ۹۰ مرکز درمانی ترک اعتیاد دارد که در چهار مرکز درمان بانوان مصرف کننده مواد مخدر انجام می‌شود.

وی در مورد ابتلای کودکان استان به مواد مخدر، گفت: سطح بسیار پایین ابتلاء را در کودکان شاهد هستیم که بیشتر در سطح خانواده‌های خُرده فروشان مواد مخدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز با اشاره به اینکه حتی در سطح مهدکودک‌ها نیز آموزش‌های لازم برای مطلع شدن مربیان و والدین کودکان نسبت به مخدر به آنها ارائه می‌شود، بیان کرد: هدف افزایش سطح آگاهی خانواده‌ها نسبت به مواد مخدراست، در این راستا نحوه آموزش‌ها در بیش از ۵۰ مهدکودک را رصد کرده ایم و بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در مهدکودک‌ها تحت دوره آموزش قرار گرفتند.

علیجانی با اشاره به اینکه مصرف مواد مخدر به صورت سنتی در سطح روستاهای استان وجود دارد، گفت: اما مصرف مواد صنعتی یا مصرف در میان رده سنی خاص را در سطح گزارشات کشفیات پلیس البرز از سطح روستاهای استان نداشته ایم، البته در برخی بافت‌های خاص مثل پلنگ آباد و ملک آباد وضعیت تا حدودی فرق دارد.

نرخ شیوع اعتیاد در البرز بین ۴.۸ و ۵.۴ درصد متغیر است و بیشتر افرادی که با این بیماری درگیر هستند بین ۱۵ تا ۶۵ سال سن دارند وی با اشاره به رده سنی افرادی که در استان بیشترین آمار اعتیاد را دارند، گفت: نرخ شیوع اعتیاد در البرز بین ۴.۸ و ۵.۴ درصد متغیر است و بیشتر افرادی که با این بیماری درگیر هستند بین ۱۵ تا ۶۵ سال سن دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز با اشاره به اینکه برای قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر سن مصرف کننده مهم نیست و تنها به سودی که از طریق فروش مواد مخدر به دست می‌آورد فکر می‌کند، افزود: علی رغم ۵ هزار و ۵۲۶ انسداد مرزی در کشور، احداث ۱۴۶ کیلومتر دیوار مرزی و ایجاد ۵۷۶ پاسگاه مرزی بازهم سوداگران مواد مخدر یک قدم از ما جلوتر هستند و به شیوه‌های مختلف نسبت به وارد کردن مواد مخدر به کشور اقدام می‌کنند.

علیجانی بیان کرد: واقعیت این است ما هر چقدر اقدامات مقابله‌ای انجام دهیم و محدودیت در واردات مواد مخدر ایجاد کنیم باز هم عده‌ای به صورت مویرگی اقدام به پخش این مواد می‌کنند به همین دلیل در کنار اقدامات دولت، مردم نیز باید سطح آگاهی خود نسبت به آسیب‌های مصرف مواد مخدر افزایش دهند.

وی گفت: در حال حاضر ۲۶۲ مدرسه در استان مجری طرح یاریگران زندگی هستند که در قالب این طرح علاوه بر طرح نماد دانش آموزان را نسبت به آسیب‌های اعتیاد به مواد مخدر آشنا می‌کند.

سپاه ارودگاه ماده ۱۶ البرز را می سازد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ البرز در ماهدشت، گفت: زمین اختصاص داده شده که ۳۰ هزار مترمربع است، زمین واگذار شده به صورت تپه‌ای بوده به همین دلیل سه هزار دستگاه ماشین آلات مختلف برای عملیات خاکبرداری آن مشغول بکار شدند، در حال حاضر عرصه آنجا آماده احداث سالن‌ها و مراکز مربوطه است.

به گفته علیجانی طبق توافقات انجام شده با سپاه استان مقرر شد تا این نهاد متصدی ساخت اردوگاه ماده ۱۶ باشد، جذب و تخصیص اعتبار طرح دنبال شده، ظرفیت هزار و ۵۰۰ نفری برای پذیرش معتادان متجاهر در این اردوگاه نیز پیش بینی شده است.

وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار مهر در خصوص اینکه چه اقداماتی برای رفع اختلال پذیرش معتادان متجاهر با معتادان خود معرف در کمپ‌های ماده ۱۵ استان دنبال شده است، گفت: در این مورد با بهزیستی استان البرز مذاکراتی داشته ایم تا چند کمپ ماده ۱۵ استان تنها برای پذیرش معتادان متجاهر تخصیص داده شود.

کد خبر 4954784

منبع: مهر

کلیدواژه: استان البرز شهرستان کرج مواد مخدر ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان استانداری سمنان آتش سوزی بیرجند ایلام یاسوج مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز ماده ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۶۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سرهنگ "نبی اله قاسمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، ماموران پلیس خرم آباد دستگیری سوداگران و خرده فروشان مواد مخدر را درد ستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی قضائی ۴ سوداگر مرگ را شناسایی و دستگیر که در بازرسی از مخفیگاه آن ها، یک کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف شد.

گفتنی است در حاشیه این طرح ۲۴ معتاد متجاهر نیز جمع آوری و تحویل مراکز بازپروری شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901780

دیگر خبرها

  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم