Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری روزنامه «تایمز هند»، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی اعلام کرد آمریکا در حال مذاکره با چین و هند است تا به آن‌ها کمک کرده تا تنش‌های مرزی جاری میان خود را حل و فصل کنند.

ترامپ خطاب به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: این یک اوضاع خیلی سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در حال مذاکره با هند هستیم. ما در حال مذاکره با چین هستیم. آن‌ها مشکل خیلی بزرگی دارند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه با اشاره به تنش اخیر هند و چین و در پاسخ به پرسشی در این خصوص افزود: آن‌ها به درگیری‌های شدید رسیده اند و ما مشاهده می‌کنیم چه اتفاقی دارد می‌افتد. ما تلاش می‌کنیم به آن‌ها برای خروج از این وضع کمک کنیم.

گفتنی است از دوشنبه هفته گذشته، درگیری‌های خونینی میان هند و چین آغاز شده است که موضوع آن «دره گلوان» است؛ دره‌ای واقع در بلندی‌های هیمالیا. این درگیری‌های میان هند و چین، ادامه تنشی‌هایی است که از زمان جنگ میان دو کشور در سال ۱۹۶۲ آغاز شد؛ جنگی کوتاه که به پیروزی چین انجامید، اما نتوانست اختلافات مرزی بین دو کشور را حل کند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه چین روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر بر دره گلوان ادعای مالکیت کرد. بنا بر اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه چین، این بخش از هیمالیا، در قسمت غربی مرز دو کشور واقع است و از این رو، بخشی از قلمرو ارضی چین به شمار می‌آید.

دو کشور هند و چین مشترکاً مرز مشخص شده‌ای با طول ۲۴۰۰ مایل دارند. طبق اطلاعات رسمی وزارت دفاع هند، نیرو‌های چینی در طی دو سال گذشته ۷۵۲ بار تمامیت ارضی هند را نقض کرده اند. این دو کشور یکدیگر را به ورود غیرقانونی به خاک سرزمین هایشان متهم کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تنش مرزی کاخ سفید حال مذاکره هند و چین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۶۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است

در ادامه سفر هیئت بلندپایه فرهنگی کشورمان به ارمنستان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاون وزیر خارجه ارمنستان دیدار و درباره گسترش دیپلماسی فرهنگی میان دو کشور به گفت وگو پرداختند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار علاوه بر مباحث فرهنگی مشترک بین دو کشور، مسائل مهم بین‌المللی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور در این دیدار، با ارائه تحلیلی از وضعیت فعلی منطقه غرب آسیا و به‌ویژه اتفاقات اخیر غزه، بر ضرورت تلاش برای برقراری صلح پایدار در منطقه با کمک کشورهای همسایه تأکید کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب، ارمنستان را همسایه‌ای نجیب و مورد احترام خواند و رویکرد شفاف ایران را در دفاع از تمامیت ارضی کشورها و تلاش‌ها برای برقراری صلح منطقه‌ای را تبیین کرد.

ایمانی‌پور به اشتراکات فرهنگی و تمدنی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: این سفر فرصتی را فراهم آورده است تا دیدگاه عمیق‌تری نسبت به کشور ارمنستان به دست آوریم. 

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: همکاری‌های فرهنگی و افزایش سطح روابط بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان باید دنبال شود. 

ایمانی‌پور همچنین به نقش رسانه‌ها در ترویج دانش و آگاهی میان مردم دو کشور اشاره کرد و خواستار همکاری متقابل دو کشور در این زمینه شد.

همچنین در این نشست، معاون وزیر خارجه ارمنستان ضمن استقبال از هیئت بلندپایه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که امضای سند مبادلات فرهنگی به تقویت روابط دوجانبه ایران و ارمنستان منتهی شود.

وی تصریح کرد که ارمنستان همواره به ایران به مثابه یک کشور دوست و همسایه مطلوب نگاه کرده است. 

طی این دیدار که با حضور سبحانی، سفیر ایران در ارمنستان و اسدی موحد، رایزن فرهنگی کشورمان نیز برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد
  • آیا « راه حل دو کشوری » میان فلسطین و اسرائیل ممکن است؟/ چالش های پیش روی کشور مستقل فلسطین چیست؟
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • استراتژی جدید: نقشه بایرن برای مربیان معروف!
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • بایرن مونیخ به این دو دلیل سراغ زین الدین زیدان نمی‌رود
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است/ تعداد شاگردان استادی که سالیانی 100 شاگرد داشت به 10 نفر رسیده! حدود 150 استاد در سال گذشته تدریس داشتند، اما در سال جاری تا 2 ماه از تدریس محروم بودند
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی