Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت:تمدن نوین اسلامی در سایه همت و تلاش جهادی مبلغین شکوفا و حاکم می‌شود. ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، همایش استانی گام دوم تبلیغ و آئین تکریم و تجلیل از فعالان عرصه تبلیغ دین ظهر امروز با حضور مسئولان به‌مناسبت یکم تیرماه; سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در مجتمع نور سنندج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی, نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: براساس فرموده قرآن توبه کردن و جهاد و مجاهدت در راه خدا با جان و مال, انسان‌ها را به راه راست هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه اسوه و الگوی همه مسلمانان برای دستیابی به رشد و تعالی، پیامبر اکرم(ص) است, گفت: پیروی از دین؛ دنیا و عاقبت انسان را تضمین کرده و باید در خدمت دین بود, تا نصرت الهی همواره پشتیبان بندگان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه همه عالم بشریت زیر حکومت و سلطه خداوند است, خاطرنشان کرد: ارکان دین هیچ‌گاه تعطیل‌شدنی نیست و باید همواره برای سربلندی و عاقبت‌ به‌خیری در مسیر قرب الی الله گام برداریم.

وی به نقش سازمان تبلیغات اسلامی در توسعه فرهنگ دینی پرداخت و تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید با هنرنمایی لازم در راستای انجام فعالیت‌های دینی و فرهنگی تلاش کرده و در این روزهایی کرونایی و تعطیلی بسیاری از برنامه‌های حضوری، از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغ و ترویج دین استفاده کند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی اکنون وارد چهل سالگی فعالیت خود و بلوغ فکری شده و امیدواریم با بکارگیری شیوه‌های متنوع در سطح شهر و روستا, با توانمندی و نشاط عالی‌تر فعالیت کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان  با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی باید سهم خود را در ایجاد تمدن نوین اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اجرا کند، یادآور شد: اساس تمدن, فرهنگ بوده و باید تمدن نوین اسلامی در جهان شکوفا و حاکم شود و تحقق این امر, وظیفه مبلغین است که باید هنر خود را در این زمینه نشان و مردم دنیا را با زیبایی‌های اسلام آشنا کنند.

رویکردهای جدید تبلیغات اسلامی در کردستان

حجت‌الاسلام  احمد حاتمیان, مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این مراسم تبیین آموزه‌های وحیانی و سنن نبوی را یکی از کارکردهای ارزشمندی دانسته که انسان‌های صالح در طول تاریخ اسلام برعهده داشته‌‌اند, اظهار داشت: براساس آیات قرآن, تبلیغ و تبیین معارف الهی به جامعه, اقدامی ارزشمند است.

وی افزود: انسان‌هایی که در مسیر تبلیغ معارف الهی گام برداشته و فقط  توجهشان به رضایت‌مندی حق‌تعالی و از حاشیه‌پردازی‌ها و جنجال‌هایی که احیانا در مسیر حرکت مبلغان دین اتفاق می‌افتد، هراسی نداشته، از سوی خداوند تحسین می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه شیوه و متد تبلیغ در میزان تاثیرگذاری تبلیغ دین مهم و اثرگذار است, هشدار داد: اگر انسان در مسیر تبلیغ دین از معیارهای عقلانی عبور کند, قطعا تبلیغ و اقداماتش اثر مثبتی نخواهد داشت.

وی با ذکر اینکه همه مبلغین، کانون‌های فرهنگی و تشکل‌ها مبین احکام شریعت و مبانی بنیادی دین هستند, گفت: شناختن معارف برای جامعه هدف و مخاطب بسیار مهم و باید برای تبلیغات درست و منتج به نتیجه, سخن مخالفان را نیز شنید تا فکر آنها را به سمت درست سوق داد.

حاتمیان با تاکید بر اینکه باید برای گفت‌وگو در تبلیغ دین, شنیدن صدا, نگرش‌ها و اندیشه‌های مخالف; ظرفیت فکری و ظرفیت بالای شنیدن اندیشه‌های مخالف ایجاد کنیم، تصریح کرد: فعالان فرهنگی زمانی موفق شده که این رویکرد را لحاظ کرده و باب گفت‌وگو را باز کنند.

گیلان| زمینه‌سازی تمدن اسلامی با عمل به بیانیه گام دوم انقلاب محقق می‌شودنقش برجسته علمی امام صادق(ع) در شکوفایی تمدن اسلامی

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی در گام و رویکرد جدید، تبلیغ را از چارچوب منبر و جماعت به متن جامعه کشانده و می‌خواهد در مسئله تبلیغ از تبلیغ اجتماعی هم بهره ببرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اهدای خون ماموستایان، تلاش فعالان قرآنی و هیئات مذهبی در ایام شیوع کرونا, حضور اجتماعی, فعالیت جهادی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق را از برنامه‌های اخیر این سازمان خواند و بیان کرد: برای پیشبرداین برنامه‌ها از ظرفیت روحانیون و مبلغین استفاده خواهد شد.

حاتمیان با بیان اینکه ارتباط با تشکل‌های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت, هم‌افزایی, توانمندی و حمایت از آنها از دیگر رویکردهای این سازمان است; عنوان کرد: در این راستا مدیریت تعاملی بین سازمان تبلیغات و تشکل‌های مردمی ایجاد خواهد شد.

ماموستا اقبال بهمنی, مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج نیز در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: تبلیغ دین خدا رسالت اصلی و اساسی برای پیروان دین و از جایگاه والایی برخوردار است.

خدمت‌رسانی به روستانشینان کردستانی تداوم یابد

 وی گفت: شاید قبول دین برای بسیاری از مردم سخت و مشکلاتی در راه تبلیغ دین وجود داشته اما امدادهای الهی همیشه همراه مبلغین بوده و آن را در زندگی حس کرده‌اند.

 ماموستا بهمنی با اشاره به نقش سازمان تبلیغات اسلامی در استان اظهار کرد: گرچه کردستان دارای دو مذهب تشیع و تسنن بوده اما متولیان این حوزه با رویکرد وحدت‌آفرین، تقریب مذاهب و عدالت محوری اقدام به فعالیت در استان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ایجاد خانه‌های عالم در روستاها حرکت ارزشمندی از سوی تبلیغات اسلامی است; تصریح کرد: امیدواریم خدمت‌رسانی به مردم روستاهای کردستان همچنان تداوم یابد.

در این آئین برنامه مولودی‌خوانی و دف‌نوازی اجرا و  از فعالان عرصه تبلیغ دین در استان کردستان تجلیل شد.

انتهای پیام/481/ ز

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان کردستان سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغات اسلامی تمدن نوین اسلامی تبلیغ دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۶۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت عملیات وعده صادق مانند تسخیر لانه جاسوسی است

نماینده‌ ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: عملیات‌ غرور آفرین "وعده صادق" پیروزی عظیمی است که هنوز زوایای بزرگ آن خیلی مطرح نشده و مانند مقاطع بزرگی که در انقلاب اسلامی داشتیم، است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و تکریم مقام شهید مطهری در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور کارکنان سپاه استان قم و رده های تابعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی  نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در این مراسم اظهار داشت: شهید مطهری در بین شهدای روحانی و در بین بسیاری از شهداء، برجسته و خورشید درخشان است.

وی با اشاره به تعابیر امام(ره) درباره شهید مطهری گفت: بیانیه‌های امام همیشه مختصر بود، اما درباره شهید مطهری 32 ویژگی بیان کردند که راجع به دیگران بیان نشده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: شهید مطهری به ما آموخت در بطن سیاست، اخلاق داشته باشیم، در بطن عرفان، انقلابی باشیم، (عرفان) مطهری را از انقلابی‌گری باز نداشت، سیاست مداری او را از مرز تقوا خارج نکرد، هر چیزی را به زمان و موقع خودش انجام می‌داد.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی افزود: الگو بودن و پیام شهید مطهری برای سپاه این است که در همه ابعاد رشد کنید و لذا سپاه یک تفاوتی که با همه نهادها دارد، پاسداری‌اش از انقلاب در یک عرصه نیست بلکه در همه عرصه‌ هاست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی‌ها دفاع‌های متفاوتی از انقلاب می‌کنند، تصریح کرد: برخی‌ها در قالب‌های مختلف از انقلاب دفاع فرهنگی، دفاع سیاسی، دفاع نظامی، دفاع اقتصادی می‌کنند اما دفاع سپاه از انقلاب اینگونه است، می‌گوید هرجا خطر است من هم آنجا هستم.

وی با اشاره به فلسفه همزمان بودن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و سالروز شهادت شهید مطهری خاطر نشان کرد: این دو مناسبت را باهم قرار دادیم که بگوییم سپاه با دو بال علم و ایمان استوار است و با وجود این دو مورد و مدیریت آنها زندگی را نمی‌بازیم.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با تأکید بر اینکه باید دنبال معرفتی بود که شایسته انسان باشد عنوان کرد: نگذارید هر روزتان با هم مساوی و یکی باشند، نگذارید بصیرت و درک شما از حقایق محدود شود بلکه همواره نسبت به رشد علمی‌خود روز به روز تلاش کنید.

وی با اشاره به عملیات غرور آفرین وعده صادق اظهار داشت: این پیروزی عظیمی که هنوز زوایای بزرگ آن خیلی مطرح نشده، مانند مقاطع بزرگی که در انقلاب اسلامی داشتیم است، مثل تسخیر لانه جاسوسی که انقلاب دوم بود، این را باید گفت که گام سوم و انقلاب سوم بود که انجام گرفت و یک سدی شکسته شد.

در پایان این مراسم ،کارکنان سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) با حضور بر مزار شهید مطهری ، به این شهید عزیز ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • اهمیت عملیات وعده صادق مانند تسخیر لانه جاسوسی است
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • کمک به فقرا توسط کارمندان در کردستان نهادینه شود
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد
  • ‌معلم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ + فیلم
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها