Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نخست وزیر پاکستان تهاجم فرهنگی غرب را یکی از خطرناک ترین جنگ‌ها علیه کشورش دانسته و خواستار هوشیاری عمومی شهروندان شد. تاریخ انتشار: 18:10 - 01 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۰۶۰۷

خبرگزاری میزان -بنابر گزارش از ای.آر.وای نیوز، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان که خود سال های زیادی از عمرش را در کشورهای غربی به خصوص انگلیس زندگی کرده است به خطرات تهاجم فرهنگی غرب اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: نفوذ گسترده فرهنگ غرب و اثرگذاری مستقیم آن روی جوانان کشورهای اسلامی به خصوص پاکستان باعث نابودی فرهنگ بومی می شود.

عمران خان گفت: اینکه جوانان هر چه می خواهند را در اینترنت پیدا می کنند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد نگران کننده است.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: مسئولین کشور وظیفه دارند برای حفظ فرهنگ بومی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن از تمام وسایل و امکانات موجود استفاده کنند.

عمران خان افزود: تهاجم فرهنگی غرب حتی در زمینه آموزش نیز نفوذ داشته و آنچه نسل جوان و نوجوان می آموزند آمیزه ای از تعالیم غربی و فرهنگ بد آنجا است.

رهبر حزب تحریک انصاف گفت: فرهنگی بومی پاکستانی بسیار غنی است و همه ما وظیفه داریم نسبت به این مساله مهم هوشیار باشیم که با از دست رفتن فرهنگ بومی و اسلامی تبدیل به مهره های دشمنان می شویم.

وی تاکید کرد: فرهنگ غربی دقیقا معیارهایی مخالف معیارهای اسلامی دارد و تلاش می کند از طریق ابزارهای مختلف و تکنولوژی های جدید ذهن جوانان را در اختیار بگیرد.

عمران خان به طور ضمنی خواستار اعمال محدودیت هایی در دسترسی به اینترنت شده و گفت: جوانی که هنوز توان تشخیص مسائل خوب و بد را ندارد نباید آزادانه با تهاجم فرهنگی غرب در اینترنت مواجه شود.

گفتنی است پاکستان دومین کشور پرجمعیت مسلمان به حساب می آید و سال ها تحت سیطره انگلیس قرار داشته است. مسلمانان پاکستانی در سال 1947 توانستند با سال ها مبارزه استقلال خود را از هند بریتانیایی به دست آورند وکشوری جدا تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: افزایش 684 درصدی ابتلا به کرونا در افغانستان کرونا و هشدارها نسبت به وقوع فاجعه انسانی در افغانستان احتمال ابتلای بیش از یک میلیون نفر به کرونا در کابل برنامه استقبال از ترامپ دلیل اصلی «شیوع کرونا» در هند است آزمایش موفق واکسن کرونا بر روی میمون در روسیه پیش ‌بینی ابتلای ۱۵۰ هزار نفر به کرونا در پاکستان تا اوایل خرداد شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد: مرز افغانستان و ایران باز شد
۸۰ درصد مبتلایان به کرونا بهبود می‌ یابند کرونا، تجارت "پاکستان و چین" را نشانه رفت آنچه روس‌ها برای مقابله با "شیوع کرونا" انجام دادند کرونا مرز پاکستان و افغانستان را هم بست

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عمران خان پاکستان تهاجم فرهنگی غرب عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۶۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو با «عادل کریملی» همتای آذربایجانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار گفت: اشتراکات زیاد فرهنگی، تاریخی و تمدنی با آذربایجان داریم و به همین خاطر یک ایرانی در آذربایجان و یک آذربایجانی در ایران احساس غربت نمی‌کند.

وی افزود: بنای ما در دولت آیت‌الله رئیسی بازطراحی رابطه فرهنگی با کشورهای همسایه است.مواضع جمهوری اسلامی ایران در درگیری‌های اخیر تاکید بر حقانیت برادران آذربایجانی بود.

اسماعیلی گفت: تمایل داریم تفاهم‌نامه جامع فرهنگی بین دو کشور مجدد امضا شود. مرزهای آبی و دریایی مشترک و طولانی با کشور آذربایجان داریم و پیشنهاد می‌کنم تبادلات فرهنگی در شهرهای مرزی ایجاد شود. همچنین آمادگی داریم بین نویسندگان و سینماگران دو کشور نشست مشترک سینمایی برگزار کنیم.

اسماعیلی گفت: رییس‌جمهور ایران تاکید دارند هر کار فرهنگی در حوزه همسایگان در بخش‌هایی باشد که کاملاً همراهی و اتفاق نظر متقابل وجود داشته باشد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا اولین جشنواره فیلم‌های سینمایی کشورهای حاشیه خزر را برگزار کنیم در همین زمینه از شما و سینماگران شما دعوت می‌کنیم تا در این جشنواره حضور داشته باشید.

کد خبر 6095070 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اسماعیلی با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند