Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو روابط عمومی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) اعلام کرد،‌ طی یک هفته بمباران ترکیه در شمال عراق شش عراقی کشته و ساکنان ۱۰ روستا کوچ کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، کاوه شیخ موس، عضو روابط عمومی پ.ک.ک به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: طی یک هفته بمباران ترکیه از زمان آغاز عملیات "پنجه ببر" شش شهروند عراقی کشته شده و ساکنان ۱۰ روستای مرزی از توابع اقلیم کردستان عراق کوچ کرده و زمین‌های کشاورزی از جمله گندم‌زارها و زمین‌های جو آتش گرفته‌اند، خساراتی نیز به زیرساخت‌ها و منازل وارد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اکثر مناطقی که هدف جنگنده‌های ترکیه قرار گرفته‌اند شاهد هیچ اثری از نیروهای پ.ک.ک نیستند، از جمله این مناطق دو شهرستان سنجار در غرب موصل و مخمور واقع در بین موصل و اربیل در شمال این کشور هستند.

بنا به تاکید این عضو پ.ک.ک، از بیش از ۲۷ سال پیش ترکیه اردوگاه آوارگان کردهای این کشور را در شهرستان مخمور هدف گرفته است، در حملات هوایی ترکیه غیرنظامیان هدف گرفته می‌شوند. این حملات جدید منجر به کشته شدن سه شهروند که برادر و از ساکنان منطقه شیلادزی بودند، نیز کشته شدن دو تن در منطقه متینه و یک تن در منطقه برادوس شدند که پستی نیز در نیروهای پیشمرگ وابسته به اقلیم داشته است.  

این در حالی است که  وزارت خارجه عراق امروز (یکشنبه) یادداشت اعتراضی را به سفیر ترکیه در این کشور تقدیم کرد.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت، در بندهای این اعتراض‌نامه به چالش‌های مشترک کشورهای همجوار تمرکز شد که با اقدامات یک‌جانبه قابل حل نیستند.

وزارت خارجه عراق در این یادداشت اعتراضی بر موضع ثابت و اولیه این کشور در حق خود در دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت آن و نیز امکان درخواست از شورای امنیت و سازمان‌های بین‌المللی برای حمایت از عراق تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عملیات ترکیه در شمال عراق حزب کارگران کردستان ترکیه پ ک ک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان