Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا استاد رحیمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در کشوری مثل افغانستان که دارای مرز مشترک با ایران است، حدود ۱۰ هزار تن مواد مخدر کشت می‌شود که سال گذشته، حدود هزار تن از این مقدار در ایران کشف و ضبط شده بود.

وی با اشاره به انجام دو هزار و ۳۸۵ عملیات برای کشف مواد مخدر در کشور گفت: البته میزان کشفیات مواد مخدر در استان ما نسبت به شرق کشور کم‌تر بوده و این رقم در سال گذشته به حدود سه تن رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذربایجان شرقی در رده ۲۸ کشور در شیوع اعتیاد

استاد رحیمی از وجود ۸۰ هزار معتاد شناسنامه دار در استان خبر داد و گفت: این استان از بابت شیوع اعتیاد در رده ۲۸ کشور قرار گرفته و جزو استان‌های پاک بوده و در جمع آوری معتادان متجاهر رتبه اول را دارد.

وی با اشاره به انجام عملیات پاکسازی در ۸۶۰ محله برای امنیت و آسایش شهروندان گفت: در سال گذشته مجموع متهمان دستگیر شده در رابطه با مواد مخدر در استان، هفت هزار و ۳۷۲ نفر بوده که شاهد افزایش ۳۰ درصدی دستگیری‌ها نسبت به سال ۹۷ بودیم که از این تعداد، پنج هزار و ۴۲۹ نفر خود معتاد بودند.

۱۶۰ هزار نفر آسیب دیده از مواد مخدر در استان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اعتیاد را علت العلل اکثر آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: هم اکنون تعداد خانواده‌های آسیب دیده از مواد مخدر در استان، ۱۶۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از افراد معتادی که به کمپ‌ها آمده و ترک می‌کنند، دوباره رو به اعتیاد می‌آورند، گفت: پس از پاک شدن فرد معتاد، تمامی آحاد جامعه نسبت به عدم بازگشت دوباره این فرد به اعتیاد و عدم طردشدگی وی وظیفه‌ای بر عهده دارند اما متأسفانه طردشدگی عامل بزرگی برای برگشت فرد به اعتیاد است.

استاد رحیمی ادامه داد: باید سبک‌های فرزندپروری در مدارس و دیگر نهادها رواج یابد که البته هم اکنون کارهای فرهنگی خوبی توسط سازمان‌های مختلف در نقاط پرخطر انجام می‌شود.

نظارت شدید بر عدم کشت مواد مخدر

وی با اشاره به نظارت‌های لازم برای عدم کشت هر گونه مواد مخدر کشور و به دنبال آن در استان گفت: نظارت‌های شدیدی برای جلوگیری از هر گونه کشت مواد مخدر در استان انجام می‌گیرد تا نسبت به عدم کشت این مواد اطمینان کسب شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: سال گذشته در زمینه مقابله با شیوع اعتیاد در سطح پژوهشی رتبه دوم را کسب کرده و در عرصه پژوهش و پایان نامه‌های انجام شده تبدیل به الگویی شدیم.

شیوع اعتیاد در میان جامعه کارگری استان بالاتر از میانگین کشوری

وی با اشاره به بالا بودن میزان شیوع اعتیاد در جامعه کارگری های استان نسبت به میانگین کشوری گفت: باید اقداماتی در جهت پیشگیری و جلوگیری از این امر انجام شود.

تلاش برای احداث مرکز ماده ۱۶ زنان تا هفته دولت

استاد رحیمی در خصوص آخرین وضعیت احداث مرکز ماده ۱۶ زنان در تبریز نیز گفت: بودجه این طرح تخصیص یافته و باید هر چه سریع‌تر نسبت به برگزاری مناقصه برای این طرح اقدام شود که در صورت پیگیری، این طرح می‌تواند در هفته دولت افتتاح شود.

وی ادامه داد: ۱۰۰ نفر از زنان مبتلا به اعتیاد که کارتن خواب بوده، می‌توانند در این مرکز اسکان یابند که حتی برای اشتغال این افراد هم برنامه ریزی هایی انجام یافته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همچنین از وجود ۳۰ هزار دانش آموز پر خطر که دارای سابقه در یکی از ۱۹ آسیب مورد تهدید همچون خودکشی، مصرف یکبار مواد مخدر، مصرف قرص، افراد بی سرپرست و بدسرپرست و غیره هستند، خبر داد و گفت: باید مراقبت ویژه ای از این تعداد دانش آموز در معرض آسیب انجام شود.

کد خبر 4954749

منبع: مهر

کلیدواژه: اعتیاد پیشگیری از اعتیاد ترک اعتیاد هفته مبارزه با دخانیات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان استانداری سمنان آتش سوزی بیرجند ایلام یاسوج مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر در استان شیوع اعتیاد استاد رحیمی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم

حجت الاسلام محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور به همراه هیأت عالی قضایی نیز در روز نخست از سفر به  استان هرمزگان به صورت سرزده از شعب مختلف دادگاه های تجدیدنظر و دادسرای شهرستان بندرعباس بازدید کرد.

وی در دیدار چهره به چهره و گفت و گوی صمیمانه با برخی از قضات و کارکنان علاوه بر شنیدن درخواست های آنان، به بررسی تعدادی از پرونده های شعب از نظر نوع و نحوه رسیدگی و مواردی از این قبیل نیز پرداخت و اظهار کرد: همچنین از رسیدگی سریع‌ همراه با دقت به پرونده‌ ها نبایدغافل شد.

این مقام عالی رتبه قضایی در توصیه به کارکنان قضایی و اداری این مجموعه ها عنوان کرد: محور قرار دادن سند تحول قضایی برای پیشبرد امور و انجام وظایف محوله در خدمت رسانی مطلوب تر به مردم امری ضروری است.
 

حجت الاسلام موحدی آزاد با بیان اینکه سند تحول قضایی ریل گذاری اصولی برای تعامل و ارایه خدمت بهتر به مردم است، تصریح کرد: انتظار می رود تمامی فعالان حوزه قضایی از راهکارهای بنیادین و جامع این سند در برنامه ریزی های خود برای جلب رضایت مردمی بهره بگیرند.

 دادستان کل کشور همچنین در سفر به میناب افزود: قضات ما از تمام ظرفیت های قانونی برای اعطای نهادهای ارفاقی به زندانیان در راستای کاهش جمعیت زندان و رفتن به سمت کاهش آسیب های اجتماعی بهره می گیرند، با این وجود در مواجه با مجرمان مرتبط با جرایم خشن به ویژه  قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ که زندگی مردم را به آتش اعتیاد می سوزانند هیچ گونه ترحمی نداشته و نخواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون