Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جامعه سیاه پوستان در تاریخ آمریکا شاهد شمار بسیاری از قتل عام‌ها بوده که کشتار شهر تالسا یکی از این جنایت هاست. تاریخ انتشار: 20:00 - 01 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۰۵۱۷ خبرگزاری میزان - اعتراض‌ها و تظاهرات گسترده در آمریکا پس از قتل جورج فلوید که طی چند هفته اخیر چهره شهر‌های آمریکا را دست خوش تغییر کرد، بستری شد تا رسانه‌های جهان، برگ جدیدی از کشتار سیاهان را به تصویر بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نشریه نیویورک تایمز در گزارشی به یک مورد از کشتار جمعی و قتل عام سیاهان در تاریخ آمریکا پرداخته است.   بنابر این گزارش، حوادث شهر تالسا در ایالت اوکلاهما در نخستین روز ماه ژوئن سال ۱۹۲۱، یکی از خونین ترین حوادث در تاریخ آمریکا به شمار می‎رود.

در این حوادث، یکی از ثروتمندترین جوامع سیاه پوستان در آمریکا به غارت برده شد و خانه‌ها در آتش نژادپرستی سوزانده شد. 
در منطقه «گرین وود» که سیاهان مرفه در آنجا زندگی می‌کردند، سفید پوستان بیش  از یک هزار خانه، ده‌ ها کلیسا، ۵ هتل، ۳۱ رستوران، ۴ داروخانه و ۸ مطب پرشک و همچنین یک کتابخانه عمومی و یک بیمارستان را تخریب کردند.
تخریب ها و به آتش کشیدن این اماکن باعث شد تا ۹ هزار سیاه پوست ساکن شهر تالسا، آواره و بی خانمان شوند.
تصاویر باقی مانده از این حادثه نشان می‎دهد بازماندگان در  این قتل و عام در اردوگاه‌های کار اجباری به کار گرفته شدند. بیشتری بخوانید:  نگاهی به ساختار پلیس آمریکا؛ تاریخی پر از خشونت و نژادپرستی  خشم‎هایی که پس از قتل جورج فلوید شعله ور شدند از همان روز‌های نخست، بسیاری از مردم شهر تالسا معتقدند بودند که مقام‌های آمریکایی، این جنایت را در جامعه سیاهان با ادعای کم بودن کشته شدگان سرکوب و پنهان کردند.    
این در حالی است تخمین زده می‌شود ۳۰۰ نفر در قتل عام شهر تالسا کشته شدند.   به نظر می‎رسد که شمار قربانیان جنایت شهر تالسا همچون یک راز باقی مانده است.
«راندی کربیلی»، روزنامه نگار، در کتابی به نام تالسا ۱۹۲۱، پرده از قتل عام برداشته است.   پاسخ‌ها به پرسش‎ها درباره این جنایت سال گذشته پس از آنکه باستان شناسان ۲ گور دسته جمعی را در این شهر کشف کردند، داده شد.  
«اوایویا هوکر»، دختری که در آن سال تنها ۶ سال داشت هنگام شهادت دادن در کنگره در سال ۲۰۰۷، چهره‌ای وحشتناک از قتل عامی که در شهر تالسا به دست سفید پوستان رقم خورده بود، ارائه داد.
وی گفت «مهاجمان در قتل عام سیاهان با سلاح‌هایی که پرچم آمریکا بر روی آنها بود به سمت خانه‌های سیاه پوستان تیراندازی کردند.»     نیویورک تایمز در پایان می‎نویسد «صدمین سالگرد یکی از خونین‌ترین حوادث خونین در تاریخ آمریکا به سرعت در حال نزدیک شدن است؛ هنگامی که باستان شناسان کار خود را برای انجام تحقیقات دوباره از سر بگیرند، ساکنان جدید شهر تالسا می‌توانند بیشتر در مورد این جنایت بدانند.»  
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جورج فلوید آمریکا دونالد ترامپ تاریخ آمریکا سیاه پوستان شهر تالسا قتل عام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۷۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست

به گزارش خبرگزاری مهر، تشکل‌های دانشجویی در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای از خیزش دانشجویان و نخبگان آمریکایی در حمایت از مردم مظلوم غزه، استقبال کردند.

پایگاه خبری العهد لبنان شنبه شب گزارش داد که تشکل‌های دانشجویی در نوار غزه روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای با استقبال از همبستگی و حمایت انجمن‌های دانشجویی ده‌ها دانشگاه در سرتاسر آمریکا از خیزش جنبش‌های دانشجویی ضد جنایت اسرائیل در نسل کشی مستمر در حق اهالی غزه تقدیر و تمجید کردند.

در این بیانیه آمده است که حمایت ده‌ها تشکل دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا یادآور تاریخ سراسر درخشان مبارزه جنبش‌های دانشجویی در آمریکا و همچنین قیام تاریخی تشکل دانشجویان در آمریکا سال ۱۹۶۸ میلادی است که سلطه امپریالیستی آن روزگار از ویتنام تا فلسطین را به چالش کشید و با قیام تاریخی خود نقطه عطفی در تحول وضعیت اروپا و آمریکای آن روزگار رقم زد.

تشکل‌های دانشجویی نوار غزه با ابراز صمیمانه‌ترین درودها به پیشگاه دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های کلمبیا، ییل، نیویورک، روتجرز، میشیگان و ده‌ها دانشگاه دیگر در سرتاسر آمریکا از خروش همبستگی آنان در پایان دادن به نسل کشی آمریکایی صهیونیستی ضد ساکنان غزه تقدیر و تمجید کردند.

تشکل‌های دانشجویی در نوار غزه با اشاره به بمباران هدفمند صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا ضد مراکز دانشگاهی و فرهنگی و غیرنظامیان در غزه سرکوب قیام دانشجویان ضد جنایت‌های آمریکا و اسرائیل در غزه از سوی پلیس آمریکا و محرومیت دانشجویان در خدمات آموزشی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که سرکوب تجمعات دانشجویی و نخبگان در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا در شرایطی ادامه دارد که مدیران دانشکده‌ها در اقدامی هماهنگ با برخی اعضای مجلس نمایندگان در حال سیاه نمایی، اخراج و تخریب وجهه فعالان و نخبگان حامی فلسطین و بستن نهادهای دانشجویی مانند «دانشجویان برای برپایی عدالت در فلسطین» هستند.

این بیانیه تصریح کرد که قیام گروه‌ها و انجمن‌های دانشجویی در سرتاسر دانشگاه‌های آمریکا یادآور قیام تاریخی و انتفاضه دانشجویی سال ۱۹۶۸ میلادی در آمریکا است با به چالش کشیدن نظام سلطه از ویتنام تا فلسطین تحولی بنیادین در وضعیت اروپا و آمریکای آن روزگار رقم زد و اینک نیزف جنبش دانشجویی کنونی با خیزش خود در سال ۲۰۲۴ طلایه دار تکرار تاریخ است.

این بیانیه با اشاره به تصویب کنگره آمریکا در ارسال بسته تسلیحاتی جدید به ارزش ۲۶ میلیارد دلار به اسرائیل در نسل کشی و بمباران ملت مظلوم غزه، تلاش دانشجویان آمریکایی در توقف ماشین جنگ و کشتار در محافل دانشگاهی را ستورد.

دانشجویان نوار غزه در بیانیه خود بار دیگر تاکید کردند که نسل جدید برآمده در دل آمریکا هرگز از این لحظه به بعد پدیده صهیونیسم، نژادپرستی و کشتارجمعی را نخواهد پذیرفت و با حمایت از فلسطین و آرمان آزادی آن از نهر تا بحر با حمایت دانشجویی خود مرزها را در نوردیده است و اینک، زمان در هم شکستن ماشین جنگی سلطه امپریالیستی نظام حاکمه آمریکا فرا رسیده است.

این جنبش در بیانیه خود خاطرنشان کرد که دانشجویان تشکل‌های دانشجویی در غزه با دستان گره خورده در حمایت از همه جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین در دانشگاه‌های مختلف آمریکا برای توقف نسل کشی رژیم نازی اسرائیل ضد اهالی غزه دوشادوش آنان استوار و پابرجا است.

• ⁠ الکتلة الإسلامیة – حرکة المقاومة الإسلامی ة
• ⁠ کتلة الوحدة الطلابیة – الجبهة الدیمقراطی ة
• ⁠ إتحاد لجان کفاح الطلبة – جبهة التحریر العربی ة
• إتحاد لجان کفاح الطلبة الفلسطینی – الجبهة العربیة الفلسطینیة
• الرابطة الإسلامیة – الجهاد الإسلامی
• الشبیبة الفتحاویة – حرکة فتح
• تجمع المبادرة الطلابی – حرکة المبادرة الوطنیة الفلسطینیة
• جبهة العمل الطلابی – الجبهة الشعبیة
• شبیبة التحریر الفلسطینیة – جبهة التحریر الفلسطینیة
• کتلة الاستقلال الطلابیة – الاتحاد الدیمقراطی الفلسطینی فدا
• کتلة نضال الطلبة – جبهة النضال الشعبی الفلسطینی
• کتلة الأرض والإنسان – الجبهة الشعبیة القیادة العامة
• کتلة اتحاد الطلبة التقدمیة – حزب الشعب الفلسطینی

کد خبر 6090465

دیگر خبرها

  • نفوذ سامانه بارشی از جمعه در اردبیل
  • (ویدئو) طغیان شدید رودخانه‌های فصلی در امارات بعد از بارش سنگین امروز صبح
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!
  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • پرفورمنس خروش ملت‌ها در حمایت از اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • مسی توقف ناپذیر؛ تاریخ سازی لئو در آمریکا و جهان
  • انتقام سیمئونه از والورده / باز هم نژادپرستی در لالیگا!
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست