Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر این که به دلیل عاقل بودن مردم، عدم توجه عالمان دین به وظیفه تبلیغی خودشان، ملاک گمراهی نخواهد بود، گفت: امروز واقعا عقل و فطرت انسانی برباطل بودن آمریکا و اسرائیل شهادت می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «محسن اراکی» در  كنگره «گام دوم تبليغ» که امروز همزمان با اول تيرماه سالروز تاسيس سازمان تبليغات اسلامي و روز تبليغ و اطلاع رساني دينی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی قم در مجتمع نور برگزار شد، با اشاره به آیه «قل أطيعوا الله وأطيعوا الرسول فإن تولوا فإنما عليه ماحمل وعليكم ماحملتم وإن تطيعوه تهتدوا وما على الرسول إلا البلاغ المبين» اظهار داشت: می‌توان گفت این آیه کریمه منشور تبلیغ اسلام را به طور موجز و خلاصه برای همه ما تبین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود:  ما از گنجینه عظیمی هم در عرصه محتوا و هم در عرصه قالب ها و هم در عرصه انرژی پایان ناپذیر عشق به اهل بیت(ع) برخورداریم چراکه هیچ حرکتی بدون محرک تحقق پیدا نمی‌کند و ما در مکتب تشیع از این انرژی بی پایان برخورداریم که یک درخشش آن در مسأله قیام حسینی و عاشورا و اربعین و مراسم هایی از این دست جلوه گر می‌شود.

 

وی در ادامه عنوان کرد: یک موقع با یکی از علمای بزرگ اهل سنت بحث می کردیم، او می گفت شما شیعه ها چیزی دارید که ما نداریم و آن هم گریه است؛ او می گفت: در عربستان همیشه برای ما جالب توجه بود که ایرانی ها وقتی وارد مدینه النبی می شوند همین که وارد مسجدالنبی می شوند شروع به گریه می‌کنند و ایرانی ها شور و هیجان عجیبی دارند که برای ما نامفهوم است.

 

آیت الله اراکی با اشاره به این که شیعه را به مکتب گریه متهم می‌کنند، گفت: بله ما مکتب گریه هستیم یعنی ما مکتبی هستیم که از یک انرژی عاطفی، محرک و پایان ناپذیری برخودار هستیم که همه چیز را می‌تواند بسازد و همه بنیان ظلم را می‌تواند از بیخ و بن برکند و این خیلی انرژی سازنده است، از این رو باید در عرصه تبلیغ از این انرژی، خوب بهره بگیریم و ببینیم چه چیزی می‌تواند این قوه محرکه را به جنبش دربیاورد و جهت دهی کند.

 

وی بیان داشت: یکی از خطراتی که امروز کل عرصه دین را تهدید می‌کند همین است که که دشمن از این انرژی بر علیه اهداف دین استفاده کند چون همه می دانیم که در استراتژی جنگ نرمی که دشمن برای ما تعریف کرده است، رخنه کردن در مراسم عاشورایی و در بین مداحان و سخنوران عرصه تبلیغ و منبر، جزو مهمترین خطوط استراتژیکی است.

 

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما توان بسیار زیادی داریم و علاوه بر این انرژی یک محتوای غنی در اختیار داریم و این سرچشمه معارفی که اهل بیت(ع) در اختیار ما قرار دادند هیچ قوم و ملتی چنین چیزی ندارند؛ من این مسأله را از روی تجربه عرض می کنم که واقعا اگر به شرق و غرب عالم سفر کنید، اگر علم صحیحی پیدا کنید متوجه می شوید که از اهل بیت(ع) است.

 

وی با بیان این که این ثروت عظیم حدیث امروز در اختیار ما است، گفت: ثروت عظیم نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ادعیه به دست آمده از میراث اهل بیت(ع) و این میراث اخلاقی گسترده و این معارف گوناگون در همه عرصه ها وجود دارد که علیه همین گنجینه معارف هم حملات گوناگونی صورت می گیرد تا ما را از اهل بیت(ع) جدا کنند.

 

آیت الله اراکی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: حمله به گنجینه عظیم حدیث، حمله ای حساب شده و برنامه ریزی شده و از روی مطالعه است تا «حسبنا کتاب الله» را جابیاندازند در حالی که این مسأله در کتاب الهی به شدت مورد نهی قرار گرفته است و چنین افرادی که این تفکر را دارند مورد مؤاخذه خداوند قرار گرفته و کافر شمرده شده اند.

 

وی با اشاره به جایگاه مردم در عرصه تبلیغ یادآور شد: اولا باید بدانیم که مسؤولیت تبلیغ بر عهده کیست؟ مسؤولان عرصه تبلیغ اولا خود رسول خدا(ص) است که در سلسه مراتب ایشان اهل بیت(ع) و بعد از آن فقها و علمای دین قرار دارند و مطابق قرآن کسی که دانش کتاب را بیاموزد، مسؤولیت دار می شود به همین جهت همه ما اهل علم در این زمینه وظیفه داریم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که عالمان به کتاب وظیفه تبلیغ دین را برعهده دارند، گفت: ما اولا در بیان نباید تقصیر کنیم چراکه در قرآن کریم مکرر به شخصیت های واژگونی اشاره شده که با چهره حقیقی شان محشور می شوند که یکی از علائم آن گنگ بودن است یعنی آیات قرآن را شنیدند ولی حق را تبیین نکردند و در برابر باطل ایستادگی نکردند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: گنگ های روز قیامت کسانی هستند که علم کتاب و علم به حقایق را داشتند ولی این دانش را به مردم منتقل نکردند و مردم به بیراهه رفتند ولی طبق آیه ای که خواندیم اگر  عالمان به وظیفه خود  عمل نکردند، وظیفه از دوش مردم برداشته نمی‌شود چون به هرحال مردم از عقل و خرد برخوردار هستند.

 

آیت الله اراکی عنوان کرد: در جهان امروز آیا کسی هست که نداند که جمهوری اسلامی راه درستی می رود یا راه آمریکا و اسرائیل؟ چنین چیزی که نیاز به بیان رسول و نزول کتاب ندارد چراکه عقل انسان چیزی را درک می‌کند و قرآن کریم نیز از ما می خواهد تا چنین چیزی را روی مردم تقویت کنیم.

 

وی با بیان این که روحانیون نباید وظیفه اصلی تبلیغی خود را مبنی بر رساندن آیات الهی و احادیث به مردم فراموش کنند، گفت: اما وظیفه دیگری که امروز بر دوش ما و شما قرار دارد این است که آنها را به عقلشان ارجاع بدهیم یعنی پذیرش حق را برای آنها از طریق عقل و نه حتی کتاب و سنت، مشخص کنیم.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان تبلیغات سازمان تبلیغات اسلامی آیت الله اراکی عرصه تبلیغ اهل بیت ع آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از دانشجویان دانشکده فنی حرفه‌ای قزوین ظهر شنبه با برگزاری تجمعی از مردم مظلوم غزه حمایت کرده و نسل کشی بی رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع دانشجویان قزوینی حمایت خود را از دانشجویان ازادی خواه آمریکا اعلام کرده و برخورد خشن پلیس با اعتراض این دانشجویان را محکوم کردند.

گفتنی است در این تجمع فریادهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «شرارت اسرائیل، زیره سره آمریکاست» از سوی دانشجویان سر داده شد.

همچنین خبرها حاکی است در روزهای پیش رو دانشجویان دیگر دانشگاه‌های استان قزوین نیز تجمع اعتراضی برگزار خواهند کرد.

کد خبر 6090184

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • خروش موج بیداری انسانی توسط دانشجویان/ حبس دموکراسی در سرزمین مدعیان مردم‌سالاری!