Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

مرد جوان که در جریان یک درگیری خانوادگی همسر سوم خود را به قتل رسانده بود پس از 11 سال با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران رضایت خانواده مقتول را جلب کرد و از مجازات مرگ رهایی یافت.

شامگاه یازدهم دی سال 88 گزارش قتل زن جوانی در خانه‌اش به پلیس آگاهی شهرستان نظرآباد شهریار اعلام شد. با حضور تیم جنایی در محل حادثه آنها با جسد زن 32 ساله در حمام مواجه شدند که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاقبت مرد اعدامی / او زن سومش را در تهران به قتل رساند

به گزارش رکنا همسر کبری که در صحنه جنایت حضور داشت در همان تحقیقات اولیه به قتل همسر خود اعتراف کرد و گفت: کبری همسر سومم بود. آن روز برای دیدن دخترم به خانه همسر دومم رفته بودم حدود ساعت 7 شب بود که به خانه برگشتم اما با دعوا و بد اخلاقی‌های کبری مواجه شدم. او شروع به اعتراض کرد و وقتی فهمید به دیدن دخترم رفته بودم داد و فریاد راه انداخت و گفت اگر بعد از این خواستی او را ببینی باید مرا طلاق بدهی.

دعوا بالا گرفت و من سعی کردم او را آرام کنم اما بی‌فایده بود، حتی با مشت محکم به پهلوی من زد. از دستش خیلی عصبانی شده بودم، چاقویی از آشپزخانه برداشتم و به جان او افتادم. به خودم که آمدم متوجه شدم که کبری را کشته ام. داخل حیاط نشسته بودم که زنگ خانه به صدا درآمد. خواهرم که در شهرستان زندگی می‌کرد به دیدن ما آمده بود از ماجرا که با خبر شد به او گفتم پشیمانم و بعد هم با پلیس تماس گرفتم.

بازسازی صحنه قتل زن تهرانی

با اعتراف متهم به جنایت؛ او به بازسازی صحنه قتل همسرش پرداخت و پرونده برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

متهم پای میز محاکمه، خواهان بخشش اولیای دم شد. اما خانواده کبری قصاص خواستند و باتوجه به درخواست آنها، مدارک و شواهد موجود در پرونده، اعتراف متهم به قتل و بازسازی صحنه جنایت، قضات دادگاه او را به قصاص محکوم کردند.

پرداخت تفاضل دیه

این حکم از سوی شعبه 15 دیوانعالی تأیید شد اما باتوجه به اینکه مقتول زن بود خانواده‌اش برای اجرای حکم قصاص دامادشان باید تفاضل دیه پرداخت می‌کردند. بدین ترتیب خانواده کبری درخواست مهریه مقتول را که 50 سکه طلا و حدود 17 میلیون تومان پول بود را کرده و با این کار مهریه به ازای تفاضل دیه پرداخت شد.

با پرداخت تفاضل دیه، خانواده مقتول چندین بار درخواست اجرای حکم قصاص کرده اما هر بار با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی پایتخت، مرد همسرکش موفق به دریافت مهلت می‌شد تا اینکه مدتی قبل متهم، برای اجرای حکم در زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفت. اما بار دیگر واحد صلح وسازش دادسرای امور جنایی تهران به سرپرستی محمد شهریاری رئیس دادسرای امور جنایی پایتخت وارد عمل شده و درنهایت موفق شدند از اولیای دم رضایت بگیرند. با رضایت خانواده مقتول پس از 11 سال، متهم از مجازات مرگ رهایی یافت و به زودی در دادگاه کیفری پایتخت از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه خواهد رفت.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اولیای دم مقتول حکم قصاص دادسرای جنایی تهران صراط تفاضل دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت

همشهری آنلاین - حوادث: نخستین حادثه مربوط به مرگ مشکوک پسری ۲۲ ساله بود که ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه به قاضی سالار صنعتگر بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او دستور تحقیقات در این باره را صادر کرد. جسد پسر جوان در خانه اش پیدا شده که بر اثر ضربه کاتر به دستش و خونریزی شدید جان باخته بود. آنطور که خانواده اش می گفتند وی اقدام به خودکشی کرده بود. آنها مدعی بودند که جوان جان باخته، اعتیاد به مواد مخدر داشته و وقتی شنیده که خانواده اش قصد دارند وی را به کمپ ترک اعتیاد ببرند، اقدام به خودکشی کرده است. با این حال تحقیقات به دستور بازپرس جنایی تهران ادامه دارد تا مشخص شود که آیا گفته های خانواده وی درباره مرگ پسر جوان صحت دارد یا نه.

دومین حادثه که ساعت ۱۳:۳۰ یکشنبه به بازپرس جنایی تهران اعلام شد و مربوط به مرگ مردی جوان بود که جسد سوخته اش در زمین خاکی پیدا شده بود. در نزدیکی جسد گالن بنزین و فندک به چشم می خورد. همچنین یک خودروی پرایدی در نزدیکی محل کشف جسد پیدا شد که متعلق به مرد جان باخته بود. یافته های تیم جنایی نشان می داد که خانه مرد جان باخته در همان محدوده بوده است. خانواده اش می گفتند که متوفی با کسی خصومت شخصی نداشته است. با این حال تحقیقات برای کشف اسرار مرگ مرد جوان ادامه دارد.

کد خبر 848126 برچسب‌ها اعتیاد - معتاد قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت
  • دو متهم به قتل وکیل بابلی دستگیر شدند
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • دستگیری ۲ متهم به قتل در آمل
  • دو متهم به قتل، در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • متهمان به قتل در آمل دستگیر شدند
  • دستگیری دو متهم به قتل در آمل
  • ۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • درخواست دیه اولیای دم از قاتل مجنون
  • جنایت کارگر قهوه خانه بعد از اخراج!