Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@18:02:09 GMT

روش کاشت بامیه در منزل

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۷۹۴۳

روش کاشت بامیه در منزل

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بامیه گیاهی است که به صورت یکساله کشت می‌شود و میوه آن مصرف خوراکی دارد، بهترین زمان کاشت این گیاه در فصل بهار و تابستان است. مدت زمان کاشت تا برداشت این محصول ۶۰ روز و مدت زمان جوانه زدن ۱۰ روز است.

برای کاشت بامیه در منزل ابتدا باید بذر آن را تهیه کنید، پس از تهیه بذر آن را به صورت نا مرتب در گلدانی که از خاک پوشیده شده است بکارید و روی آن مجدد خاک بریزید، پس از کاشت بذر‌ها معمولا ۱۰ تا ۱۵ روز جوانه می‌زند، پس از کاشت گلدان را در یک نقطه که از آفتاب تغذیه می‌کند قرار دهید، زیرا بامیه در شرایطی که نور کافی و گرما باشد رشد بهتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب است بدانید که بامیه باید در روز حداقل ۶ ساعت نور کامل دریافت کند. این گیاه به آبیاری و رطوبت کمی برای رشد نیاز دارد و در هر خاکی زهکشی شده رشد می‌کند و محصول می‌دهد. این گیاه قبل از کاشت به عناصر غذایی بویژه فسفر نیاز دارد. از آنجایی که دارای طول رویش طولانی است دادن کود در زمان بستن و فرم گرفتن میوه‌ها توصیه می‌شود. کود‌های آلی برای کشت این گیاه توصیه می‌شود.

معمولا بامیه را در فصل بهار کاشته و در فصل تابستان برداشت می‌کنندف، آبیار‌ی و مبارزه با علف‌های هرز از کار‌های اصلی و اساسی مزرعه بامیه و هوای گرم و خشک و طولانی مناسب رشد این گیاه است. در بامیه میوه مرتب برداشت می‌شود و بهتر است میوه هر روز برداشت شود؛ از ظهور گل تا برداشت میوه بین ۴ تا ۶ روز طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

گل رونده زیبای لادن را بیشتر بشناسید

گیاه موچسب در گلدان رشد نمی کند

روش کاشت و نگهداری از گل زنبق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست گیاه شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان

 علیرضا مالکی رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از ۳ تا ۵ سالگی است، متاسفانه به علت عدم مراجعه، تعداد زیادی از بیماران از سن مناسب کاشت حلزون خارج شده اند.

  مالکی افزود: از والدین عزیز بیماران ناشنوا در کلّ استان می‌خواهم تا در زمان لازم و قبل از اینکه خیلی دیر شود برای شروع فرایند درمان به مرکز کاشت حلزون واقع در بیمارستان فوق تخصصی الزهراء (س) زاهدان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده اند و در نوبت کاشت حلزون در بیمارستان تخصصی الزهرا (س) زاهدان قرار دارند.

 مالکی افزود: با حضور نیرو‌های متخصص و کادر درمانی خبره و تجهیزات به روز، در مرکز فوق تخصصی کاشت حلزون زاهدان خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های زیاد ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • ببینید | گیاه مرگباری که باعث خودکشی کردن قربانی می‌شود!