Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در ماه‌های گذشته رزمندگان یمنی پیروزی‌های چشمگیری را در استان‌های مهم و راهبردی «صنعاء، الجوف و مارب» به دست آوردند و چند هزار کیلومتر مربع از مساحت اشغالی را پاکسازی کردند و همین مسئله باعث شد ائتلاف سعودی برای جبران شکست‌ها و کم کردن فشار، فتنه جدیدی را در استان البیضاء آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائتلاف سعودی برای این که از بن بست به وجود آمده خارج شود، حمایت بیشتر از «یاسر العواضی» را در دستور کار قرار داد و شمال بخش «ردمان» در شمال استان البیضاء را به محل جدیدی برای فتنه انگیزی علیه رزمندگان یمنی تبدیل کرد.

«یاسر العواضی» از شیوخ و سیاستمداران وابسته به حزب اصلاح (علی عبدالله صالح) که پیش‌تر با سعودی‌ها وارد ائتلاف شده بود در ماه‌های اخیر با جذب عناصر مسلح برخی قبایل برای ناامن کردن شمال استان البیضاء حملات سنگینی را علیه رزمندگان انصارالله ترتیب داد.

«العواضی» و مزدوران تحت فرمانش با پشتیبانی ائتلاف سعودی‌ها در تلاش بودند در شمال استان البیضاء جولان و تحولات میدانی را در استان‌های مارب و الجوف تحت تاثیر قرار دهند، اما هر بار با واکنش قاطع رزمندگان یمنی مواجه شدند و ناکام ماندند.

دایره زرد رنگ: محدوده فتنه «یاسر العواضی» در شمال بخش «ردمان» استان البیضاء

در روز‌های گذشته نیز همزمان با پیشروی‌های جدید نیرو‌های یمنی در مناطق غربی استان مارب، عناصر تحت فرمان «یاسر العواضی» دور جدیدی از حملات را برای ناامن کردن شمال بخش «ردمان» در شمال استان البیضاء از سر گرفتند.

مزدوران العواضی که درصدد بودند فشار را بر رزمندگان یمنی چند برابر کنند، بامداد روز پنج شنبه با پشتیبانی کامل ائتلاف حمله گسترده‌ای را از سمت منطقه «حوران» علیه نیرو‌های ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی یمن انجام دادند.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات میدانی را در شمال استان البیضاء دنبال می‌کند اعلام کرد: همزمان با حملات نیرو‌های ائتلاف سعودی، رزمندگان انصارالله با کمک نیرو‌های ارتش و برخی قبایل وارد میدان شدند.

اعلام الحربی

این منبع میدانی افزود: تبادل آتش و درگیری‌ها میان نیرو‌های مزدور «یاسر العواضی» و رزمندگان یمنی در مناطق «وادی حماطه و الرکب» چندین ساعت به طول انجامید و حتی رسانه‌های ائتلاف سعودی از اشغال مناطق در شمال بخش «ردمان» خبر دادند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار ما گذاشت، نیرو‌های یمنی پس از چندین ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند در گام نخست حملات مزدوران سعودی را دفع کنند و مانع از نفوذ آنان در مناطق شوند.

به گفته این منبع میدانی، نیرو‌های یمنی صبح روز پنج شنبه نیز در محور قانیه توانستند جاده کمک رسانی به نیرو‌های ائتلاف را از سمت منطقه «الخرابه» مسدود کنند و شماری از نیرو‌های «یاسر العواضی» را به همراه چند فرمانده میدانی که قصد داشتند به مناطق درگیری اعزام شوند را به محاصره دربیاورند.

روز پنج شنبه (بیست و نهم خردادماه) رزمندگان یمنی عملیات را از محور‌های «الغربه (شعب صنعاء)، فاتح، الغول، الراکب، الصفصف و شعب الیهود» ادامه دادند و توانستند نیرو‌های ائتلاف سعودی را در مناطق آلوده در شمال بخش ردمان به طور کامل محاصره کنند.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های یاسر العواضی به دلیل شدت درگیری‌ها و تدارک وسیع رزمندگان یمنی نتوانستند در منطقه مقاومت کنند و در نهایت مجبور شدند عقب نشینی کنند و به سمت حومه مناطق «الغول و فاقع» متواری شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، جنگنده‌های ائتلاف سعودی هم حدود ۱۵ مرتبه مناطق «شعب الیهود، الحماطه، شعب صنعاء، الغول و الطاهریه» را بمباران کردند تا مانع از شکست نیرو‌های «العواضی» شوند که به نتیجه‌ای نرسیدند و ناکام ماندند.

غروب روز پنج شنبه نیز رزمندگان یمنی حملات دیگری را علیه نیرو‌های ائتلاف سعودی ترتیب دادند و موفق شدند چندین منطقه از جمله «الماذنه» را از اشغال خارج و به کنترل دربیاورند و ضربه مهلکی را به «یاسر العواضی» وارد کنند.

پنج شنبه شب با شکست کامل نیرو‌های مزدور سعودی، رزمندگان یمنی موفق شدند منزل «یاسر العواضی» را به محاصره دربیاورند، اما با پادرمیانی برخی از شیوخ قبایل از جمله «مروان الرقابی المصعبی، عبدالولی الهیاشی، عبدالله ادریس» نیرو‌های انصارالله از سمت منزل «العواضی» دور شدند و همچنین برادر وی را هم آزاد کردند.

محاصره منزل «العواضی» توسط رزمندگان یمنی

با شکست «یاسر العواضی» و فرار مزدوران تحت فرمانش به سمت استان مارب، فتنه انگیری ائتلاف سعودی در بخش «الردمان» در شمال استان البیضاء پس از چند ماه با شکست روبه رو شد و نیرو‌های ارتش، رزمندگان انصارالله و قبایل موفق شدند کنترل منطقه را در دست گیرند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات یمن جنگ یمن ائتلاف سعودی شمال استان البیضاء ائتلاف سعودی نیرو های ائتلاف رزمندگان یمنی یاسر العواضی روز پنج شنبه منبع میدانی موفق شدند شمال بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)

امام صادق علیه‌السلام ضمن آنکه بحث و درس‌هایی در زمینه‌های مختلف علمی، معرفتی، فقهی و فلسفی با شاگردان خویش داشتند، فصل جداگانه‌ای را به صورت مستقیم به موضوع مهدویت اختصاص دادند تا از فتنه‌ای عظیم جلوگیری کنند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عصر امام صادق علیه‌السلام یکی از پر تنش‌ترین و پر هیاهوترین دوران تاریخ اسلام محسوب می‌شود. وجود مکاتب مختلف فکری، تنش‌های سیاسی بین حکام بنی امیه و بنی العباس، و همچنین محصوریت و مظلومیت شیعیان به دلیل بروز اختناقات سیاسی ـ امنیتی بخشی از مسائل مربوط به آن دوران است.

در این بین آنچه که سبب بروز رخنه و فتنه‌ای عمیق برای ضربه زدن به جریان تمدنی دین مبین اسلام بود، رویش مدعیان دروغین مهدویت بود که اتفاقاً از دل جریان عباسیان بر آمد؛ زیرا آنها برای مشروعیت‌‌بخشی به خلافت خود و جلب رأی عمومی، دست به جعل و تحریف روایات زدند و بر خلاف روایات صحیحی که نسل مهدی(عج) را به پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین می‌رسانند، روایاتی جعل کردند که امام زمان عجل الله تعالی فرجه را از نسل عباس، عموی پیامبر معرفی می‎کرد، از جمله این روایات، حدیث خُزاعی است که گفت المَهدیُّ مِن وُلدِ العَباس؛ مهدی از فرزند عباس است.

افزون بر اینکه فضای فکری و جوّ قالب بر مردم در سال‌های پایانی حکومت بنی‌امیه به قدری ملتهب و مناسب قیام بود که افراد مختلف به امید رهایی از حکومت ظالمانه و غاصبانه بنی‌امیه دست به قیام‎های متعددی زدند که در این بین موضوع جانشینی یکی از خاندان رسول خدا به عنوان مهدی (عج) از جایگاه ویژه‌‏ای برخوردار بود؛ از مهم‌ترین این قیام‌ها می‌‏توان به قیام زید بن علی، قیام معاویه طالبی، قیام خراسانیان و قیام نفس زکیه اشاره کرد.

تعمیق باورهای مهدویت و مبارزه با مدعیان دروغین در سیره امام صادق(ع)

در چنین شرایطی است که امام صادق علیه‌السلام ضمن آنکه بحث و درس‌هایی در زمینه‌های مختلف علمی، معرفتی، فقهی و فلسفی با شاگردان خویش داشتند، فصل جداگانه‌ای را به صورت مستقیم به موضوع مهدویت اختصاص دادند. در این راستا احادیث متعددی را درباره موضوع مهدویت بیان فرمود تا از تحریف واقعیت جلوگیری شود. از یک سو به بیان شکل و شمایل و نام امام زمان و انتساب ایشان به خاندان رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌پرداختند تا مهدی واقعی از مهدی دروغین شناخته شود و از دیگر سو به زمان ولادت آن حضرت در آینده اشاره می‌کردند تا جایگاه مدعیان دروغین مهدویت را متزلزل کنند و از طرفی، به تبیین عصر غیبت و دوران آخرالزمان می‌پرداختند تا نشان دهند هنوز زمان زیادی تا ظهور آن دوران باقی مانده است. دسته‌ای از روایات هم خاصّ شیعیان برای مواجهه صحیح با جریان مهدویت و فتنه‌های آخرالزمان و ارائه تبیین صحیح نسبت به عصر غیبت، دوران قیام امام و عصر ظهور بود.

عبرتی آخرالزمانی از تاریخ امام صادق (ع) / چرا خداوند به دولت‌ها فرصت حکومت می‌دهد؟

در ادامه سه نمونه از این احادیث را می‌خوانیم:

امام صادق علیه السلام درباره خصوصیت‌های ظاهری امام عصر عجل الله تعالی فرجه فرمود: «لَیْسَ بِالطَّوِیلِ الشَّامِخِ وَ لَا بِالْقَصِیرِ اللَّازِقِ بَلْ مَرْبُوعُ الْقَامَةِ مُدَوَّرُ الْهَامَةِ وَاسِعُ الصَّدْرِ صَلْتُ الْجَبِینِ مَقْرُونُ الْحَاجِبَینِ عَلَی خَدِّهِ الْاَیْمَنِ خَالٌ کَاَنَّهُ فُتَاتُ الْمِسْکِ عَلَی رَضْراضَةِ الْعَنْبَرِ؛ دراز قامت متکبر و کوتاه قامت چسبیده [به زمین کوتوله] نیست، بلکه میان قامت است، سیمایی گرد، سینه‌ای فراخ، پیشانی ای باز و ابروانی به هم رسیده دارد و خالی بر گونه راست اوست، چون دانه مشک که بر قطعه عنبر ساییده شده است.»

همچنین در روایتی دیگر درباره لزوم وجود حجت خدا در زمین و ضرورت ملازمت با او فرمود «مَا تَرَکَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الْأَرْضَ بِغَیْرِ إِمَامٍ قَطُّ مُنْذُ قُبِضَ‏ آدَمُ‏ ع یَهْتَدِی بِهِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ هُوَ الْحُجَّةُ عَلَى الْعِبَادِ مَنْ تَرَکَهُ ضَلَّ وَ مَنْ لَزِمَهُ‏ نَجَا حَقّاً عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ؛ خدای عزوجل از آن زمان که حضرت آدم (ع) از دنیا رفت، هرگز زمین را بدون امام رها نکرد، تا مردم به واسطۀ او به سوی خدای عزوجل هدایت شوند و امام، حجت بر بندگان است، کسی که از او دست بردارد، گمراه شده و آن‌کسی که ملازم او باشد، رهایی یافته است، این حقی است بر خدای عزوجل.» (کمال الدین و تمام النعمة (شیخ صدوق) ج‏1، ص221)

یا در یک روایت با موضوع ارائه تبیین رفتاری در دوران غیبت امام فرمود: «مَا أَحْسَنَ‏ الصَّبْرَ وَ انْتِظَارَ الْفَرَجِ ... َ فَعَلَیْکُمْ بِالصَّبْرِ فَإِنَّهُ إِنَّمَا یَجِی‏ءُ الْفَرَجُ عَلَى الْیَأْس‏»؛ یعنی چقدر صبر همراه با انتظار فرج خوب و زیباست ... بر شما باد بر صبر کردن. جز این نیست که فرج (قائم) در هنگام ناامیدی فرا می‌رسد.» (کمال الدین و تمام النعمة، ج‏2، ص645)

تمام این دست از احادیث تنها گوشه‌ای از اقدامات آشکار امام در راستای مهدویت و امر ظهور بود که همین امر سبب شد تا شیعیان به فتنه نیفتند و از مسیر حقیقی منحرف نشوند؛ چرا که هرگونه انحراف در شیعیان عصر امام، مساوی بود با انحراف شیعیانی که بناست در عصر غیبت با همان احادیث رسیده از صحابه و یاران عترت در زمینه فقه آل محمد صلی الله علیه و آله و معارف بر حق ایشان، عصر غیبت را با کم‌ترین آسیب سپری کنند.

یادداشت: سعید شیری

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • روزی که شوروی پشت مزدوران را در ایران خالی کرد / پاسخ بختیار به ادعای رضا پهلوی / تصاویر رنگی آلمان‌ها از نبرد استالین گراد / گرامافونی که ایرانی‌ها ۱۲۰۰ سال پیش ساختند / آبادان در بیش از یک قرن پیش
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • سنتکام:۳ پهپاد حوثی ها را نابود کردیم
  • مهار حریق خودرو در بلوار یاسر شهرکرد
  • ترور یک فرمانده مقاومت توسط تشکیلات خودگردان