Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@21:27:31 GMT

ردیف اعتباری طرح خودکفایی گندم حذف شد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۸۰۰۵

ردیف اعتباری طرح خودکفایی گندم حذف شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شبکه خبر، اسفندیاری گفت: اکنون برای این محصول مهم تنها ردیف عمومی به عنوان ارتقاء خود اتکایی با رقمی اندک در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به این محصول مهم زارعی کشور گفت: با اقدامات فنی می‌توان بدون افزایش سطح کشت افزایش تولید داشت چنانچه در شش سال گذشته میزان تولید گندم آبی کشور از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار به دو میلیون هکتار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری طرح خودکفایی گندم همچنین با بیان اینکه امسال ۳ میلیون و ۵۱۲ هزار تن گندم به ارزش ۸ هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان خریداری شده گفت: ۵ هزار و ۴۴۶ ملیارد تومان به میزان ۶۱/۵ درصد به کشاورزان پرداخت شده و نزدیک ۳۸.۵ درصد به صورت معوقه باقی مانده است.

اسفندیاری در ادامه گفت: برای تامین منابع پرداخت وجه گندم به کشاورزان سه مسیر پیش بینی شده است. ۱- سازمان هدفمندی یارانه‌ها که باید نزدیک ۴۰ میلیارد تومان را پرداخت کند. ۲- بانک مرکزی ۹ بانک را به پرداخت حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان موظف کرده است که اگر این دو منبع به تعهدات خود عمل می‌کردند و منابع مالی را در اختیار شرکت غله و بازرگانی دولتی قرار می‌دادند قطعا اکنون معوقه‌ای نمی‌ماند.

وی از مسئولان مربوط خواست با توجه به نزدیک شدن کشت دوم کشاورزان، هرچه زودتر منایع مالی مورد نیاز را در اختیار شرکت غله و بازرگانی قرار دهند.

کد خبر 524080 برچسب‌ها گندم سازمان برنامه و بودجه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گندم سازمان برنامه و بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید

سهراب سهرابی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار امسال مجموع سطح زیرکشت گندم ۶ میلیون هکتار است که ۲ میلیون هکتار آن مربوط به گندم آبی و ۴ میلیون هکتار گندم دیم است.

به گفته او، اولین برداشت خوشه های طلایی گندم در هفته اول فروردین از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان آغاز شد و همچنان استان های خوزستان، ایلام و جنوب استان فارس اضافه شدند.

سهرابی ادامه داد: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است، هرچند درصدی از افزایش تولید بدلیل آن است که برداشت نسبت به سال قبل ۱۰ روز زودتر آغاز شده است.

مجری طرح گندم با بیان اینکه بیش از ۱۱۵۰ مرکز خرید آماده دریافت گندم از کشاورزان هستند، افزود: ۲۱ هزار کمباین آماده برداشت گندم هستند و در مناطق معتدل و سرد کشور عملیات داشت و مبارزه با بیماری و کودپاشی مزارع ادامه دارد.

او با بیان‌ اینکه ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است، گفت: وزارت جهاد پیگیری لازم برای دریافت وجوه کشاورزان را انجام داده است, براین اساس سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد باید اقدامات لازم را انجام دهد تا هرچه سریع تر بودجه را در اختیار وزارت جهاد قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • خریدار بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان