Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@03:47:25 GMT

ترامپ آدم چین در آمریکاست

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۸۱۲۲

ترامپ آدم چین در آمریکاست

خبرگزاری مهر: «نیکولاس کریستوف»، تحلیل گر وبگاه آمریکایی نیویورک تایمز در یادداشتی با عنوان «آدم چین در آمریکا، نامش ترامپ است»، سیاست خارجی و عملکرد دولت ترامپ در ارتباط با چین را به شدت زیر سوال برده است.

کریستوف در این یادداشت می‌گوید: رئیس جمهور ما در حال تقویت یک ملت است، اما نه ملت آمریکا.

این نویسنده قدیمی نیویورک تایمز معتقد است بر خلاف ادعاهای ترامپ که می‌گوید هیچکس بیشتر از او دربرابر چین سخت گیری نکرده و از این مجرا تلاش دارد تا با نشان دادن چهره ضدچینی خود، زمینه پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری را فراهم کند، اما او در واقع یک آلت دست نشانده چین و یک دلسوز واقعی «شی جین پینگ» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده یادداشت نیوریورک تایمز، سخنان خود را به کتاب تازه منتشر شده خاطرات بولتون استناد می‌دهد و می‌گوید اگر پیشتر مدرکی در ارتباط با کمک ترامپ به چین نبود، الان کتاب خاطرات بولتون این مدارک و شواهد را به ما نشان می‌دهد.

نیکولاس کریستوف در ادامه حتی رفتار ترامپ در برابر چین را به سجده کردن مقابل «شی جین پینگ» تشبیه می‌کند و در این ارتباط به سخنان پیشین ترامپ در ستایش رئیس جمهور چین اشاره می‌کند که از جمله در ابتدای شیوع کرونا مدیریت شیء جینگ را در مقابله با کرونا ستوده بود و یا در مقطعی دیگر گفته بود که شی جین پینگ عاشق مردمش است.

نویسنده در این یادداشت با استناد به خاطرات بولتون، به گفتگوی تلفنی ترامپ و شی جین پینگ اشاره می‌کند که در آن ترامپ از همتای چینی خود خواستار تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات آتی ریاست جمهوری برای تسهیل کردن پیروزی‌اش در انتخابات شده بود و حتی ترامپ به چینی‌ها اعلام می‌کند که پیروزی او در انتخابات به نفع آن‌ها خواهد بود.

همچنین در این یادداشت با اشاره به کتاب خاطرات بولتون به سکوت ترامپ در برابر آنچه اقدامات ضدحقوق بشری چین عنوان شده، اشاره می‎‌شود و حتی در جایی به نقل از بولتون گفته شده که ترامپ مخالفتی با ساخت اردوگاه‌های کاری در چین نداشت.

در این یادداشت همچنین نویسنده با اتهام به ترامپ که به گفته او مواضع قدرتمندی را در برابر چین اتخاذ نمی‌کند و برعکس در مواردی به تعریف و تمجید از رئیس جمهور چین می‌پردازد، در زبانی طنز می‌گوید که نام چینی ترامپ در واقع «چوآن ژیانگژو» یا «ترامپ کشورساز» است، چون در واقع ترامپ با گمراه کردن آمریکا در واقع رژیم شیء جین پینگ را قدرتمند می‌کند.

نویسنده در پایان می‌گوید: ترامپ تلاش می‌کند تا یک کشور را بزرگ و با عظمت کند، اما این کشور آمریکا نیست.

منبع: فردا

کلیدواژه: نیویورک تایمز ترامپ چین خاطرات بولتون شی جین پینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد

به گزارش قدس آنلاین، رضا رسولی نویسنده از نگارش رمان جدید خود خبر داد و گفت: فضای دانشگاه‌ها و اتفاق‌های جذاب و شورانگیز آن، مناسبات استادان با دانشجویان، مسئله‌ها و دغدغه‌های استادان و حتی مشکلات و گرفتاری‌هایی که استادان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تقریبا هیچ نمودی در ادبیات داستانی ما ندارد و در واقع هیچ نویسنده‌ای زندگی علمی، آموزشی استادان را روایت نمی‌کند،‌ این در حالی است که هزار ماجرای جالب و جذاب مربوط به تدریس، آموزش و پژوهش در نظام آموزش عالی ما بی‌صدا رخ می‌دهد و اهالی قلم، رسانای این صداها که واقعیت و حقیقت دانشگاه‌های ماست، نمی‌شوند.

وی در ادامه با اذعان به اینکه زندگی استادان هم مانند سایر گروه‌های اجتماعی هم زمان متن و حاشیه دارد، گفت: از اواخر دهه 90 این موضوع با خرده روایت‌های داستانی ذهنم را مشغول کرده و در این رمان می‌خواهم تلاش کنم تا روایتی نزدیک به واقعیت‌ها به مخاطب ارائه کنم.

این نویسنده گفت: پیش طرح این رمان را اواخر سال قبل نوشته‌ام و امیدوارم که تا پایان سال نگارش نهایی آن به پایان برسد و البته ترجیحم این بود که اسم اثر را متناسب با حال و هوای دانشگاه‌ها و اصطلاحات متداول آن انتخاب کنم  و به همین دلیل نام حذف و اضافه را برای آن برگزیدم که از قضا ارتباط مستقیمی با ارتباط بین استاد و دانشجو و تدریس دارد.

وی افزود: در این رمان سعی‌ام بر این است که از خاطرات و تجربیات 15 سال تدریسم برای خلق شخصیت‌ها و ماجراها استفاده کنم و امید دارم که سایر نویسندگانی که سابقه تدریس در دانشگاه را دارند و با حال و هوای دانشگاه‌ها، مسائل آموزشی و ارتباط‌های علمی استاد و دانشجو آشنا هستند، برای نوشتن در دانشگاه‌ها پیش قدم شوند و قلم به دست بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کتابی پر ازجاهای خالی!
  • اولین قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس با برتری 2-0 مقابل بولتون (30 آوریل، 2005) / فیلم
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود