Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در جلسه کمیته دانشگاهی مرگ و میر نوزادان و کودکان که در دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار شد گفت: با توجه به سن اندک نوزادان و کودکان و آسیب پذیری آنان، این گروه سنی نیازمند بالاترین حمایت‌های بهداشتی درمانی و مراقبت‌های مربوطه می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ایلام استانی محروم است که از زیرساخت‌های بهداشتی درمانی و تجهیزات و امکانات پیشرفته مربوطه، نسبت به سایر استان‌های برخوردار کشور بهره‌مند نیست، لذا همه باید با تلاش و جدیت کمبود‌ها و نارسایی‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

کریمیان ادامه داد: با توجه به این محرومیت‌ها و نارسایی ها، با تلاش و اهتمام و دخالت‌های کارشناسی شده همکاران برای رفع چالش‌ها و مشکلات مربوط به دلایل وقوع مرگ نوزادان و کودکان ۵۹-۱ماهه، آمار مرگ و میر این گروه در استان با میانگین کشوری برابری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام مطرح: مسئولان دانشگاه علاوه بر حمایت و پشتیبانی از برنامه‌ها، از تمام ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف برای تحقق اهداف و برنامه‌های مربوط به حفظ و ارتقاء سلامت این گروه سنی آسیب‌پذیر استفاده نمایند.

در ادامه نیز صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه ضمن تقدیر از توجه ویژه ریاست دانشگاه به مسائل و مشکلات حوزه بهداشت استان ایلام، با اشاره به آمار ۴۷ هزار و ۷۳۵ نوزاد و کودک ۵۹-۱ ماهه در استان مطرح کرد: تمام خدمات و مراقبت‌های بهداشتی درمانی مربوط به آنان در سطح استان ایلام ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ارتقاء سلامت بهداشت و درمان مراقبت های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام کریستوفر کنت برای کودکان اهوازی

به گزارش “ورزش سه”، کریستوفر کنت، دروازه‌بان اتریشی فولاد، که اکنون چند فصلی است در فوتبال ایران کار را دنبال می‌کند، با حضور در بیمارستان درمانی مربوط به کودکان سرطانی در اهواز، در کنار آنها قرار گرفت و به آنها کمک کرد.

گلر اتریشی فولاد که تجربه بازی در سپاهان را نیز در کارنامه دارد، به‌همراه خانواده‌اش در این اقدام خیرخواهانه شرکت کرد و با خرید برخی اقلام و اسباب‌بازی و… سعی در خوشحال کردن این کودکان داشت تا لحظات خوبی را برای آنها شکل دهد.

او با انتشار تصاویر مربوط به این اقدام، از دیگر هموطنان و خصوصا اهوازی‌ها خواستار توجه و کمک بیشتر به این کودکان شد.

دیگر خبرها

  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • وزیر علوم: وقتی آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران می‌بالیم
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • اقدام کریستوفر کنت برای کودکان اهوازی
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم