Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نشریه «فوربس» روز یکشنبه در این زمینه نوشت، نیروی دریایی آمریکا در یک نبرد طولانی مدت با چین نمی‌تواند به اندازه کافی ناوهای جدید یا تعمیر شده را جایگزین ناوهای غرق شده یا آسیب دیده خود کند.

 به نوشته این نشریه، بعد از یک دهه غفلت دولت آمریکا، صنایع کشتی سازی این کشور به سختی قادر به ساختن یا تعمیر ناوهای جنگی آمریکا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«برگر» یک نظامی سابق آمریکایی در این زمینه هشدار داد که  در صورت درگیری  جدید آمریکا و چین  و غرق شدن ناوهای آمریکایی، ناوگان ایالات متحده از لحاظ کمیت با کاهش مواجه شده و در نقطه مقابل ناوگان چین برای جبران خسارات وارده در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد.

برگر نوشت: «جایگزین کردن کشتی‌های از دست رفته در جنگ کار بسیار مشکلی است زیرا ظرفیت  کارخانه‌های کشتی سازی آمریکا کاهش یافته،  در حالی که ظرفیت رقبای ما در این زمینه افزایش یافته است.»

 گزارش «اتحادیه صنایع دفاع ملی آمریکا» در ماه ژانویه (دی) نیز نشان داد که صنایع کشتی سازی آمریکا تنها تاب تحمل پوشش کمیت کنونی نیروی دریایی این کشور را دارد وهرگونه افزایش بالای 100 درصدی، فراتر از ظرفیت تولیدی آن‌ها خواهد بود.

تحلیل اندیشکده آمریکایی «رند» مستقر در کالیفرنیا در سال 2015   نیز نشان داد در حالی  50 موشک «دانگ فنگ-21 » چین می‌تواند یک فروند کشتی آمریکایی را غرق کند  که این کشور صدها موشک از این نوع و نمونه‌های دیگر را در اختیار دارد.

«استفان کیتای» معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا  نیز اخیرا گفته است که توسعه توان نظامی روسیه و چین در فضا، قدرت پنتاگون در این حوزه را به چالش کشیده است. 

311311

کد خبر 1401954

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: چین ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۸۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران

یوسف رحیمی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری کشوردر گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا در رابطه با مشکل کمبود پرستار اظهار کرد: اخیراً خبر‌هایی مبنی بر استخدام ۲۵ هزار نفر نیروی جدید در بدنه وزارت بهداشت منتشر شد که از این تعداد معمولاً ۴۰ تا ۵۰ درصد نیروی پرستارا است؛ یعنی چیزی حدود ۱۰ هزار نفر پرستار استخدام می‌شوند. با این حال استخدام نیرو نمی‌تواند مشکل کمبود پرستار را حل کند باید فکری اساسی برای بهبود شرایط و معیشت پرستاران شود.

وی ادامه داد: در مرحله اول باید وضعیت معیشت پرستاران را حل کرد که انگیزه کافی را برای ادامه کار در کشور داشته باشند؛ زیرا یکی از معضلات مهمی که اکنون با آن روبه روهستیم مهاجرت پرستاران است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری کشور افزود: اگر بخواهیم مشکل پرستاری را حل کنیم باید بتوانیم سالانه حداقل ۱۵ هزار پرستار طی ده سال آینده جذب کنیم تا شرایط بدتر نشود. با این وجود اگر بخواهیم در یک شرایط مطلوب قرارگیریم باید این عدد افزایش یابد.

رحیمی به مشکلات پرستاران اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین مشکل و دلیل مهاجرت پرستاران معیشت و امنیت شغلی است. اگر پرستاران در ایران شغل، امنیت شغلی و درآمدی خوب که از پس هزینه‌های زندگی برآیند داتشه باشند، قطعاً مهاجرت نمی‌کنند. بیشتر پرستارانی که از کشور خارج شده‌اند نیرو‌هایی بودند که موفق به استخدام نشدند. سن آنها افزایش یافته و به دنبال یک ثبات شغلی بودند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حقوق پرستاران بسیار متفاوت است. پرستاران وزارت بهداشت میانگین ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان ارتش یمن و آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان یمن و آمریکا و انگلیس | در ۴۸ساعت گذشته در دریای سرخ چه گذشت؟
  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • روایت «شینهوا» از ماشین سرکوب آمریکا دربرابررستاخیزدانشجویان
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا