Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- به گفته یک عضو پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی، آمار‌هایی که از تعداد زلزله‌های کشور اعلام شده، اشتباه است. تاریخ انتشار: 06:05 - 02 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۰۸۵۹

خبرگزاری میزان- روز گذشته رییس سازمان مدیریت بحران کشوراعلام کرد روزانه ۶۰ تا ۷۰ زلزله کوچک در کشور رخ می‌دهد و هر سال به طور میانگین ۱۰۵ زلزله تا ۴ ریشتری را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین ادامه داد: هر سال یک زلزله بین ۶ تا ۶.۱ و هر ۱۰ سال یک زلزله ۷ و بالاتر را تجربه می‌کنیم.

اما یک عضو پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی معتقد است که این آمار‌ها به اشتباه بیان شده اند و حتی اگر از یک کارشناس ساده این اطلاعات پرسیده می‌شد، این اشتباهات رخ نمی‌داد. وی  اظهار کرد: به دست آوردن این آمار، کار علمی و پیچیده نیست و تنها با یک بررسی ساده نیز میتوان به این اطلاعات دست یافت.

محمد زارع در گفت‌وگو با میزان گفت: در کشور ما در سال به طور میانگین ۲۰۰ زلزله ۴ ریشتر رخ می‌دهد.

وی افزود: همچنین هر دو روز یک بار یک یا دو زلزله ۴ ریشتر در کشور داریم.

این فعال حوزه زلزله شناسی اظهار کرد: تعداد زلزله‌های کمتر از ۴ ریشتر و بیشتر از دو ریشتر، در سال به ۲۰ الی ۲۵ هزار در سال می‌رسد.

بیشتر بخوانید: احتمال وقوع زلزله مهیب در کشور ما وجود دارد

زارع درباره زلزله‌های ۶ ریشتر گفت: سالیانه به طور متوسط ۲ زلزله ۶ ریشتر در کشور رخ می‌دهد. اما ممکن است در برخی مواقع این آمار تغییر کند. به عنوان مثال در سال ۹۷، ۴ بار زلزله ۶ ریشتر رخ داد در صورتی که در سال ۹۸ این تعداد کمتر هم شد.

استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی افزود: همچنین در هر دهه، بین ۱ الی ۲ زلزله ۷ ریشتر یا بیشتر در کشور داریم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدیریت بحران زلزله زلزله شناسی ۴ ریشتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۹۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور

کشاورزیان در جلسه مدیریت بحران تنش آبی شهرستان سمنان گفت : میزان آب دهی چشمه روزیه در سال ۹۸ حدود ۸۰۰ لیتر برثانیه بود، اما امسال به ۳۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده است.

کشاورزیان گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد چاه‌های آب شهر سمنان بالای ۵۰ سال قدمت دارند که ضروری است بازسازی و مرمت شوند.

وی ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب در بین شهروندان را ضروری دانست و درباره مناسب سازی شبکه توزیع آب شهر سمنان گفت: این هفته عملیات زون ۶ و ۷ آبرسانی شهر سمنان به منظور تعدیل و مناسب سازی شبه توزیع آب آغاز میشود.

کشاورزیان همچنین درباره برخورد با شهروندان پرمصرف آب هم گفت: جریمه مازاد مصرف یکی از این برخوردهاست و همچنین قرار است با مصوبه‌ کمیته بحران آب استان ، اشتراک آب شهروندانی که بیش از الگوی مصرف از آب استفاده کنند ، قطع موقت شود.

محمد بهرامی فرماندار سمنان هم گفت : ترویج مدیریت مصرف آب در بین مردم از طریق ظرفیت‌های اطلاع رسانی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: هماهنگی دستگاه‌های متولی و اجرایی در حوزه مصرف آب ضروری است و باید نگاه و رویکرد ویژه‌ای در حوزه مدیریت منابع آبی داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • زلزله خوزستان را لرزاند
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس