Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزارت بهداشت در دیدار با معاون سلامت افغانستان، گفت: آماده‌ایم که تجارب موفق ایران در مبارزه با کرونا را در اختیار افغانستان قرار دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم جان بابایی، در دیدار با دکتر «وحیداله مجروح» معاون سلامت وزارت صحه عامه افغانستان، تاکید کرد: ایران تجارب ارزنده‌ای در راه مبارزه با کرونا به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای مقابله با این بیماری در ایران، بیمارستان‌های معین کرونا را در هر استان مشخص و تعداد کافی تخت بیمارستانی متناسب با شرایط هر منطقه در تمام کشور آماده کرده ایم.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه ما در زمینه بهره‌مندی از ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی، تجربیات بسیار خوبی را دارا هستیم گفت: تشخیص به موقع بیماران در جهت کاهش بار مراجعات با بهره گیری از سیستم بهداشت، مدیریت بیماری متناسب با ظرفیت زیرساخت‌ها و نیز بهره گیری از اساتید حاذق و برجسته در کمیته علمی جهت تدوین پروتکل درمانی متناسب با دانش روز دنیا، از جمله اقدامات موفق و مؤثری است که در راه مبارزه با این بیماری به کار گرفته ایم.

وی با اشاره به آموزش‌های تخصصی و به روز ارائه شده گفت: وبینار های آموزشی میان دانشگاه‌های علوم پزشکی بزرگ و کوچک استان‌های کشور برگزار و از حضور متخصصین و اساتید برجسته جهت ارتقای دانش و مهارت کادر درمان از طریق این وبینارها بهره برده ایم.

جان بابایی افزود: ما آماده‌ایم تا تجارب خود در کاهش مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ و کنترل این بیماری را از طریق برگزاری وبینار و در اختیار گذاشتن پروتکل‌ها و کلینیکال passway که برگرفته از دانش روز دنیاست در اختیار کشور افغانستان قرار دهیم.

معاون سلامت وزارت صحه عامه افغانستان نیز بیان کرد: ایران دستاوردهای خوبی در مبارزه با کرونا کسب کرده، پیشنهاد ما این است که جلسات مشترکی بین متخصصان دو کشور برای تبادل اطلاعات در زمینه مدیریت کرونا برگزار شود، تا امکان اشتراک‌گذاری تجارب بین دو کشور فراهم شود. قطعاً همکاری دو کشور موجب کاهش سطح بار این بیماری در منطقه خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی

محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی با بیان اینکه اتفاقی که در چند سال گذشته رخ داد و همزمان با کاهش نرخ تورم، کاهش خلق نقدینگی توسط بانک ها را داشته ایم گفت:  مجموع این عوامل باعث شده است که  یک اتفاق و هماهنگی کم نظیر در حوزه کاهش ریسک سرمایه گذاری و افزایش  میزان تولید صورت گیرد.

محرمیان  بیان کرد:  آن چیزی که  باعث می شود بحث تامین نقدینگی دچار مشکل شود و روش های تامین مالی مورد توجه قرار گیرد  تامین مالی و تعهد آن بوده است که از طریق برات الکترونیکی عملا این کار انجام می شود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی  بیان کرد:  برات الکترونیکی در شرایط امروز یک ابراز بسیار کار آمدی است که مورد استفاده قرار می گیرد و زمینه ساز جهش تولید با استفاده از ظرفیت های مردمی می شود.

محرمیان بیان کرد:  هماهنگی خوبی بین سازمان ها لازم است که  در شبکه بانکی و بانک های مختلف صورت گیرد و در حال حاضر  شبکه بانکی آماده خدمت رسانی در این بخش است‌.

وی افزود: شبکه بانکی برای پیاده‌سازی این پروژه آمادگی کامل دارند، اداره تأمین مالی زنجیره تولید و حوزه فناوری‌های نوین موارد فنی و جزییات را به‌ خوبی پیش برده‌اند.

محرمیان گفت: هماهنگی خیلی خوبی میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ایجاد شد و امروز شاهد رونمایی از سامانه برات الکترونیک هستیم.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: وزارت ارتباطات در سامانه تعامل‌پذیری، شرکت خدمات انفورماتیک و... نیز در نهایی‌سازی این پروژه مشارکت داشتند.

وی افزود: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکارگیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ماجرای توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران چیست؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟