Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@22:54:54 GMT

اعلام زمان سال تحصیلی نو دانشجویان جدید الورود

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۹۹۸۶

اعلام زمان سال تحصیلی نو دانشجویان جدید الورود

خبرگزاری مهر: علی خاکی صدیق در گفتگو با خبرنگار درباره برنامه‌های وزارت علوم برای آغاز سال تحصیلی برای دانشجویان جدید الورود و دانشجویان قدیمی گفت: آغاز ترم جدید دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور، برای دانشجویان ورودی قدیم است چرا که آن زمان هنوز نتایج دانشجویان جدید الورود اعلام نشده است.

آغاز سال تحصیلی جدیدالورود‌ها از اول آبان

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی سازمان سنجش آموزش کشور دانشجویان جدید الورود حدود ۲۰ مهرماه معرفی می‌شوند از این رو پذیرش این دانشجویان اول آبان ماه ۹۹ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود آموزش مجازی در آئین نامه آموزشی وزارت علوم

معاون آموزشی وزارت علوم درپاسخ به این سوال که با توجه به استمرار آموزش‌های مجازی در ترم آینده آیا تمهیداتی برای آموزش‌های مجازی صورت گرفته است، گفت: در حال بازنگری آئین نامه آموزشی وزارت علوم هستیم و آموزش الکترونیکی در آئین نامه‌های آموزشی وزارت علوم ورود پیدا می‌کنند.

اجرای خوابگاه و کلاس خلوت توسط دانشگاه‌ها

وی درباره چگونگی حضور دانشجویان در خوابگاه و کلاس‌های درس نیز گفت: بازگشایی خوابگاه‌ها و برگزاری کلاس‌ها نیز به امکانات دانشگاه‌ها بستگی دارد که چه تعداد دانشجو را به صورت حضوری بپذیرند، خود دانشگاه‌ها در این زمینه برنامه ریزی کرده و اجرا می‌کنند.

خاکی صدیق با اشاره به شیوع مجدد کرونا و امکان ارسال بخشنامه‌های جدید درباره برگزاری آزمون‌ها گفت: شرایط دانشگاه‌ها متفاوت است برخی دانشگاه‌ها توانسته اند آزمون حضوری برگزار کنند و آن را انجام می‌دهند، برخی هم نتوانستند برنامه ریزی کنند و شرایط مناسبی هم نداشتند بنابراین آزمون غیرحضوری برگزار می‌شود.

نحوه نمره دهی پایان ترم دانشجویان

معاون آموزشی وزارت علوم درباره نحوه نمره دهی پایان ترم دانشجویان و چگونگی پیشگیری از تقلب در آزمون‌های غیر حضوری گفت: درباره آموزش غیرحضوری و ارزیابی آن، در فروردین ماه سال جاری دستورالعملی به دانشگاه‌ها ارسال شد.

ارسال دستورالعمل افزایش درصد صحت آزمون‌های غیرحضوری

خاکی صدیق تاکید کرد: آموزش‌های غیرحضوری یا آزمون‌های غیرحضوری، نیازمند یک ارزیابی مستمر هستند و تنها با یک آزمون ارزیابی صورت نمی‌گیرد. این موضوع از قبل عنوان شده بود و برای افزایش درصد صحت این آزمون‌ها نیز دستورالعملی را به دانشگاه‌ها ارسال کرده ایم.

تلاش وزارت علوم برای به حداقل رساندن تقلب در آزمون‌های غیرحضوری

وی یادآور شد:، ولی اینکه آیا تقلب می‌شود یا نمی‌شود، در آزمون‌های حضوری هم متأسفانه تقلب وجود دارد، تمام تلاش ما این است که آن را به حداقل برسانیم.

وی افزود: امیدواریم دانشجویان و استادان جوانب اخلاق آموزشی را رعایت کنند، به هر حال آئین نامه انضباطی هم وجود دارد و اگر احیاناً دانشجویی تقلب کند آسان می‌توانیم متوجه شویم.

منبع: فردا

کلیدواژه: سال تحصیلی نو دانشجویان دانشجویان جدید الورود آموزشی وزارت علوم دانشگاه ها آئین نامه آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور

مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تا ۲۰ اردیبهشت ماه تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور، دانشگاه پیام نور بر اساس آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد برای نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از بین دانشجویان ترم آخر و دانش آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته واجد شرایط این دانشگاه و سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور دانشجو می‌پذیرد.

تمام متقاضیان واجد شرایط این فراخوان از تاریخ ۲۹ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت داشتند با مراجعه به سیستم جامع دانشگاهی گلستان به نشانی نسبت به ثبت‌نام و بارگذاری مدارک اقدام کنند، که دانشگاه پیام نور با توجه به درخواست‌های مکرر داوطلبان، مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را تا روز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید کرد.

تمام متقاضیان واجد شرایط این فراخوان می‌توانند با مراجعه به سیستم جامع دانشگاهی گلستان به نشانی https://reg.pnu.ac.ir نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام کنند.

کد خبر 749772

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران
  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است
  • متقاضیان جهش تحصیلی در کردستان از ۱۵ اردیبهشت نوبت گیری کنند
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • برنامه آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۳
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ نقطه فارس برگزار می‌شود
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد