Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:23:07 GMT

سه نقطه‌ ۱۳ با طنزنوشته‌های پساکرونایی منتشرشد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۹۹۹۳

سه نقطه‌ ۱۳ با طنزنوشته‌های پساکرونایی منتشرشد

«سه نقطه مجله ای است برای خندندگان و خندانندگان، سه نقطه بنا دارد طنز را جدی ببیند و جدی بنویسد و در همه جا بخصوص جاهایی که ممکن است در پی کشف رگه ها و لایه های نادیده و ناشنیده طنز باشد...»

در شماره ۱۳ سه‌نقطه علاوه بر پرونده پساکرونا، یادداشت‌های طنزی با موضوعات دیگر به چاپ رسیده است. مطالبی چون «آه، اختلاسیوس عزیز» به قلم یوسفعلی ‌میرشکاک، «استدلال علیرضا و بیانیه ‌پرسپولیس» به قلم سیداکبر موسوی، «یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز ‌و دو خبرنگار آسمان‌جل» به قلم محمدحسین جعفریان، «سرخ‌پوستی که می‌خواست کاخ‌سفید را بگیرد» نوشته رضا دباغی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین پرونده ویژه پساکرونا با نوشته‌هایی چون «به‌نام خداوند ‌افسردگی» نوشته کورش علیانی، «عشق سال‌های ‌کرونا» نوشته امیر عضد، «آنها که ماهان داشتند شدند، آنها که نداشتند هم شدند» به قلم محمود فرجامی، «کباب قناری بر آتش سوسن‌ و یاس» نوشته مریم حسن‌نژاد، «بوس، بغل، بنفشه، کووید چقدر[...]» به قلم سیدمحمد صاحبی، به شما می‌گویند که چگونه می‌شود با کرونا کنار آمد و حتی رفیق شد.

بخش نیمخط سه‌نقطه سیزدهم که بخش کمی تا قسمتی جدی مجله است، شامل گفتگوهایی است با افرادی که در روزهای کرونایی، آرامش و سلامت خود را وقف آرامش و سلامت مردم و بیماران کردند. دکتر محمدرضا صالحی، دکتر حمیدرضا قادری، دکتر جواد یزدان‌پناه و منیژه صفری، از جامعه پزشکان و پرستاران و فاطمه رایگانی، فاطمه ثناخواه و محسن سپاسی از فعالان جهادی، از کسانی هستند که در نیمخط سه‌نقطه سیزدهم، ماجرای آن روزها را روایت کرده‌اند.

همچنین در صفحات تهرانشهر این شماره، علی‌اکبر قاضی‌زاده، فریدون صدیقی، مریم حسن‌نژاد و سعید مروتی از تهران و تهران‌نشینی گفته‌اند و پنجمین قسمت از سلسله‌مطالب آموزش استنداپ‌کمدی محمود فرجامی و دومین بخش کارگاه طنز دکتر اسماعیل امینی از مطالب درباره طنز این شماره سه‌نقطه‌اند. 

همچنین در این نسخه گزیده ای از کرونا سروده ها آمده است.

کورش علیانی در بخش پرونده ویژه پساکرونا در مطلبی با عنوان «به‌نام خداوند ‌افسردگی» نوشته است: یکی بود یکی نبود، یه ویروس ناتویی بود، دنیا گرفتارش شد، آتیش توانبارش شد، به همین دلیل هم مردم همه دنیا کم و بیش اول کاری مجبور شدند همه بنشینند توی خانه ها و تقریبا همه جا را جز بیمارستان و جاهایی به اندازه ضرورت بیمارستان، تعطیل کنند، بعد از مدتی دیدند این که نشد کار، گفتند حالا کم کم بزنیم بیرون ببینیم چه خواهد شد.

رستوران ها نیمه تعطیل و بیرون بر شدند؛ کافه ها تعطیل تر و همه جا یا بسته بود یا اگر هم بسته نبود روحیه آدم هایش خسته بود، دیگر نه سفر سفر شدنه حضر حضر، نه کسی با خیال راحت اولاد و اقوامش را بوسید نه گل فروش بی ترس گلی بویید.

...

همانطور که شاعر بزرگ اقای ایضاله رحمت الله علیه پیش ازاین اشاره کرده بود در مورد افسردگی مراقبت و دوری از افسردگان از مهمترین نکات است، چنان که ایشان فرمود: در محفل خود راه مده همچو منی را /افسرده دل افسرده کند انجمنی را.

اما وقتی تمام مردم یک شهر، یک کشور، یا کل دنیا کم و بیش افسرده شوند آن وقت چه کار باید کرد؟ که را کجا راه ندهیم؟ یا به طریق اولی اصلا که را کجا راه بدهیم؟حالا چه طور و چرایش به کنار.

پیش از این می گفتند اگر افسرده هستید یکی از راه های مفید ورزش کردن است، خصوصا رفتن به استخر و شناکردن، اما حالا استخر؟حرفش را هم نزن، ورزش؟ خبر داری ورزش تنفس را تند می کند؟خبر داری این ویروس کوفتی از راه مجاری تنفسی جذب می شود؟اگر خبر داری پس اینقدر ورجه ورجه نکن آرام بگیر سرجایت...

 شماره ـ۱۳ـ سه‌نقطه در ۲۱۰ صفحه و با قیمت ۳۴هزار تومان منتشر شده است. سه‌نقطه را علاوه بر دکه‌های روزنامه‌فروشی و کتاب‌فروشی‌های منتخب، می‌توانید به شکل اینترنتی هم تهیه کنید. همچنین نسخه الکترونیک شماره تازه سه‌نقطه نیز عرضه شده است.

مکتوب طنز سه‌نقطه با همکاری و همراهی محمد صمدی، مرتضی کاردر، مریم حسن‌نژاد، شیما جوهرچی، سیدمحمد صاحبی، حسین شمس، فاطمه فهیمی، طیبه دالایی، سارا مسعودی، افشار مقدم و امید مهدی‌نژاد منتشر می‌شود.

برچسب‌ها علی اکبر قاضی زاده امید مهدی‌نژاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علی اکبر قاضی زاده امید مهدی نژاد علی اکبر قاضی زاده امید مهدی نژاد سه نقطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۹۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه سومین جشنواره افتخار من


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر پیشکسوتان دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: موضوع این جشنواره بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس بود.
سرهنگ پژمان افزود:هدف از برگزاری این جشنواره ارتباط پیشکسوتان دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.
وی اضافه کرد: از استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۷ اثر به این جشنواره ارسال که ۹۱ اثر آن در بخش صوتی،۵ اثر در بخش خاطره گویی و یک اثر در بخش عکس نوشته بود
سرهنگ پژمان گفت: امروز همزمان در سراسر کشور از ۱۳ اثر برتر ملی تجلیل شد که یک اثر آن در بخش عکس نوشته، اثر فاطمه خدا خواست از استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

دیگر خبرها

  • سنگ تمام طرفداران بایرن برای قیصر فقید
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • روز معلم ۱۴۰۳ + پیام، متن و عکس نوشته تبریک
  • پیام تبریک روز معلم + پوستر و عکس نوشته
  • مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم
  • فیلم مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق و نوشته‌های روی موشک‌ها
  • ببینید | اولین تصاویر از مرحل آماده کردن موشک‌های سپاه برای حمله به اسرائیل؛ نوشته‌های خاص بر روی موشک‌ها
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند