Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مهدوی ترویج رفتار کریمانه و عمل به سیره اخلاقی ائمه معصومین (ع) را از جمله اهداف دهه کرامت دانست و گفت: توجه به سیره امام رضا (ع) و بهره‌مندی از دهه کرامت باید به شکوفایی استعدادهای انسانی در همه ابعاد وجودی انسان تبدیل شود.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تبریک دهه کرامت، در خصوص اهمیت و فضائل این دهه اظهار کرد: از اول ذی‌القعده و ولادت حضرت معصومه (س) تا دهم ذی‌القعده و میلاد امام رضا (ع)، به‌عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت اندیمشک به اهداف نامگذاری دهه کرامت اشاره کرد و افزود: این دهه حاکی از رابطه عاطفی و فرهنگی ملت ایران با خاندان پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به جهت ارادت مردم به آستان مقدس حضرات معصومه (س)، این ارادت به‌صورت عملیاتی و در اجرای برنامه‌های مختلف با نام دهه‌های مختلف از جمله دهه کرامت تبلور عینی پیدا کرد.

 

وی اذعان داشت: علاقه‌مندی، ارادت و رابطه عاطفی به حضرات معصومین (س) سرمایه بزرگی برای زندگی ملت ایران محسوب می‌شود و می‌تواند در اخلاق فردی و اجتماعی بسیار موثر باشد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: با توجه به اینکه اهداف عالی دهه کرامت سرمشق‌های بزرگی برای ارادتمندان به اهل بیت (ع) هستند، باید توجه به اهداف بلند گرامیداشت این دهه یادآور تجلی کمالات انسانی در مردم جامعه شود.

 

وی با اشاره به اینکه دهه کرامت باید به‌عنوان ابزار شایسته‌ای برای ارائه خدمات مادی و معنوی به جامعه تلقی شود عنوان کرد: توجه به سیره امام رضا (ع) و بهره‌مندی از دهه کرامت باید به شکوفایی استعدادهای انسانی در همه ابعاد وجودی انسان تبدیل شود.

 

امام جمعه موقت اندیمشک با بیان اینکه کرامت‌های اخلاقی و تکریم افراد جامعه باید در دهه کرامت، نماد و جلوه عینی به خود گیرند ابراز کرد: این دهه فرصتی است تا ما در جوهره وجودی خود بازنگری داشته باشیم و ببینیم به چه میزانی توانسته‌ایم در زمینه‌های مختلف رشد کنیم.

 

وی ترویج رفتار کریمانه و عمل به سیره اخلاقی ائمه معصومین (ع) را از جمله اهداف دهه کرامت برشمرد و ادامه داد: دهه کرامت باید به فرصتی برای نشاط معنوی و روحی مردم جامعه تبدیل شود.

 

حجت‌الاسلام مهدوی یکی از مهم‌ترین آثار دهه کرامت را توجه به آحاد جامعه از جنبه اقتصادی دانست و اضافه کرد: در شرایط فعلی که مشکلات متعددی از جهت اقتصادی ایجاد شده، باید در دهه کرامت، همدلی و خدمت کریمانه را به رسم اهل بیت (ع) به منصه ظهور برسانیم.

 

وی ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر را نشانه خانواده فاطمی دانست و بیان کرد: در دهه کرامت مومنان باید در شادی اهل بیت (ع) شاد باشند و خانواده‌ها نیز اهل بیت (ع) را به‌عنوان محوریت امور خود قرار دهند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک بقاع متبرکه امامزادگان را از نمادهای تمدن دینی و ولایت‌پذیری برشمرد و یاد آور شد: مومنان باید در دهه کرامت با تاسی از حضرات معصومین (س)، الگو و سیره آنها را به‌عنوان سر لوحه خود انتخاب کنند.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: ولادت حضرت فاطمه معصومه س و روز دختر امام جمعه موقت اندیمشک ولادت امام رضا ع دهه کرامت دهه کرامت ائمه معصومین دهه کرامت دهه کرامت حجت الاسلام اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۰۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی

ضرغام احمدوند  گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با مشارکت مردم و در مناطق مختلف در دهه کرامت مورد تأکید است.

وی اظهار داشت: در دهه مبارک کرامت برنامه‌های خوبی در سطح شهرستان تدارک دیده‌شده است و دستگاه‌های مسئول باید نهایت همکاری را در راستای بهتر برگزار شدن این مراسم‌ها داشته باشند.

احمدوند افزود: با اشاره به اینکه ایام ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) دهه کرامت نام‌گذاری شده است که باید جشن‌ها و برنامه‌های باشکوهی برگزار شود.
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: در این دهه شهرستان نهاوند میزبان کاروان زیر سایه خورشید با حضور خادمان حرم امام رضا (ع) خواهد بود.

وی بابیان اینکه باید از ظرفیت‌های مردمی در برپایی جشن‌ها استفاده شود، اظهار داشت: پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در دهه کرامت در نهاوند حضور خواهد یافت و برنامه‌های متنوعی و معنوی نیز اجرا می‌شود.

احمدوند افزود: این دهه فرصت مغتنمی است تا با توسل به خاندان عصمت و طهارت، بیش‌ازپیش در راستای معرفی فرهنگ بلند اهل‌بیت (ع) گام برداشته و در جهت رشد و تعالی روحی و معنوی و توسعه فعالیت‌ها در این خصوص اقدام شود.

وی بیان کرد: اهتزاز پرچم در میدان سیدالشهدا، حضور خادمان به همراه پرچم در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، همایش دختران خورشید هشتم، تجمع مردمی در آستان مطهر شاهزاده محمد (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) ازجمله این برنامه‌ها است.

فرماندار نهاوند در پایان گفت: مراسم افتتاح چایخانه امام رضا (ع) در میدان سردار شهید سلیمانی نهاوند در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت دیگر برنامه شاخص دهه کرامت در نهاوند است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • با زور نمی‌توان دین‌داری و حجاب ترویج کرد | توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد | رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است