Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس اتحادیه مرغداران کهگیلویه و بویراحمد گفت: با شیوع بیماری کرونا طی ۳ ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت چیزی نزدیک به ۹ میلیارد تومان به مرغداران خسارات وارد شد.

“صدرالله ضامنی” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: مرغداران با توجه به سوابق سال های قبل برای ایام عید در واحدهای خود جوجه ریزی بیش از حد داشتند و بعد با شیوع کرونا بخش های استفاده کننده از جمله عروسی ها، جشن ها و دانشگاه ها تعطیل شدند و این باعث شد که مرغ ها به فروش نرود و حتی به قیمت تمام شده و خیلی پایین تر می فروختند و طی ۳ ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت چیزی نزدیک به ۹ میلیارد تومان به مرغداران خسارات وارد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تمامی این مسائل از جمله اینکه مرغ ها در مرغداری ها به فروش نرسید، نهاده به موقع به دست آن ها نرسید، بخش صادارت تعطیل بود، کارتن برای بسته بندی در کشتارگاه ها وجود نداشت و همچنین شرکت پشتیبانی توان خرید مرغ ها را نداشت، این مسایل دست به دست هم دادند که مرغداران دچار خسارات شوند.

رئیس اتحادیه مرغداران کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ۱۴۰ واحد مرغداری در سطح استان داریم که حدود ۴۰ واحد فعال نیستند و تعطیل هستند و ۱۰۰ واحد دیگر فعال هستند

ضامنی تاکید کرد: از عمده مشکلات مرغداری ها می توان به گرانی اقلام مورد مصرف مثل دارو، ذرت و سویا، پرداخت حقوق کارگران، نداشتن سرمایه در گردش، از بین رفتن سرمایه با شیوع بیماری کرونا و اینکه مجبور هستند محصولات و نهاده های دامی را از بازار سیاه با دو برابر قیمت خریداری کنند.

وی بیان کرد: باید طرح بازارگاه که محصولات و نهاده ها از طریق این طرح به مرغداران می رسید تعطیل شود و محصولات و نهاده های دامی مرغداران توسط نهادهایی که مرغداری ها را مدیریت می کنند از جمله تعاونی ها، اتحادیه ها و شرکت پشتیبانی توزیع شود که به دست دلال ها نیفتد و مسئله دیگر اینکه مرغداران از طریق دولت با پرداخت خسارات وارد شده یا وام های بی بهره مورد حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد مرغداران خسارات کروناویروس نهاده دامی کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۰۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عملیات اجرایی ساخت سردرب دانشگاه یاسوج سال ۱۳۹۶ آغاز شد.
این سردرب ۱۸ متر ارتفاع و ۲۸ متر طول دارد، استفاده از معماری ایرانی- اسلامی در این طرح مورد توجه است.

طرح کلی سردرب دانشگاه یاسوج دارای ویژگی های خاصی و در جنوب کشور منحصر به فرد است و می تواند معرف استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

دیگر خبرها

  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود