Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مشکلات جدی صنعت قطعه سازی، کمبود نقدینگی است. نوسانات نرخ ارز، تعیین قیمت دستوری خودرو و مشکلات خودروسازان در تامین نقدینگی مورد نیاز، سبب شده تا بسیاری از قطعه سازان نتوانند طلب های خود از خودروسازان را به موقع دریافت کنند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از مشکلات جدی صنعت قطعه سازی، کمبود نقدینگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوسانات نرخ ارز، تعیین قیمت دستوری خودرو و مشکلات خودروسازان در تامین نقدینگی مورد نیاز، سبب شده تا بسیاری از قطعه سازان نتوانند طلب های خود از خودروسازان را به موقع دریافت کنند به طوری که گاها این موضوع با تاخیر 8 ماهه صورت گرفته است. این در حالی است که خرید قطعه از شرکت های خارجی، به صورت پیش پرداخت و تسویه در زمان تحویل صورت می گیرد ولی قطعه سازان داخلی طلب های خود را به طور میانگین با 120 روز تاخیر از خودروسازان دریافت می کنند.

در همین راستا دولت برای جبران بخشی از مشکلات مالی قطعه سازان، در سال 1397 تصمیم گرفت تا 4 هزار میلیارد تومان به قطعه سازان کمک کند تا این شرکت بتوانند به حیات خود ادامه دهند. از آنجا که مشکلات صنعت قطعه سازی عمیق تر از آن است که با یک کمک مالی حل شود، دولت اخیرا اقدام به پرداخت دومین کمک مالی به مبلغ 5 هزار میلیارد تومانی به این شرکت ها نموده است با این تفاوت که در سری اول پول مستقیما به حساب قطعه سازان واریز می شد ولی در سری جدید پول به حساب خودروساز واریز می گردد.

در خصوص این اقدام دولت دو ابهام جدی وجود دارد:

اول آنکه چرا مبالغ کمک مالی دوم همچون سری اول به حساب قطعه سازان واریز نشده است. چرا که اگر پول ابتدا به حساب خودروسازان واریز گردد، ممکن است این شرکت ها با تاخیر در پرداخت به قطعه سازان، در وهله اول به فکر جبران کسری نقدینگی خود باشند تا  شرکت های قطعه سازی.

دوم آنکه مشخص نیست تاکنون چه مقدار از این مبالغ، توسط کدام خودروسازان و به حساب کدام شرکت های قطعه سازی واریز شده است.

منبع: خط بازار   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: قطعه سازان قطعه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب رسانه و فرهنگ از عوامل تولید برنامه‌های ماه مبارک رمضان صدا و سیمای خوزستان تقدیر شد.

مدیر کل صدا و سیمای خوزستان نیز در این مراسم گفت: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی از جمله پخش زنده محافل قرآنی، ترتیل خوانی قرآن کریم و ضبط و پخش ۲۰۰ جلسه محفل قرآنی خانگی انجام شده است.

داریوش دبیقی با اشاره به تولید مجموعه تصویری آوای نور در شبکه خوزستان افزود: این مجموعه یکی از برنامه‌های خلاقانه و اثرگذار درماه مبارک رمضان بود که مورد تقدیر دفتر مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی ضمن تقدیر از همکاری نماینده ولی فقیه استان در جهت تولید برنامه‌های ماه رمضان ادامه داد: یکی از نمونه‌های مؤثر در تولید برنامه سازی ماه رمضان هماهنگی اثر گذار اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برای تولید برنامه‌ها بوده است.

کد خبر 6092192

دیگر خبرها

  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • در نمایشگاه امسال خودروی پکن خبری از خودروهای بنزینی نیست
  • استعدادیابی آینده سازان فوتبال در استان یزد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • میزبانی سه تیم در جام حذفی در هاله‌ای از ابهام!